Kaip išsiskirti iš begalės kitų rinkos dalyvių internetinėje erdvėje ir kurti bei tobulinti įmonės ar prekių ženklo įvaizdį virtualioje aplinkoje? Ar įvaizdį galima susikurti pačiam, o gal šį darbą reiktų patikėti profesionalams? Į šiuos ir kitus klausimus atsako internetinės rinkodaros specialistas ir helis.lt bendrasavininkas Žygimantas Mikšta.
Internetinė rinkodara? Kas ji ir kodėl į ją investuoja?
Į internetinį marketingą investuojama vis daugiau. Interneto rinka plečiasi neįtikėtinai greitai, o jos neišsemiamas potencialas vilioja įmones bei prekių ženklus. Į įmonės įvaizdį ir jo tobulinimą investuojama visada ir investicijos nuolat auga, tačiau greičiausiai jos auga internete. Pvz.: praėjusiais metais į naujienlaiškių ir socialinės medijos rinkodarą buvo investuojama dvigubai daugiau, nei 2012 metais, o tinklapių optimizavimui bei PPC reklamos formoms 2013 metais išleista 39 proc. daugiau nei 2012 metais.
Nuo ko pradėti?
Visų pirma, reiktų gerai apsidairyti į konkurentus. Pasižiūrėkite, kaip atrodo kiti jūsų rinkos dalyviai – ar juos lengva rasti internete, kaip atrodo jų internetinės svetainės, ar jas patogu naudoti. Ne ką mažiau svarbu ir tai, ar konkurentai naudoja sėkmingą komunikaciją. Tuomet pažvelkite į save. Kur atsiliekate, o kur pirmaujate?
Geriau vytis, ar daryti tai, ko nedaro konkurentai?
Viskas priklauso nuo situacijos. Iš esmės, kartais prekiniam ženklui gali pakakti vieno kone tobulai išlieto kelio link sėkmingo pardavimo. Gal Jūsų sėkmė gali slypėti socialiniuose tinkluose, kur Jūsų prekėmis dalinsis šimtai tikslinės auditorijos vartotojų, o gal jums parduoti bus paprasčiau kylant „Google“ paieškos rezultatuose. Kita vertus, stipriausi prekių ženklai ir rinkos dalyviai, norintys tapti lyderiais, privalo puikiai „išdirbti“ visas rinkodaros sritis.
Kaip internetinė rinkodara kuria įmonės įvaizdį?
Žmonės pastebi ne tik plakatus ant reklaminių stendų ar įsimena TV ekranuose kartojamas reklamines žinutes. Vartotojai aktyviai seka jiems aktualius prekių ženklus bei įmones internete. Kitaip tariant, investuodami į įvaizdį internete, kuriate ir tikrąjį savo veidą. Ar jūsų internetinės svetainės dizainas tenkina Jus? O ar tenkina Jūsų vartotoją ir ar jam malonu čia lankytis? Taip pat pagalvokite, ar suteikiate galimybę vartotojui rasti Jus tiek „Google“ paieškoje, tiek didžiausiuose socialiniuose tinkluose – kuo lengviau randami būsite ir kuo didesnis įdirbis bus matomas – tuo arčiau sėkmingo pardavimo būsite.
Kokias įvaizdžio kūrimo tendencijas pastebite? Kam įmonės skiria didžiausias investicijas internete?
Įmonės Lietuvoje į įvaizdį investuoja gana vangiai. Internetinės reklamos pardavimai auga, tačiau ne taip gretai, kaip didžiojoje pasaulio dalyje. Internetinė rinkodara vis dar laikoma rizikingu ir nepatikrintu sprendimu – gal čia kaltos šias paslaugas teikiančios įmonės? Liūdniausia tai, kad į jei į internetinę reklamą ir investuojama – neretai tai daroma neracionaliai ir neefektyviai, todėl labiausiai atsiperkanti reklamos forma Lietuvoje nėra tokia populiari.
Gal galite įvardyti Lietuvos prekių ženklus, kurių įvaizdis yra labai stiprus?
Nemaža dalis prekių ženklų yra stiprūs, nes konkurentai nesugeba stipriau „įkąsti“, kitaip tariant nesugeba pasiūlyti vartotojams patrauklesnio įvaizdžio bei paslaugų. Kviečiame apsilankyti seminare „Įvaizdis internete: investicija, kuri atsiperka“, kur nagrinėsime ne vieną realią situaciją Lietuvoje ir pasaulyje bei apžvelgsime prekių ženklų daromas klaidas, kurių reikia vengti ir žingsnius, iš kurių galime pasimokyti.