Vienas iš svarbiausių „dotkomų“ eros interneto kūrėjų parašė platų straipsnį, kurio pagrindinis tikslas – atsiprašyti už tai, kad jis sukūrė iššokančius reklaminius langus.
Dabar Ethanas Zuckermanas yra Masačusetso technologijų instituto (JAV) Pilietinės medijos centro direktorius. Bet prieš du dešimtmečius jis buvo vienas iš pirmųjų svetainės tripod.com darbuotojų – tai buvo vienas iš pirmųjų interneto tinklalapių, bandžiusių sukurti internautų bendruomenę.
Anuomet tripod.com bandė atrasti verslo modelį, galintį padėti išgyventi. Ir E. Zuckermanui kilo labai svarbus, tačiau vartotojams labai įkyrus būdas pritraukti reklamos pinigus.
„Galų gale verslo modelis, kuris mus finansavo, buvo reklamos. Modelis, dėl kurio mūsų svetainė buvo nupirkta, buvo vartotojų asmeninių svetainių analizė siekiant geriau pritaikyti jose rodomas reklamas. O veikimo metu sugebėjome sukurti vieną labiausiai nekenčiamų įrankių reklamuotojo arsenale: iššokančias reklamas (pop-up)“, – pasakojo E. Zuckermanas.
„Aš parašiau kodą, kuris atidaro papildomą langą ir jame rodo reklamą. Atsiprašau. Mūsų ketinimai buvo geri“, – dėl savo praeities veiksmų gailisi programuotojas. Jis teisinasi, jog iššokančios reklamos iš pradžių buvo sumąstytos kaip būdas patenkinti automobilių gamintojus, kurie buvo labai nepatenkinti dėl to, jog jų reklaminiai skydeliai buvo matomi svetainėje, kur, be kita ko, būdavo ir seksualinio pobūdžio turinio.
Naujas būdas parodyti reklamą svetainei tripod.com suteikė galimybę išsaugoti klientą – jo reklama būdavo rodoma kitame interneto naršyklės lange.
Praėjus dviem dešimtmečiams E. Zuckermano požiūris pasikeitė: jis mano, jog reklamomis grįstas interneto verslo modelis yra daugiau žalingas nei naudingas, todėl primygtinai rekomenduoja pagalvoti apie „mikromokėjimų“ arba prenumeratų modelį. Tokie reklamavimo būdai, kokius dabar matome internete, yra trukdžiai vartotojams.
„Kaip taisyklė, daugiausiai kainuoja tos reklamos, kurios pasirodo tuomet, kai jau esate pasirengę kažką įsigyti – reklamos, kurias rodo „Google“, kai ieškote naujo automobilio ar meistro, kuris pataisytų stogą, gali kainuoti net doleriais už vieną paspaudimą, nes reklamos pirkėjai žino, jog jau domitės jų siūlomomis paslaugomis ir tikriausiai esate pasirengęs išleisti nemažą sumą pinigų. Tačiau dauguma interneto reklamų yra ne tam, kad jums padėtų, o tam kad patrauktų jūsų dėmesį.
Tai – barjeras, kurį reikia kažkokiu būdu įveikti: uždaryti langą, nuslinkti ekrano vaizdą į kitą vietą, ignoruoti, ir tik tada imtis patogaus straipsnio skaitymo ar bet kokio kito veiksmo“, – aiškina E. Zuckermanas.
Pasak programuotojo, dabartinė interneto sistema yra „bloga, sugedusi ir pražūtinga“.
Jeigu norite perskaityti visą E. Zuckermano atsiprašymą – jį anglų kalba rasite čia