Spausdinti meniu, plakatai, reklaminės ir informacinės iškabos visame pasaulyje, o pastaruoju metu – ir Lietuvoje, sparčiai keičiamos skaitmeniniu formatu – ekranais ir vaizdo sienomis. Per pastaruosius metus Lietuvoje veikiančiuose prekybos centruose, parduotuvėse, kino teatruose, viešbučiuose, baruose, bankuose, universitetuose, viešajame transporte, netgi įmonių biuruose – vidinei komunikacijai su darbuotojais – ir sveikatos priežiūros įstaigose tokių ekranų pastebimai padaugėjo.
Ekranų sistemas jau pasirinkusių įmonių teigimu, tai padeda skatinti pardavimus sprendimo priėmimo vietoje, stiprina prekės ženklą ir jo atsimenamumą, leidžia išsiskirti iš kitų, o klientams kuria naujus potyrius. Interaktyvius ekranus ir vaizdo sienas įmonės renkasi norėdamos patraukliau, nauju būdu pateikti informaciją apie prekes ar paslaugas, atkreipti savo klientų ir lankytojų dėmesį.
Atkreipia dėmesį ir neerzina
„Tai naujos kartos – XXI amžiaus – komunikacijos kanalas, pasiekiantis auditoriją reikiamu laiku ir reikiamoje vietoje. Tyrimai rodo, kad informacija, pasiekianti per interaktyvius ekranus ir vaizdo sienas, jos gavėjus erzina perpus mažiau nei internete ar per televiziją transliuojama reklama, o dėmesį patraukia kur kas labiau ir yra įdomesnė“, – sako Dovydas Stukas, tokius interaktyvius ekranus ir vaizdo sienas diegiančios UAB „Hansab“ pardavimų projektų vadovas.
Patogu tai, kad visus ekranus galima įjungti ar išjungti, valdyti ir keisti juose rodomą turinį, grojančią muziką centralizuotai iš vienos darbo vietos – nereikia niekur eiti ar važiuoti ar su savimi turėti USB raktų bei kitų informacijos perdavimo laikmenų. Informaciją visų savo tinklo parduotuvių ar kavinių, restoranų ekranuose jų šeimininkas gali valdyti ir keisti centralizuotai – tai padeda sutaupyti laiko, be to, šiems veiksmams atlikti nereikia specialių IT žinių. „Taigi išlaidas spaudos darbams ir transportui jau galima pamiršti: turinio logistika dabar atliekama vieno mygtuko paspaudimu“, – teigia D. Stukas.
Modernios ekranų sistemos gali rodyti įvairaus formato turinį – paveikslėlius, vaizdo įrašus, naujienų portalų ar interneto svetainių turinį, vaizdo transliacijas internetu, RSS srautą, QR kodus ir kt. Turinys įkeliamas, grojaraščiai ar tvarkaraščiai sudaromi „drag & drop“ principu. Patogu ir tai, kad pageidaujamą turinį į ekranus galima „įkrauti“ iš bet kurios vietos, tereikia kompiuterio su interneto ryšiu.
Nori būti pavyzdžiu kitiems
„Interaktyvių ekranų ir vaizdo sienų sprendimų per pastaruosius metus pastebimai padaugėjo. Pavyzdžiui, „Audimas“ nuo šių metų pradžios atnaujina visas savo valdomas parduotuves ir keičia jų koncepciją diegdamas įvairius modernius sprendimus, tarp jų – ir interaktyvius ekranus bei vaizdo sienas“, – pasakoja „Hansab“ pardavimų projektų vadovas.
Kitas pavyzdys – angliško stiliaus baras „rePUBlic“ Kaune. Jo savininkai pasirinko kombinuotą interaktyvių ekranų ir televizijos sprendimą: buvo „įdarbinti“ bare esantys televizoriai.
„Visuomet stengiamės neatsilikti nuo šiuolaikinių technologinių sprendimų ir diegdami juos savo bare norime būti pavyzdžiu kitoms Lietuvos maitinimo įstaigoms. Įdiegti modernų TV sprendimą nutarėme matydami, kad bare trūksta vietos informacijos sklaidai. Tradicinė reklaminė atributika ant stalų nesiderina su mūsų baro interjeru, o ant baro sienų nebuvome numatę vietos reklaminiams plakatams. Dabar sporto transliacijų metu lankytojams pristatome ir bare vyksiančius renginius, gėrimus ar patiekalus, naujienas, įvairius patrauklius pasiūlymus. Tai naujas būdas Lietuvoje atkreipti kliento dėmesį naudojant modernius technologinius sprendimus“, – sako „rePUBlic“ baro savininkai.
Šį nuo metų pradžios veikiantį ir jau pasiteisinusį sprendimą jie planuoja naudoti ir kituose jiems priklausančiuose baruose bei kavinėse.
Kuria papildomą vertę svečiams
Dauguma sostinėje veikiančių viešbučių interaktyvius informacinius ekranus įsidiegė praėjusių metų pabaigoje artėjant Europos pirmininkavimui, taip pat – ir jo metu. Modernūs ekranai naudojami konferencijų centrų zonose, kuriose lankytojams reikia pateikti aktualią informaciją, pavyzdžiui, informaciją apie renginį, renginio programą, kur rasti reikiamą salę, o prie salės įėjimo – jos pavadinimą su tuo metu joje skaitomo pranešimo ar vykstančio renginio pavadinimu.
„Į modernius, su lankytojų informavimu susijusius sprendimus viešbučiai investuoja ir todėl, kad Lietuvą kasmet aplanko vis daugiau turistų – apgyvendinimo, maitinimo ar kitas aptarnavimo paslaugas siūlančios įmonės ieško vis naujų būdų, kaip būti dar patrauklesniems, moderniai pristatyti siūlomas paslaugas“, – pabrėžia D. Stukas.
Tokios ekranų sistemos viešbučiams taip pat suteikia galimybę sinchronizuoti jas su orų prognozėmis, naujienų agentūrų ir portalų pranešimais, oro uostų skrydžių tvarkaraščiais ir taip kurti papildomą vertę savo svečiams.