Neseniai iš rizikos kapitalo fondo „Practica Capital“ 200 tūkst. eurų investiciją plėtrai gavęs projektas „ImpressPages“ šiuo metu žvalgosi naujų rinkų. Tuo tarpu šiai turinio valdymo sistemai dizaino temas ir kitus priedus kuriantys vyrukai, Škotijoje studijuojantis Martynas Buivys ir šiemet mokyklą baigęs Julius Jurgelėnas jau keletą metų iš to sėkmingai užsidirba pragyvenimui. Jaunieji verslininkai sutiko atskleisti savo sėkmės istoriją.
– Trumpai prisistatykite: kas esate, kuo užsiimate.
Martynas: esu trečiakursis 21 metų Glazgo universiteto (Škotija) programinės įrangos inžinerijos studentas. Šiuo metu, be projekto „ImpressPagesTemplates.com“ vystymo, dirbu programuotoju vienoje telekomunikacijų įmonėje Glazgo centre ir tuo pačiu valdau savo dvi įmones - vieną Lietuvoje, o kitą Didžiojoje Britanijoje. Taip pat dirbu su keliais startuoliais, kuriuos planuojame pristatyti rugsėjo mėnesį.
Julius: Esu 18 metų amžiaus, šiemet tik baigiau mokyklą. Didžiąją dalį savo dienos skiriu žinių gilinimui programavimo srityje, tačiau taip pat domiuosi ir marketingu, verslo vystymu. „ImpressPages“ dizaino modelius pradėjau kurti dar mokydamasis 11-oje klasėje. Mane žavi praktinis žinių pritaikymas kuriant naujus produktus ir galimybė internetu pasiekti tokią didžiulę masę žmonių bei padėti išspręsti jų problemas. Šiuo metu dirbu dar ir daniškame startuolyje „Drivr“.
– Kaip kilo idėja pradėti kurti dizaino temas „ImpressPages“ platformai?
Martynas: „ImpressPages“ mano ir Juliaus dėmesį patraukė 2011-ųjų m. pabaigoje, kai laimėjo tų metų tarp programuotojų ir IT besidominčių žmonių puikiai žinomą „Open Source Awards“ konkursą. Anksčiau apie „ImpressPages“ nieko nebuvome girdėję, todėl iškart išmėginome šią sistemą, ji paliko gerą įspūdį.
Aptarėme projektą ir pastebėjome, kad tuo metu nebuvo nė vieno kokybiško jai pritaikyto dizaino šablono, kuo galėjo pasigirti, pavyzdžiui, jų konkurentas „WordPress“. Taip ir kilo mintis pradėti kurti produktus, kurie skatintų platesnį sistemos vartojimą ir iš kurių ateityje būtų galima uždirbti.
– Kodėl pasirinkote būtent šią turinio valdymo sistemą?
Julius: Dažnai sulaukiu šio klausimo iš draugų programuotojų. Tokiose situacijose visada atsakau, kad ši turinio valdymo sistema yra labai perspektyvi, paprasta naudoti ir į problemas, kylančias valdant svetainę, pažvelgė visai kitu kampu, negu daugelis kitų. Čia paprastų žmonių nebeturėtų kamuoti jausmas svarstant kaip atrodys svetainė po informacijos atnaujinimo ir ar viskas ir toliau atrodys taip pat gražiai ir tvarkingai. Taip pat viskas vyksta daug intuityviau ir dažnai atrodo, kad dar prieš panaudodamas naują funkciją, jau nujauti kaip viskas turėtų veikti.
Mane labiausiai sužavėjo „ImpressPages“ „drag'n'drop“ principu pagrįsta vartotojo sąsaja. Tai vienas iš pagrindinių veiksnių kodėl ši turinio valdymo sistema susilaukia vis daugiau dėmesio ir yra tokia perspektyvi. Su ja net ir eilinis įmonės darbuotojas, neturintis jokių žinių apie svetainių administravimą, gali greitai ir lengvai jas atnaujinti, kuri naujus meniu punktus ar atlikti kitus veiksmus.
– Papasakokite apie finansinę projekto dalį: ar esate patenkinti gaunamu uždarbiu?
Martynas: Tiesą sakant, pradėdami vystyti šią idėją, labai daug iš jos nesitikėjome. Tiesiog nutarėme pabandyti ir pažiūrėti, kas iš to išeis. Tačiau pardavę pirmąjį dizaino šabloną praėjus vos 7 minutėms nuo prekybos pradžios, į šią idėja pradėjome žiūrėti daug entuziastingiau. Dabar, nuo projekto pradžios praėjus nepilniems dviems metams, galiu pasakyti, kad pradinės investicijos, kurios buvo nedidelės, jau seniai yra atsipirkusios.
Projektas finansiškai yra sėkmingas, iš jo gauname pakankamai stabilias pajamas, kurių užtenka pragyvenimui. Tai motyvuoja dirbti toliau ir kurtis naujus produktus. Galų gale, stabilios pajamos, gaunamos dirbant ne nuo 9 iki 17 val., atriša rankas vystyti kitus IT projektus. Beje, džiaugiamės „ImpressPages“ gauta 200 tūkst. eurų investicija, kuri, tikimės, ženkliai padidins sistemos vystymo tempą ir populiarumą tiek tarp vartotojų, tiek tarp programuotojų.
– Kokie tolesni jūsų planai, susiję su šiuo projektu?
Martynas: mūsų planas labai paprastas - kurti viską, ko trūksta vartotojams. Šiuo metu prioritetas yra didinti dizainų skaičių, juos tobulinti ir kurti nemokamus įskiepius (angl. plugins).
Julius: Mūsų žiniomis, „ImpressPages“ netrukus turėtų pristatyti savo elektroninę prekyvietę „Marketplace“, kurioje bus galima prekiauti vartotojų sukurtais dizaino šablonais, įskiepiais ir visais kitais dalykėliais. Neabejojame, kad tai padidins ir mūsų pardavimus. Viską, ką turėsime, iškart kelsime tenai. Be to, esame suplanavę daugybę darbų į priekį, kuriuos jau esame pradėję daryti ir tikimės užsibaigti iki prekyvietės starto.