Nors nėra sutariama, ar sparčiai populiarėjanti elektroninė valiuta „Bitcoin“ yra alternatyva įprastiems pinigams, ar veikiau dar viena finansų piramidė, niekas nepaneigs fakto, kad elektroniniai pinigai padeda verslui pritraukti klientų, rašo CNBC.
Puikiausias „bitkoinų“ sėkmės įrodymas – milijardieriaus Richardo Bransono pareiškimas, kad norintieji užsisakyti bilietus į šio kuriamą kelionių į kosmosą programą, galės atsiskaityti ir elektronine valiuta. Tokiu R. Bransono pareiškimu socialiniame tinkle „Twitter“ kaip mat pasidalijo 500 šio socialinio tinklo vartotojų ir dar 4 tūkst. „Facebook“ anketas turinčiųjų.
Tačiau nereikia tokių verslo pasaulių grandų, kad būtų galima pastebėti „bitkoinų“ įtaką įmonės populiarumui. Vienas Niujorko baras, tiesiog ant gatvėje stovinčios reklaminės lentos parašęs, kad priima atsiskaitymus „bitkoinais“, sulaukė daugiau nei 200 „Twitter“ pasidalijimų per kelias valandas.
Vieno nedidelio nakvynės namų tinklo Jungtinėje Karalystėje savininkas Stephenas Early‘s pasakojo, kad sprendimas priimti atsiskaitymus „bitkoinais“ buvo geriausia netyčinė reklaminė kompanija kokia įmanoma sugalvoti.
„Mane keliskart kvietė į nacionalinę televiziją, o per vasarą sulaukiau skambučių iš maždaug 40 žurnalistų“, – sakė verslininkas. Pašnekovas pridūrė, kad padaugėjo ir klientų, norinčių atsiskaityti virtualia valiuta.
Turint omenyje, kad elektroninės valiutos vertė išaugo iki 1 tūkst. JAV dolerių (2,5 tūkst. dolerių) už jos vienetą, galima nujausti, kad šių savininkai norės išleisti savo turtą.
Prestižinės Londono Ekonomikos mokyklos (LSE) ekonomikos profesoriaus Garricko Hilemano teigimu, „bitkoinai“ kuria naują grupę vartotojų visame pasaulyje, todėl verslas turėtų būti suinteresuotas suteikti progą šiems išleisti pinigus.
„Jau galime matyti, kad net tokie verslo pasaulio banginiai, kaip Richardas Bransonas priima atsiskaitymus šia valiuta – tai ženklas visam verslui“, – sakė verslininkas.
„Manau ateityje matysime vis daugiau ekscentriškų verslininkų, leidžiančių už savo prekes atsiskaityti „bitkoinais“. Visai nenustebčiau, jei Elonas Muskas „Tesla“ automobilius vertintų ne tik doleriais ar eurais, o ir elektronine valiuta“, – pasakojo LSE profesorius.
Atsiskaityti galime ir Lietuvoje
Lietuva, kaip ir pridera inovatyviai valstybei, taip pat neatsilieka nuo „bitkoinų“ garvežio. Vilniuje valiuta galima atsiskaityti už taksi. Tai vienas iš pirmųjų realių jos panaudojimo atvejų ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje.
Paslauga teikiama tik vienos bendrovės taksi automobiliuose. Juose veikia nemokamas bevielis ryšys, todėl ir klientai ir taksi vairuotojai gali naudotis įvairiomis programėlėmis. Būtent išmaniųjų programėlių ir reikia, norint atsiskaityti šia virtualia valiuta.
Dmitrijus Borisenka, taksi bendrovės „JazzExpress“ verslo plėtros vadovas teigia, kad toks sprendimas buvo priimtas siekiant prisidėti prie vis didėjančios elektroninės valiutos įtakos.
„Virtuali „bitkoinų“ valiuta suteiks klientams daugiau lankstumo atsiskaitant už suteiktas paslaugas – nuo šiol tai bus galima atlikti ir išmaniuoju telefonu. Kodėl „bitkoinai“? Patogiau ir mums, nes sutaupome elektroninių perlaidų kaštus kuriuos pasiliktų bankas“.