Spalio pradžioje Londone vyko elektroninės komercijos konferencija „eCommerce Expo 2013“. Jame savo įžvalgomis apie šios srities vystymosi tendencijas bei geriausias praktikas dalinosi tokių kompanijų, kaip „Twitter“, „Facebook“, „Google“ ir kt. atstovai.
Nuolatinis ir spartus augimas
Remiantis „eMarketer.com“ duomenimis, prieš metus bendra mažmeninės prekybos apimtis el. erdvėje jau perkopė 1 trilijoną JAV dolerių. Ateinančiais metais augimo tempas turėtų išlikti panašus. Kai kuriuose regionuose, pvz.: Šiaurės Amerikoje ar Vakarų Europoje, kur el. verslas labiau išsivystęs, fiksuojamas mažesnis – 14–17 proc. prieaugis.
Daug potencialo turi Azijos–Ramiojo vandenyno regionas. Vien Kinijoje per 2012 m. buvo skaičiuojamas įspūdingas, beveik 100 proc. siekęs, el. prekybos apimties metinis augimas. Centrinė ir Rytų Europa tais pačiais metais irgi džiaugėsi ganėtinai solidžiu 30 proc. prieaugiu.
„Viena iš pagrindinių spartaus pasaulinio augimo priežasčių yra susijusi su interneto išplitimu. Jei dar 2000-aisiais m. internetu naudojosi tik kas dvidešimtas žmogus, tai šiandien prie jo reguliarią prieigą turi kas trečias. Augant interneto vartotojų skaičiui tai natūraliai atsiliepia ir el. komercijai, nes daugiau žmonių lankosi ir elektroninėse parduotuvėse bei apsiperka internetu“, – sakė konferencijoje apsilankęs „Soundest Desk“ vadovas Rytis Laurinavičius.
El. komercija sparčiai žengia ir į mobiliuosius įrenginius
Renginio metu taip pat išskirta tendencija, jog sparčiai auga skaičius žmonių, el. parduotuvėse apsiperkančių mobiliaisiais įrenginiais.
„Šiemet JAV pirkimų per mobiliuosius įrenginius skaičius augo 68 proc. Ir nors tai sudaro apie 16 proc. viso šios šalies el. komercijos pyrago, galima spėti, kad tendencija ir toliau stiprės, juolab, kad pernai mobiliaisiais įrenginiais pirko 11 proc. JAV gyventojų“, – teigė „Soundest Desk“ atstovas.
Mažėja fizinių parduotuvių skaičius
Renginyje pastebėta, kad pastaruoju metu fizinių prekybos vietų skaičius reguliariai mažėja, prekyvietes iškeliant į elektroninę erdvę. Manoma, kad fizinės parduotuvės ilgainiui gali atlikti įvaizdinę bei matavimosi kabinų funkciją, o didžioji prekybos dalis vyks el. erdvėje.
Pastebėta, kad prie šios tendencijos ima taikytis ir „tradiciniai“ prekybininkai. Atsiranda parduotuvių, kuriose galima išsirinkti norimą prekę, nuskenuoti brūkšninį kodą, o pirkimą vėliau atlikti kompiuteriu ar mobiliuoju įrenginiu iš bet kurios vietos. Pranešėjai taip pat akcentavo, kad perkančių internete vartotojų lojalumas parduotuvei nepriklauso nuo to, kurioje šalyje ji registruota. Dažniausiai pirkėjai dėmesį kreipia į prekių kainas, pristatymo sąlygas ir kitus veiksnius.