Sparčiai augant laisvai samdomų darbuotojų, siūlančių skaitmeninio dizaino ir programavimo paslaugas, skaičiui, naudinga plačiau pasidomėti darbo su įmone ar „freelanceriu“ pliusais ir minusais.
Dirbant su įmone – daugiau garantijų
Įmonėms skiriant vis daugiau dėmesio vizualiniam įvaizdžiui, pastaruoju metu ypač didėja laisvai samdomų dizainerių ir programuotojų, siūlančių rinktis jų teikiamas paslaugas, skaičius. Tokias tendencijas pastebi lietuviško ir suomiško kapitalo įmonės UAB „Gamadigi“ direktorė Julija Moisenko.
„Laisvai samdomų specialistų kiekis auga didėjant bendram vizualinių sprendimų profesionalų poreikiui ir sparčiai plečiantis jų turimų žinių bagažui. Dažniausiai, buvimas „freelanceriu“ yra papildomas, analogiško darbo patirties jau turinčių specialistų darbas, padedantis sugeneruoti daugiau pajamų, ar žmonių, kurie nori patys valdyti savo darbo specifiką ir užimtumo grafiką, pasirinkimas. Tokį kelią renkasi ir tarptautinių projektų įgyvendinimo patirties norintys įgyti darbuotojai“, – svarsto J. Moisenko.
Vizualinės komunikacijos sprendimų kompanijos direktorė tvirtina, jog darbas su skaitmeninio dizaino ar programavimo paslaugas teikiančia įmone klientui suteikia daugiau garantijų.
„Visų pirma, įmonė vykdo nuolatinę komunikaciją apie savo veiklą, todėl prireikus ją galima surasti daug lengviau ir greičiau nei „freelancerį“, kuris neretai neturi netgi internetinės svetainės ar sutvarkyto darbų aplanko. „Freelancerio“ paslaugomis dažniausiai naudojasi per ilgą laiką nuolatiniais tapę klientai, informacija besidalinantys „savame rate“. Taip pat svarbu, jog kompanija gali klientui pasiūlyti kompleksiškas, viena kitą papildančias paslaugas, koordinuojamas savo srities specialistų“, – sako direktorė.
Pasak J. Moisenko, pagrindinė problema, su kuria gali tekti susidurti renkantis darbą su „freelanceriu“ yra tai, jog vieną dieną jis paprasčiausiai dings – tai yra neatliks suplanuoto darbo ir nepaaiškinęs priežasčių nuspręs nebetęsti projekto. Įmonėje yra kitaip – pasirašius sutartį užduotis įgyvendinama iki galo, nesvarbu su kokiomis komplikacijomis tenka susidurti proceso eigoje. Sutartys su „freelanceriais“ taip pat pasirašinėjamos, tačiau tam reikia žymiai daugiau žmogiškųjų ir materialinių išteklių.
Savireklama ir pasirinkimo laisvė
Kaip teigia J. Moisenko, samdant „freelancerį“ itin svarbus pasitikėjimas šiuo darbuotoju. „Įgyvendindama projektus įmonė susitelkia į kliento poreikius ir jam skiria visą dėmesį, palaikydama nuolatinę komunikaciją, kuri nenutrūksta netgi įgyvendinus projektą. „Freelanceris“ laiką skirsto vadovaudamasis savo užimtumo grafiku, o atlikęs numatytą darbą dažniausiai nebesirūpina tolimesniais kliento poreikiais“, – įžvalgomis dalinasi UAB „Gamadigi“ direktorė. Vadovės teigimu, laisvai samdomi darbuotojai turi išmanyti ne tik sritį, kurioje dirba, bet ir turėti marketingo komunikacijos, viešųjų ryšių bei raštvedybos žinių, reikalingų norint išlaikyti tvarkingą dokumentaciją, parduoti savo paslaugas ir pritraukti naujus klientus. Įmonėse šį darbą atlieka konkrečios srities profesionalai.
Pagrindinė J. Moisenko išskiriama teigiama buvimo laisvai samdomu darbuotoju pusė – galimybė visiškai vadovauti savo teikiamoms paslaugoms ir nustatinėti pageidaujamas kainas. „Būdamas „freelanceris“, žmogus gali pats fiksuoti savo veiklos kainas, rinktis tik pačius įdomiausius ar daugiausiai iššūkių keliančius projektus, planuoti laiką kaip jam patinka ir dirbti pasirinktoje aplinkoje, – pasakoja UAB „Gamadigi“ ekspertė. – Žinoma, lyginant „freelancerių“ ir įmonių teikiamas paslaugas, galima kainų konkurencija, tačiau, klientams, norintiems stabilumo ir užtikrintumo, nedvejodama rekomenduočiau rinktis dizaino ir programavimo sferose besispecializuojančias įmones, siūlančias kokybiškas paslaugas bei suteikiančias garantijas nudirbtiems darbams.“