Jau ne pirmi metai rinkos analitikai ir gamintojai skelbia, kad asmeninių kompiuterių pardavimai mažėja, o šioje rinkoje dirbančios kompanijos turi dėti vis daugiau pastangų, norėdamos nepatirti nuostolių. Aštrėjanti konkurencija savaime skatina ir kompiuterių kainų pokyčius. Tačiau panašu, jog šie rinkos dėsniai visiškai neveikia „Apple“ gaminamų kompiuterių produkcijos: kompanijos nešiojamieji kompiuteriai „Mac“ išlaikė beveik stabilias pardavimų apimtis nors jų kaina keitėsi labai nežymiai ir visada buvo bent šiek tiek aukštesnė nei konkurentų su „Windows“ sistema.
Ankstesnės analitikų prognozės teigė, jog populiarėjant planšetiniams kompiuteriams, o ypač „iPad“, kurio kaina yra mažesnė nei „Mac“ nešiojamųjų kompiuterių, „Apple“ tiesiog privalės sumažinti „Mac“ kainas, arba susitaikyti su gerokai mažesniais pardavimais ir tuo pačiu, mažesniu pelnu iš šio segmento.
Prognozės atrodė labai logiškos – pavyzdžiui, palyginus iš tolesnių nuorodų paimtas kainas matyti, jog „iPad“ kainuoja nuo 1000 Lt iki 2100 Lt, o pigiausių „Mac“ kompiuterių „Mac mini“ kaina prasideda nuo 2200 Lt. Ką jau kalbėti apie „MacBook Pro“, kurie kainuoja nuo 4200 Lt iki 6300 Lt ar „MacBook Air“, kainuojančius nuo 3500 Lt iki 4600 Lt. Ir kitų „Mac“ serijos kompiuterių kaina gerokai didesnė už „iPad“, tad analitikai visai pagrįstai tikėjosi arba kainų mažėjimo, arba mažesnio pelno iš prekybos „Mac“ kompiuteriais.
Kalbėdamas apie praėjusius metus ir prisimindamas šias prognozes, kompanijos „Needham & Company“ analitikas Charlie Wolfas pabrėžė, jog vidutinė „Apple“ nešiojamųjų kompiuterių „Mac“ kainą išliko beveik nepakitusi per pastaruosius kelerius metus. Nežiūrint to, nešiojamųjų kompiuterių „Mac“ pardavimų pelnas išliko stabilus, nors visi kiti gamintojai pripažino, jog asmeninių kompiuterių rinka gerokai traukiasi ir pelnas iš šio segmento sistemingai mažėja.
Logiška manyti, jog „Mac“ kompiuteriai ne tik nepraranda gerbėjų, bet ir atranda naujų iš buvusių „Windows“ sistemos naudotojų.
Tiesa, analizuojami pelno pokyčius matysime, jog per ketvirčius jis nėra stabilus. Pasak Charlio Wolfo, pernai metų sausis, pagal „Mac“ pardavimų sugeneruotą pelną, „Apple“ kompanijai buvo vienintelis prastas mėnuo. Tuomet po labai ilgos pertraukos, nešiojamųjų kompiuterių pardavimų pajamos pradėjo mažėti. Šis laikotarpis truko labai trumpai ir jau po kelių mėnesių „Apple“ tęsė dominavimą prieš „Windows“ operacinę sistemą naudojančius kompiuterius.
Analizuojant jau pačios kompanijos pateikiamus konkrečius pardavimų duomenis matyti, jog po šio ne visai sėkmingo laikotarpio „Mac“ platformos 2013-ų metų pabaigoje pardavimai ne tik nebemažėjo, bet ir pasiekė rekordinį lygį – iš viso buvo parduota net 4,8 milijonai nešiojamų kompiuterių. Palyginimui, 2012-ais metais šventiniu laikotarpiu buvo parduota 4,1 milijonai nešiojamų kompiuterių.
Tyrinėjant prekybos rezultatus pagal ketvirčius, matyti, jog „Mac“ kompiuterių pardavimų pelnas ne tik nemažėjo, bet ir didėjo per paskutiniuosius 30 iš 31 metų ketvirčių.
Žinoma, pardavimų pelnas neparodo tikslaus parduodamų kompiuterio kiekio – „Apple“ kompanija pelną gali auginti mažindama „Mac“ projektavimui, gamybai ir marketingui skiriamas sąnaudas. Tai turbūt ir vyksta, mat mažėjant apskritai visų platformų asmeninių kompiuterių pardavimams, natūralu, jog ir „Apple“ gaminamų „Mac“ kompiuterių pardavimai ilguoju periodu taip pat turėtų mažėti absoliutine prasme.
Vis gi šis mažėjimas arba kompanijos „Apple“ dar nepalietė, arba palietė labai nežymiai – vien tik sąnaudų apkarpymas neleistų didinti pardavimų pelno, tad logiška išvada, jog „Mac“ nešiojamieji kompiuteriai išlieka populiarūs ir suranda naujų pirkėjų net ir toliau populiarėjant garsiajam „Apple iPad“ planšetiniam kompiuteriui bei mažėjant bendram asmeninių kompiuterių poreikiui.