Nuolat teigiamų atsiliepimų iš užsieniečių sulaukiantis lietuvių startuolis „Dragdis“ neseniai pasauliui pristatė oficialią savo programos versiją, progreso konferencijoje „Login“ gavo apdovanojimą už geriausią startuolį ir artimiausioje ateityje žada savo produktą integruoti į kitas programas. „Dragdžio“ vadovas Domas Sabockis dalinasi mintimis apie tai, kaip sukurti sėkmingą startuolį ir ko reikia Lietuvai, kad taptume technologijų įmonių šalimi.
Kovo 4-ąją oficialiai startavęs „Dragdis“ dabar turi jau daugiau nei 20 tūkst. naujų registracijų ir jų kasdien jų daugėja, o iš viso, skaičiuojant su pirmine versija, lietuvių programą parsisiuntė maždaug 40 tūkst. vartotojų. Sėkmingiausiai vaikinams be Lietuvos sekasi JAV, UK , Vokietijoje, Prancūzijoje ir Japonijoje – taip išsidėsčiusios šalys pagal registracijų skaičių.
Kaip „Dragdis“ veikia?
„Dragdžio“ pavadinimas kilęs nuo angliškų žodžių „drag“ „this“ (pažodinis vertimas – tempti tai). Programa skirta supaprastinti naršymą internete. Įsidiegus „Dragdį“ norimų įrašų, nuorodų, paveikslėlių ir kito interneto turinio nebereikia saugoti atskiruose aplankuose – viską čia pat, vienu pelės paspaudimu įsidedate į programos langą. Didelis programos privalumas tas, kad informacija saugoma „debesyse“, tad ir išsitrynus informacijai kompiuteryje vėliau galėsite nesunkiai pasiekti savo sukauptą turinį.
Įsirašę „Dragdį“ dešinėje naršyklės pusėje matote kvadratėlį, ant kurio paspaudus su pele atsidaro „Dragdžio“ langas, į kurį ir tempiate norimą turinį. Viskas labai paprasta.
Toliau vaikinai ketina tobulinti programą ir iki liepos pirmosios programą integruoti į „Evernote“ ar „Dropbox“ programas.
Juliaus Kalinsko nuotr. / „Dragdžio“ darbo kabinetas
Aklas pinigų troškimas sėkmės neatneša
Nors Lietuvoje palaipsniui daugėja sėkmingų startuolių ir verslaus jaunimo, statistika tokia pat negailestinga kaip ir pasaulyje – 90 proc. startuolių bankrutuoja per pirmuosius veiklos metus. Ko reikia, kad startuolis būtų sėkmingas? Pasask D. Sabockio, tie, kurie imasi idėjos vedini vien pelno troškimo ir neturi aiškios idėjos, dažniausiai ir papuola tarp nelaimingų 90 procentų.
„Svarbiausia yra motyvacija, paremta tikru, aiškiu skausmu, o ne motyvacija „noriu pinigų ar sukurti startup'ą“. Jei tavo motyvacija nėra pakankama, greitai ją prarasi. „Noriu pasaulyje šitą dalyką matyti“ – tokia turi būti motyvacija“, – sako D. Sabockis.
Panašiu būdu – iš noro sukurti patogesnį naršymui internete produktą ir atsirado „Dragdis“. Startuolio įkūrėjai patys pajuto, kaip nepatogu saugoti informaciją atskiruose aplankuose. D. Sabockis anksčiau dirbo reklamos agentūroje kūrybininku ir su šia problema susidurdavo kasdien.
Taigi susitikę „Dragdžio“ vadovas Domas Sabockis, dizaineris Karolis Malcevičius ir programuotojas Eugenijus Jusas vienas kitą puikiai suprato ir ėmėsi darbo. Po kelių pirminių versijų verslo akceleratoriuje „Startup Highway“ ir gimė paieškos internete problemą sprendžiantis „Dragdis“. Dabar startuolio komandos narių skaičius jau padvigubėjo.
