Nemaža dalis Lietuvos bendrovių vadovų vis dar galvoja, kad vienintelis mobiliųjų sprendimų ir programėlių tikslas – tiesiogiai uždirbti pinigus. Ypač tai juntama didžiosiose šalies įmonėse. Bendrovės „Agmis“, kuriančios mobiliuosius sprendimus verslui, specialistai pastebi, kad mobilieji sprendimai gali pagelbėti didinti darbuotojų efektyvumą, mažinti bendrovės sąnaudas ar net rasti naujų turimų duomenų panaudojimo galimybių ir iš to uždirbti.
„Dažnai tenka išgirsti, kad programėlės nerimta – iš jų sunku uždirbti. Tokia nuomonė susidariusi, nes daugelis programėles supranta, kaip skirtas tik eilinių vartotojų pramogoms. Programėlių sukuriama labai daug, tačiau parduodama mažai. Vadovai neįvertina, kad programėlė gali tapti ir bendrovės komandinio darbo įrankiu, taip pat padidinti įmonės efektyvumą net kelis kartus“, – sako Saulius Kaukėnas, UAB „Agmis“ direktorius.
Pasak jo, dažniausiai tokios programėlės naudojamos darbuotojams, kurių darbo vieta – mobili. Jie mobiliaisiais įrenginiais renka ir fiksuoja įvairią informaciją: tekstinę, skaitinę, geografines koordinates, nuotraukas, kitų įrenginių saugomus duomenis.
Pagreitino klientų aptarnavimą penkis kartus
Kita dalis bendrovių kuria mobiliąsias programėles išskirtinai savo klientams, kurioms pagrindinę vertę sukuria jose esantis turinys. Vienas iš pastarųjų tokio tipo „Agmis“ sprendimų – programėlė „Bitė išmaniems“ telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ klientų aptarnavimo salonams. Iki šio sprendimo konsultantai norimas programėles naujiems klientams įdiegdavo rankiniu būdu. Esant didesniam aplikacijų skaičiui, naujo telefono konfigūravimas ir užpildymas naudingu turiniu salone kartais trukdavo net iki pusvalandžio. Pasak S. Kaukėno, problema buvo išspręsta automatizavus įdiegimo procesą.
Pasitelkus programėlę telefono paruošimas naujam klientui pagreitėjo net penkis kartus ir šiandien mobilųjį įrenginį konsultantai pagrindinėmis programėlėmis užpildo per penketą minučių. Jiems tereikia išsirinkti norimą temą, pavyzdžiui, kelionės, pažymėti reikalingas programėles, o visas techninis darbas įvyks automatiškai.
„Dabar mūsų konsultantai gali skirti daugiau laiko gyvam pokalbiui su klientu ir įvertinti jo poreikius. Taip pat pastebime, kad vis daugiau salonų lankytojų paprašo įdiegti naudingas programėles, nes tai trunka daug trumpiau“, – teigia Paulius Kudarauskas, „Bitės Lietuva“ privačių klientų segmento vadybininkas.
Pasak jo, sprendimas davė ir papildomą naudą – turėdami vertingų programėlių klientai pradėjo aktyviau pažindintis su mobiliaisiais sprendimais ir internetu: „Pastebėjome, kad tokie gyventojai beveik dvigubai aktyviau naudojasi įvairiomis programėlėmis, kurias mūsų konsultantai jiems įdiegė bei parodė jų teikiamą naudą.“