Kaip kilstelėti darbuotojų produktyvumą ir kartu padaryti, kad jie būtų labiau patenkinti savo darbu? Į bent vieną šio klausimo dalį atsakę vadovai jau gali didžiuotis savo pasiekimais, o pasiekti abu tikslus vienu metu atrodo nerealu. Tačiau tyrimai ir apklausos rodo, kad daugiau dirbantis žmogus gali jaustis laimingesnis – tereikia jį išleisti iš biuro namo.
Stanfordo ekonomikos profesorius Nicholas Bloomas su didžiausia Kinijos kelionių agentūra „Ctrip“ atliko eksperimentą – buvo stebima 250 agentūros darbuotojų. Pusė jų dirbo namie nuotoliniu būdu, kita pusė kasdien ėjo į biurą. Per 9 mėnesių eksperimentą paaiškėjo, kad namie dirbantys darbuotojai vidutiniškai dirbo 9,5 % ilgiau ir 13 % produktyviau už kolegas biure. Be to, jų pasitraukimo iš darbo procentas buvo perpus mažesnis.
Sutaupoma biuro nuomai
Įvairių studijų ir apklausų rezultatai patvirtina p. Bloomo eksperimentą – jau ne kartą įrodyta, kad nuotolinis darbas didina darbuotojų produktyvumą ir pasitenkinimą darbu. Dažnai darbas namie būna derinamas su darbu biure, tačiau darbuotojai teigiamai vertina turimą laisvę, kartais net atsisakydami paaukštinimo ar didesnės algos dėl galimybės dirbti lanksčiai.
Tačiau įrodžius, kad darbas namie ar laisvu grafiku yra naudingas darbuotojams, dar reikia įsitikinti, kad jis bus naudingas verslui. JAV bendrovė „American Express“ skaičiuoja, kad daliai darbuotojų pradėjus dirbti namie ar keliaujant kasmet pavyksta sutaupyti 10–15 mln. JAV dolerių biuro nuomai. Tokie rezultatai buvo pasiekti visus darbuotojus suskirsčius į keturias grupes – nuo tų, kuriems būtina darbo vieta, iki tų, kuriems ji reikalinga tik trumpam arba išvis nereikalinga, – ir atitinkamai jiems paskirsčius biuro erdves. Bendrovės vadovai teigia, kad sistema pasiteisino, todėl ketina ją taikyti ir ateityje.
Tampa tik vardu kompiuteryje?
Tačiau būtume neteisūs, jei sakytume, kad darbas namie yra be trūkumų. Iš to paties p. Bloomo eksperimento paaiškėjo, kad namie dirbę darbuotojai sulaukė perpus mažiau paaukštinimų ir įvertinimų nei biure dirbę jų kolegos.
„Galbūt būnant namie jiems buvo sunkiau prižiūrėti pavaldinius, darbo procesus. Žinoma, suveikia ir psichologinis veiksnys – namie dirbantis žmogus prasčiau įsimenamas: jis kasdien nešmėžuoja vadovui prieš akis, nenueina su juo į barą po darbo valandų“, – leidiniui „New York Times“ komentavo p. Bloomas.
„Wrike.com“ apklausos duomenimis, pagrindinės nuotolinį darbą dirbančių darbuotojų problemos yra šios: trūksta tiesioginio bendravimo su kolegomis ir vadovais (37 % apklaustųjų), sudėtinga pasiekti bendrovės duomenis ir informaciją (21 %), sunku stebėti darbo procesus ir kolegų veiklą (19 %).
Įgyvendinti padeda technologijos
Nuotoliniai darbai išpopuliarėjo įsigalėjus naujausioms technologijoms. Spartus interneto ryšys ir kamera padeda bendrauti su kolegomis gyvai, o duomenų saugyklos „debesyse“ ir el. paštas leidžia bet kur pasaulyje prisijungti prie savo darbo paskyros ir atlikti reikiamus darbus. Augančios rinkos kuriamas galimybes pastebėjo ir TEO įmonių grupė, matanti šioje srityje nišą inovatyvioms paslaugoms teikti.
„Sekame pasaulines tendencijas ir matome, kad IT ir telekomunikacijų sprendimai bus vis aktualesni ateities darbovietėje. Dėl to diegiame sprendimus, kurie mūsų klientams leidžia kokybiškai dirbti bet kur – prisijungus prie spartaus interneto namie ar mieste, naudojantis talpiomis duomenų saugyklomis, nuomojantis naujausią ir geriausios kokybės mobilią biuro įrangą“, – komentuoja Aleksandras Samuchovas, TEO verslo klientų vadovas.