Motyvuoja komanda ir vartotojai
Pasak D. Sabockio, kartais iš išorės gali pasirodyti, kad įgyvendinus pirminį startuolio etapą viskas einasi kaip per sviestą, tačiau taip anaiptol nėra. „Kas antrą dieną nieko nesinori, amžina emocijų karuselė ir pastoviai joje esi. Ką supratau neseniai – kai pasižiūrėjau atgal, buvo šimtas momentų, kai nesugalvojome, ką reikės daryti. Net kai dabar pasižiūri į praeitį, atrodo, kad nieko baisaus nebuvo. Kai užpuola sunkumai, tiesiog galvoju, kad viskas praeis“, – paklaustas, kaip save motyvuoja iškilus sunkumams, sako D. Sabockis.
Sunkiomis dienomis taip pat motyvuoja komanda – kuo daugiau narių, tuo daugiau šviesaus proto, – ir vartotojai. „Jie kasdien į socialinius tinklus mums rašo: „I love it!“, „I love it“. Todėl matome, kad nebadome tamsoje“, – kalba D. Sabockis. „Dragdžio“ komanda kol kas dirba prie produkto vystymo ir apie pajamas negalvoja. Startuolis jų negeneruoja ir, pasak D. Sabockio, bent iki 2015 m. to daryti neketinama. Kol kas vaikinams užnugarį suteikia investuotojai „Practica Capital“.
D. Sabockis užsimena, kad pajamas bus ketinama pritraukti iš reklamos pagal tai, ką vartotojai „dragdins“ – kokią informaciją kaups programoje.
„Mes nesame verslininkai, mes tiesiog geekai, kuriuos užkniso kažkoks dalykas, – atvirauja D. Sabockis. – Kadangi norime jį sutaisyti ir tuo pačiu metu valgyti, reikia į jį įdėti verslo ramentą, kad tas dalykas pats save išlaikytų. Jei tau iš tiesų rūpi idėja, nesunkiai pasirūpinsi ir verslo puse ir sugalvosi sėkmingą verslo modelį. Svarbiausia yra daryti tai, kas tau atrodo svarbu ir pasirūpinti, kad idėja nenumirtų.“
Reikia daugiau balandžių
Paklaustas, ko reikėtų, kad Lietuvoje greičiau įsibėgėtų ir susikurtų sėkminga startuolių kultūra, D. Sabockis juokauja, jog mums padėtų šiltesnis klimatas – visai kaip Kalifornijoje esančiame Silicio slėnyje ar puikiai startuolių ekosistemą išvysčiusiame Izraelyje.
„Ten gali lengviau rizikuoti, gali visas santaupas sumesti į vieną idėją ir, jei nepasiseks, miegoti paplūdimyje ir valgyti vaisius, nes jie ten labai pigūs, – šypteli D. Sabockis. – Iš tiesų Izraelio ar Estijos sėkmę sukūrė kelios įmonės: Izraelyje – „P – Cube“, Estijoje – „Skype“. Pardavus šias įmones pinigai buvo investuoti į kitus startuolius, taip sukurta dar daugiau sėkmės istorijų. Mums reikia kažko panašaus į „Vinted“, tik kad už juos sumokėtų 500 mln. dolerių.“
Pasak jo, taip pat labai svarbu, kad daugiau žmonių paliktų patogias darbo vietas ir imtųsi iniciatyvos. Jei Lietuva sulauktų sėkmės istorijos ir atsirastų daugiau iniciatyvių žmonių, viskas galėtų apsiversti akimirksniu: „Kai pakyla kokybė, investuotojai tave pamato, o jais seka kiti investuotojai. Čia kaip balandžių lesinimas – vieni balandžiai atskrenda, juos pamato kiti balandžiai, o juos dar kiti. Galiausiai atskrenda visas balandžių būrys“, – sako D. Sabockis.