Pasaulyje yra tik keletas elektronikos prietaisų, kurie tapo ikonomis. Vienas iš jų yra „iPod“ grotuvas, rašoma BBC.
Valdymo ratukas, baltos ausinės tapo šauniausiais dalykais po to, kai „Sony“ išleido savo „Walkman“. Įrašų pramonė taip pat atsipūtė, kai kartu su „iPod“ pasirodė „iTunes“ programa ir legali muzika tapo lengviau prieinama.
Visgi po 12 metų ir 26 grotuvų modelių, „iPod“ gali atsidurti istorijos paraštėse.
„Turbūt visi suprantate, kad pajamos iš „iPod“ nuolatos krenta“, – pristatydamas kompanijos veiklos ataskaitą kalbėjo „Apple“ vadovas Timas Cookas.
Per metus pardavimai krito 52 proc. ir ši tendencija tęsiasi toliau.
Kanibalizmas versle
„iPod“ ilgą laiką žvalgėsi per petį ir ne veltui.
„Tai yra geriausias „iPod“, kokį esame pagaminę“, – 2007-aisiais per „iPhone“ pristatymą pranašiškai juokavo Steve‘as Jobsas.
Ir jis buvo teisus. Programėlės ir lengvas valdymas buvo pagrindiniai faktoriai, kodėl vartotojai rinkosi tik „iPhone“, o ne abu įrenginius.
„Jie nebijojo sukurti produkto, kuris nukonkuruos kitą. Tuomet buvo suprasta, jei to nepadarys „Apple“, padarys kažkas kitas“, – pastebi mobiliųjų technologijų ekspertas iš analitikų bendrovės IHS Ianas Foggas.
Jaunesni vartotojai
Kol kas „iPod“ yra geriausiai parduodamas MP3 grotuvas rinkoje. Ir, beje, jo pardavimai smarkiai kilo būtent po „iPhone“ pristatymo. IHS analitikų skaičiavimais, per ketvirtąjį 2008-ųjų ketvirtį buvo parduota 22 mln. vienetų.
Net ir šiandien, nepaisant nuopuolio, įrenginys generuoja pajamas ir per paskutinį ketvirtį uždirbo 973 mln. JAV dolerių.
Kalbant apie priežastis, pavyzdžiu galima imti „iPod Touch“, kuris yra identiškas „iPhone“, tačiau neturi mobiliojo ryšio.
„Tai puikus būdas pritraukti vartotojus, kurie yra per jauni turėti „iPhone“. Taip jie pratinami prie „Apple“ nes ir su šituo įrenginiu gali siųstis programėles“, – kalbėjo I. Foggas.
Reikia naujų produktų
Grotuvo pardavimus galima laikyti hobiu kompanijai, kadangi pats produktas neneša nuostolių ir vargu, ar bus atnaujinamas. Visgi tai reiškia, kad Timui Cookui teks pristatyti naują įrenginį, jei nori išlaikyti vartotojus ir investuotojus savo pusėje.
Labiausiai tikėtini produktai yra „Apple“ išmanusis televizorius ir išmanusis laikrodis. Jų galima tikėtis iki 2014 metų pabaigos.