IT paslaugų ekspertai prognozuoja, ko šiemet galima tikėtis paslaugų nuomos srityje. Jei jie neklysta, gali būti, kad šiais metais kontroliuoti IT paslaugų erdvę ims klientai ir automatizuotos išmaniosios sistemos.
1. Intelektinių sistemų įsitvirtinimas
2014-aisiais pamatysime intelektinių technologijų kūrimo ir diegimo proveržį. Daugelis užduočių, kurias šiuo metu atlieka IT paslaugų nuomos darbuotojai, bus automatizuotos.
Intelektinės sistemos jau dabar dažnai naudojamos kai kuriose gamybos ir logistikos srityse, o tobulėjant dirbtiniam intelektui, išmoks atlikti dar sudėtingesnes užduotis. Tikėtina, kad kylant specialistų darbo užmokesčiui, įmonių IT vadovai vis dažniau veiklos sąnaudas valdys ne mažindami atlyginimų fondą, o diegdami inovatyvias technologijas ir automatizuodami procesus.
2. Populiarės hibridinis paslaugų centrų modelis
2014 m. verslas vis dažniau pasitelks veiklos modelį, kuriuo naudojami ir vidiniai paslaugų centrai, ir išorinės paslaugų nuomos paslaugos. Tokius hibridinius modelius jau išbando net ir tos verslo šakos, kurios iki šiol IT nuomos paslaugas naudojo atsargiai (pavyzdžiui, žiniasklaida, pramogų verslas).
3. Augs vidinių resursų svarba
Net 20–30 proc. tradiciškai nuomojamų IT paslaugų gali būti grąžintos pačioms įmonėms, nes pirkėjui patogiau turėti struktūrą, kuri galėtų ne tik valdyti paslaugas, bet ir išlaikyti paslaugų valdymo kontrolę.Tokiu atveju bendrovės neišvengiamai turės remtis kokia nors IT paslaugų valdymo platforma, pavyzdžiui, ITIL 3.0.
4. Paslaugų integravimas grįžta „namo“
Pastaraisiais metais IT vadovai trečiosioms šalims suteikė galimybę išbandyti skirtingų šaltinių aplinkos valdymą, tačiau 2014 m. paslaugų integravimo jie imsis patys. Klientai suprato praradę matomumą ir tiesioginę paslaugų valdymo efektyvumo kontrolę, o patikima vidinė paslaugų integracija suteikia daugiau lankstumo ir gebėjimų, reikalingų naujoms ir specializuotoms paslaugoms teikti.
5. „Debesys“ bus pažaboti
Niekas neabejoja debesų kompiuterijos nauda, tačiau įmonės vis dar nesugeba efektyviai su tuo tvarkytis. 2014 m. klientai ir paslaugų teikėjai formuos savo strateginius tikslus, orientuotus į „debesų“ paslaugas, išmoks taikyti vieningus matavimo įrankius ir įvertinti investicijų grąžą. Bus žengtas svarbus žingsnis standartizuotų vertinimo platformų link, kurios leis tinkamai palyginti alternatyvius sprendimus. Įmonės pagaliau galės įvertinti skirtingus debesų sprendimus pagal vieningus kriterijus ir palyginti juos su tradicinėmis priemonėmis. Paslaugų teikėjai pakoreguos savo pasiūlymus, kad patenkintų ir atsargesnių, ir labiau patyrusių klientų poreikius.
6. Paslaugų teikėjai bus priversti bendradarbiauti
Įmonėms dirbant su skirtingais tiekėjais, klientai ieškos būdų, kaip priversti konkuruojančius paslaugų teikėjus dirbti kartu. Jau 2013 m. kai kurie IT paslaugų klientai pradėjo naudoti vadinamąsias „bendradarbiavimo sutartis“, įpareigojančias skirtingas įmones bendradarbiauti operatyviame lygmenyje.
7. Pigesnis konsultacijų modelis
Vis daugiau didelę patirtį įgijusių IT paslaugų nuomos klientų atsisako brangių trečiosios šalies konsultantų ir IT paslaugų sutartis rengia savarankiškai. Reaguodami į tai, IT konsultantai pasiūlys paslaugas, paremtas ne projektinių, o metinių sutarčių pagrindu. Toks modelis bus patrauklus klientams, norintiems palaikyti nuolatinius santykius, tačiau siekiantiems sumažinti finansinius įsipareigojimus.
8. Indija vystys infrastruktūrą
IT srityje Indija ilgai buvo vertinama už programavimo ir verslo procesų nuomos paslaugas, tačiau dabar ji taikosi į infrastruktūros plėtrą. Ekspertai prognozuoja, kad šiemet ši šalis gali tapti rimta grėsme net stipriausioms IT kompanijoms: Indijos paslaugų teikėjai konkursuose dėl IT infrastruktūros vystymo sėkmingai koknkuruoja su IBM, EDS ar CSC tiek JAV, tiek Europoje. Klientai renkasi Indijos IT paslaugų įmones dėl jų lankstumo, darbo etikos, inovacijų ir patrauklios kainodaros, tuo tarpu Vakarų įmonės toliau praranda turimas rinkos dalis.
9. Didelės sutartys mažės, mažos – didės
Pasak „Alsbridge” konsultacijų įmonės ekspertų, didžiosios sutartys bus skaidomos, o paslaugos mažesnėmis apimtimis bus perkeliamos skirtingiems teikėjams.Tuo pat metu daugelis mažesnių sutarčių išaugs iki vidutinio dydžio sandorių – taip klientai bandys įgyti daugiau svertų.
10. Paslaugas valdyti taps sunkiau
Pasaulinės verslo paslaugos tampa vis sudėtingesnės, o jų įvairovė – vis didesnė, todėl galimybė įmonėms valdyti veiklos efektyvumą, riziką ir atitikti keliamus reikalavimus taps dar svarbesnė. Dėl pasiūlos trūkumo daugeliui įmonių bus sunkiau rasti ir įdarbinti kvalifikuotus paslaugų valdymo specialistus.