Žaidybinių elementų naudojimas biure daug kam atrodo tiesiog madinga ir pervertinama tendencija. Tačiau „Baltic Data Center“ (BDC) IT paslaugų tarnybos vadovas Tomas Šeputis teigia, kad į darbo rinką įsiliejant vadinamajai „Facebook“ kartai, žaidimai tampa svarbiu atlygio ir pripažinimo proceso veiksniu.
„Oracle“ prezidentas Mark Hurd neseniai pareiškė, kad bendrovės turi radikaliai pergalvoti naujosios kartos darbuotojų valdymą, mat jie visiškai nepriima senamadiškų (sukurtų iki socialinės žiniasklaidos ir išmaniųjų telefonų) taikomųjų programų vartotojo sąsajų ir natūraliai tikisi, kad programinė įranga atrodys ir veiks taip, kaip jiems įprasta.
T. Šeputis pasakoja, kad konkurencijos ir žaidimų elementai darbe skatina darbuotojų socialinius įgūdžius, ugdo jų savivertę ir tiesiog daro kasdienę veiklą smagesnę. Ir priduria, kad svarbiausia, jog darbo žaidimai motyvuoja personalą ir skatina juos siekti verslo tikslų.
Be to, keičiasi darbuotojų veiklos vertinimas: vietoje vertikalaus „iš viršaus į apačią“, kartą per metus vykstančio veiklos vertinimo pokalbio, atsiranda socialinis, kolegiškumo principu grindžiamas ir realiuoju laiku vykstantis vertinimas. O tai jaunajai kartai yra labai svarbu.
Darbuotojų įsitraukimas nulemia jų produktyvumą
Kaip žinia, norinčiai sėkmingai dirbti įmonei labai svarbu iš darbuotojų „išspausti“ geriausią rezultatą – produktyvumą, įsitraukimą ir nuoseklią darbo kokybę. Konsultacijų bendrovės „Gartner“ tyrimas rodo, kad tik 29 proc. darbuotojų yra įsitraukę į savo darbą, 52 proc. teigia esantys neutralūs, o 19 proc. – visiškai neįsitraukę. Žaidybiniai elementai čia gali labai pasitarnauti: jie didina darbuotojų įsitraukimą ir darbo našumą.
Kai kurie tyrimai rodo, kad motyvuotų darbuotojų darbo efektyvumas gali būti net 90 proc. didesnis, tad personalo įtraukimas į darbinę veiklą yra didžiulis vidinis rezervas, o darbo žaidimai gali ne tik padėti labiau įtraukti darbuotojus į kasdienę veiklą, bet ir papildomai motyvuoti.
Žaidybiniai elementai IT pagalbos tarnyboje
Daugelis darbuotojų pradeda savo karjerą klientų aptarnavimo, technologinės pagalbos tarnyboje arba skambučių centre. Tokiose vietose dirba jaunesni darbuotojai, kuriems labiau priimtinas šiuolaikinis vadybos stilius, šiose srityse esti didesnė darbuotojų kaita, todėl itin svarbu palaikyti darbuotojų motyvaciją. Būtent čia yra ideali vieta išbandyti žaidybinių elementų taikymą.
Žaidimai darbe dažnai naudoja tam tikrus kompiuterinių žaidimų elementus – pasiekimų ir reitingų lenteles, apdovanojimus, iššūkius ir užduotis. Pagalbos tarnybos darbuotojai pelno taškus ir gauna įvertinimo ženklus už aptarnautus klientus, atliktas užduotis, SLA normų vykdymą, teigiamus klientų atsiliepimus ar baigtus projektus.
Žaidybinės sistemos konfigūruojamos taip, kad įmonė galėtų skatinti tiek atskirus darbuotojus už individualius pasiekimus, tiek komandas – už grupės laimėjimus.
Kaip žaidimai padeda verslui?
Pagrindiniai žaidybinių elementų privalumai yra šie:
- Efektyvus kaštų panaudojimas. Taškų skyrimas, lyderių lentelės, pripažinimas tarp kolegų kainuoja kur kas mažiau nei skiriamos premijos, tačiau daug efektyviau skatina darbo našumą.
- Geresnis darbuotojų įsitraukimas. Siekdami įveikti bendradarbius, darbuotojai gali konkuruoti komandomis, vieni prieš kitus ar su savimi. Kad varžytis būtų įdomu, gali būti skiriami vis nauji žaidimo tikslai ir užduotys.
- Nuolatinis tobulėjimas. Darbo žaidimo taisyklės gali skatinti darbuotojus daugiau skaityti, lavinti įgūdžius, mokytis patiems ir perduoti žinias kitiems. Parengti scenarijai gali padėti sparčiau apmokyti naujus darbuotojus ir greičiau leisti jiems pradėti dirbti savarankiškai.
- Verslo tikslai. Darbo žaidimai gali padėti užtikrinti, kad visi turėtų vieningus siekius. Didindamos darbuotojų įsitraukimą, įmonės gali efektyviau siekti užsibrėžtų verslo tikslų.
- Darbas iš nutolusių vietų. Darbuotojai gali dirbti iš bet kurios vietos, tačiau prisidėti prie komandos kūrimo proceso.
- Darbuotojų motyvavimas ir išlaikymas. Pripažinimas padeda motyvuoti ir išlaikyti darbuotojus, nes jie jaučiasi labiau vertinami. Mažesnė darbuotojų kaita padeda išsaugoti žinias ir kvalifikaciją, o taip pat klientų aptarnavimo kokybę.
Versle, siekiant kuo geresnių rezultatų su kuo mažesnėmis sąnaudomis, veiksmingos visos priemonės, didinančios motyvaciją ir mažinančios darbuotojų kaitą. Nors gali atrodyti, kad žaidimai darbe tėra madinga ir greitai praeisianti tendencija, jie gali padėti spręsti svarbius verslo klausimus – pagerinti klientų aptarnavimą ir sumažinti samdos kaštus.