Vienas iš šešių bendrovės „EA Games“, sukūrusios tokius žaidimus, kaip „Need For Speed“, „The Sims“, „FIFA“, „NBA Live“ ir daugelį kitų, įkūrėjų Jeffas Burtonas jau kuris laikas dirba su startuoliais, tačiau vis dar puikiai išmano kompiuterinių žaidimų virtuvę.
Šiuo metu jis dirba „SkyDeck“ – Berklio universiteto padalinio, dirbančio su startuoliais, vadovu. Jį, kaip ir daugelį kitų startuolių ekosistema besidominčių verslininkų, galima buvo išvysti „Verslios Lietuvos“ „Litexpo“ parodų centre lapkričio 8–10 dienomis organizuojamoje nemokamoje konferencijoje „Silicon Valley comes to the Baltics“.
Su J. Burtonu kalbamės apie internetinių žaidimų ateitį, žaidimų sėkmės paslaptis ir aiškinamės, kaip sukurti klestintį startuolį.
– Dirbote labai sėkmingoje įmonėje „EA Games“. Kodėl nusprendėte ją palikti?
– „EA Games“ įkūrėme šešiese prieš trisdešimt metų ir nė vienas iš mūsų šešių ten jau nebedirba. Aš išėjau po septynerių metų darbo. Jei esi verslininkas, negali užsibūti vienoje vietoje – turi judėti į priekį.
Kai įmonė pasiekia tam tikrą dydį, pasidaro sunkiau daryti įtaką, sunkiau siekti savų tikslų, turi daugiau taikytis prie įmonės. Tai ne taip įdomu. O pradėti naują įmonę su maža grupe gabių žmonių yra smagiau. Tai yra tas pats, ką mes su „EA Games“ darėme iš pradžių.
– Kaip, jūsų nuomone, žaidimų rinka keisis ateinantį dešimtmetį? Ar vis dažniau žaidimų kūrėjai mėgins vartotojus pasiekti ne kompiuterių ekranuose, o mobiliuosiuose telefonuose?
– Technologijų raidą prognozuoti labai sunku. Manau, kad žaidimus telefonuose, kaip ir dabar, ribos maži jų ekranai. Tačiau ateityje bus technologijos, kurios leis žaidimus žaisti ne ekrane, o, pavyzdžiui, ant stiklinio ar kito paviršiaus. Nebus jokių suvaržymų.
– Kokie svarbiausi sėkmingo žaidimo elementai? Kodėl toks paprastas žaidimas kaip „Angry Birds“ tapo visų mėgiamas?
– Sėkmingas žaidimas turi susitapatinti su žmogaus emocijomis, o „Angry Birds“ tai ir padaro.
Kurdami žaidimus „EA Games“, mes nuolatos stengėmės surasti ryšį su žaidėju, todėl mums ir sekėsi. Norėjome sudaryti galimybes žmonėms jaustis gerai, mėgautis žaidimais, o ne tik džiaugtis, kad mums pasisekė. Manau, kad žaidimus reikia kurti nuoširdžiai – kuriant turi būti naudojamos ne tik smegenys, bet ir širdis. Tačiau populiarumą galima pasiekti ir kitais būdais, pavyzdžiui, per žiaurumą, kaip tai daro žaidimo „GTA“ kūrėjai. Nesu tokių žaidimų, kaip „GTA 5“ gerbėjas.
– Pastaruoju metu „EA Games“ susiduria su iššūkiais: prasidėjus sunkmečiui įmonė turėjo atleisti dalį žmonių, šįmet pavasarį atleido dar dešimtadalį darbuotojų. Kodėl „EA Games“ rezultatai pastaruoju metu suprastėjo?
– Manau, kad tai lėmė internetinių žaidimų, ypač „Facebook“ žaidimų, išpopuliarėjimas per pastaruosius 5–6 metus. „EA Games“ kuria žaidimus, kurie yra labai sudėtingi ir tikroviški, bet negali konkuruoti su paprastais žaidimais internete. Vis dėlto, „EA Games“ įsigijo internetinių žaidimų kūrimo įmonę ir esu tikras, kad per kelerius metus kompanija vėl atsigaus.
– Koks yra pats svarbiausias dalykas kuriant startuolį?
– Žmonės turi tikėti vienas kitu. Galiu išvardinti daug žmonių, kurie ėmėsi vienos idėjos, bet kai pradėjo dirbti, pagalvojo apie kitą idėją, tuomet viską metė ir įgyvendino dar geresnę.
Taigi, svarbiausia yra ne pinigai, netgi ne idėja – dažnai ir gerų idėjų įgyvendinti nepavyksta, o žmonės. Gera komanda gali sėmingai įgyvendinti bet kokią gerą idėją.