Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos mokiniai, įkūrę Mokinių Mokomąją Bendrovę, džiaugiasi kylančiu savo sukurtos programėlės populiarumu ir ateities perspektyvomis. Su vaikams skirta programėle „Klausk herojaus“ bendradarbiavimo sutartis jau pasirašė Raudonasis Kryžius ir „5 pėdutės“, o kitos organizacijos reiškia augantį susidomėjimą.
Programėlėje „Klausk herojaus“ vaikai šiuo metu gali rasti per 70 probleminių situacijų ir apie 500 pateiktų punktų, padėsiančių jas išspręsti. Ši jauniesiems vartotojams aktuali informacija išsakoma herojaus lūpomis, siekiant, kad vaikai išliktų saugūs, susidūrę su probleminėmis aplinkybėmis.
„Iš vienos pusės, žmogaus sauga atrodo neįdomi ir nerimta, nors iš tiesų tai labai svarbu, – teigia „noobApps“ Mokinių Mokomoji Bendrovės (MMB) prezidentas Martynas Grigonis, norintis vaikams šią informaciją pateikti patraukliai. – Vaikai yra panirę į programėles, todėl juos ten lengviausia pasiekti. Mūsų kuriama programėlė išsiskiria spalvotais, vaiko akiai patraukliais paveikslėliais ir smagiais, linksmais tekstais – siekiame, kad vaikai atpažintų juose save ir jau anksčiau patirtas situacijas.“
Vaikams herojaus lūpomis kalba ne bet kas, bet autoritetingi specialistai: Lietuvos Raudonojo kryžiaus draugijos Klaipėdos skyriaus ir Klaipėdos „5 pėdučių“ padalinio „Linksmųjų pėdučių“ savanoriai. „Etikos“ ir „Santykių“ skilčių turinys kurtas remiantis ilgamete psichologų praktika, o visa kita pateikiama informacija paremta knyga „Civilinė sauga mažiems ir dideliems“.
Skatina moksleivių verslumą
Mokomoji bendrovė „noobApps“ buvo sukurta iniciatyvių moksleivių grupelės iš Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos. „Jau buvo tapę įprasta naujais mokslo metais galvoti naują idėją ir kurti naują MMB. Susizgribę, kad tai gali būti paskutiniai metai, kuomet dalyvaujame MMB veikloje, nes ateityje laukia egzaminai, tikrai darbingai nusiteikėme ir pradėjome veiklą“, – kalbėjo 17-metis Martynas Grigonis. „noobApps“ Klaipėdos Mokinių Mokomųjų Bendrovių mugėje buvo pripažinta geriausia įmone. „Perspektyvų matome“, – šypsojosi III-ioje gimnazijos klasėje besimokantis pašnekovas.
Nors ir pagerbti apdovanojimais, į darbą užsiimant verslu gimnazistai toliau žvelgia rimtai. Ateityje kuriami planai aktyviai reklamuotis socialinių tinklalapių erdvėje, ieškoti komercinių partnerių ir toliau tobulinti bei plėsti programėlės turinį. Artimiausiu metu komandos nariai ketina dalyvauti Klaipėdos „startupų“ renginyje „Mazgas“. „Vien tai, jog tu turi įmonę, jau priverčia laikytis atsakomybės“, – sako dar vienas „Klausk herojaus“ kūrėjas Vilius Vaičius, kuris į MMB vandenis įbrido pirmąjį kartą.
Dalyvavimas MMB veikloje, kaip teigia abu jaunuoliai, ypač prisideda skatinant jaunosios kartos verslumą. „Su MMB nebaisu bandyti ir rizikuoti. Bendrai visi mūsų komandos nariai iš viso buvo sukūrę penkias MMB“, – vardija Martynas, pripažindamas, jog šiųmetis verslas – rimčiausia paraiška Lietuvos rinkai. Pasak programėlę kūrusių mokinių, suteiktas verslo pradžiamokslis išugdo gebėjimus efektyviai atlikti užduotis, spręsti įvairias iškilusias problemas, labiau pasitikėti savimi bei pamoko nevadovėlinių taisyklių. Jų teigimu, vien mokykla ne visada gali suteikti šias kompetencijas: „Tiesiog kiekvienas mokinys turėtų kažką daryti pats, už mokyklos ribų, kad susiformuotų, ir išėjęs iš mokyklos nebūtų pasimetęs, o jau turėtų patirčių.“
Jaunimas kuria vaikams
Patys būdami išties jauni, „noobApps“ komandos nariai teigia besistengiantys ne vien tam, kad tobulėtų patys, bet kartu įžvelgia ir didžiulę socialinę naudą, nešamą už juos dar jaunesnei kartai. „Programėlė yra socialiai atsakinga vaikų atžvilgiu. Vaikai – visuomenės ateitis ir pats didžiausias turtas. Mes tai puikiai suprantame ir stengiamės būtent dėl jų“, – teigia Agnė Gaučiūtė, kita „noobApps“ bendrovės narė, antrus metus iš eilės dalyvaujanti įvairiuose ekonomikos ir verslumo renginiuose. Dauguma šių jaunųjų verslininkų turi mažesnių brolių ar seserų, tad būtent jų kailiu visų pirma buvo išbandyta sukurta išmanioji programėle. „noobApps“ prezidentas Martynas sako, esą tai buvo efektyvus ir paprastas būdas patikrinti, ar programėlė pritraukia vaikų dėmesį: „Pavyzdžiui, mano paties sesuo praleidžia daugybę laiko prie telefono.“
Spalvinga programėlė turėtų patraukti ne tik vaikų, bet ir rūpestingų tėvelių dėmesį. Jaunuolių teigimu, tėvai visada yra suinteresuoti, kad jų vaikai išliktų saugūs ir turėtų tam reikiamų žinių. Tad aprūpinti visažiniu herojumi savo vaiko išmanųjį telefoną būtų išties pravartu.
Šie „Ąžuolyno“ gimnazijos mokiniai pripažįsta, jog nuolatinis programėlės puoselėjimas ir siekis pasirūpinti vaikų bei tėvų interesais atima išties daug laiko – kur kas daugiau nei pats programėlės sukūrimas, kuris, dirbant pilnu tempu nuo ryto iki vakaro, užtruko dvi savaites. Tačiau visi vieningai tvirtina, jog įdėtos pastangos atsiperka, ir į bendrovę suburti mokiniai neraginamai dirba siekiamo tikslo labui. „Tobuliausia komanda ta, kurioje žmonės mąsto skirtingai, nes taip galima pamatyti įvairius problemų kampus ir aspektus“, – tvirtina Vilius Vaičius, kurio nuomonei pritaria ir Agnė: „Taip, tikrai, visi žiūrim iš skirtingų kampų. Bet nesiginčijam, nes dažniausiai visų įžvalgos būna teisingos. Tiesiog visi esame motyvuoti ir suvokiame, kad ginčai nepadės.“ Svarbiausia – apjungti skirtingas įžvalgas.
Pasak verslių moksleivių, „noobApps“ turi suplanavę dar daugybę darbų ir tiki „Klausk herojaus“ ateitimi. „Pats herojus juk vaikams yra autoritetas. Jie, įsijungę programėlę, gali pamąstyti: o kaip mano situacijoje pasielgtų herojus?“ Programėlės kūrėjai mano, jog toks herojus tikrai pagelbės į nežinomą klausimą atsakymo nerandantiems vaikams.