Kompanija „Facebook“ pastebėjo vieną įdomią tendenciją, kuri turėtų patraukti ir kitų verslo atstovų dėmesį, rašo qz.com.
Teigiama, kad didžiausia perspektyva šiuo metu slypi ne išmaniuosiuose telefonuose, kurių naudotojai kasdien yra bombarduojami nesuskaičiuojamos gausybės programėlių ir jas platinančių interneto parduotuvių.
Verslininkai, siekiantys įžengti į dideles pelno maržas žadančias besivystančias rinkas, turėtų kur kas daugiau dėmesio skirti įprasto tipo mobiliesiems telefonams, kuriuos Vakarų pasaulio gyventojai pamažu užmiršta.
„Facebook“ kiekviename telefone
Niekam ne paslaptis, kad „Facebook“ strategija, kuria siekiama savo pusėn palenkti dar vieną milijardą vartotojų, paremta siekiu įtikinti socialinio tinklo naudotojus, kad „Facebook“ ir internetas yra neatsiejami dalykai. Didžiausias socialinis tinklas pasaulyje siekia, kad „Facebook“ būtų pasiekiamas iš visų egzistuojančių telefono modelių planetoje.
„Facebook“ plėtros ir analizės departamento vadovas Javis Olivanas portalui qz.com atskleidė ir daugiau socialinio tinklo plėtros strategijos detalių.
Visų pirma, kompanija aktyvina pastangas įsiveržti į senojo tipo mobiliųjų telefono rinką. Teigiama, kad idėja vadinasi „Facebook“ kiekvienam telefonui“ (ang. „Facebook“ for every phone). Siekiama, kad įprastų telefonų naudotojai galėtų naudotis panašiomis paslaugomis, kaip ir išmaniųjų savininkai – dalintis nuotraukomis, kalbėti gyvai bei gauti statuso atnaujinimus.
Tačiau pagrindinė visos idėjos vinis ta, kad visas informacijos apdorojimas vyktų debesijos technologijos pagrindu. Tai reiškia, kad telefonai, kurie turi mažesnį duomenų srauto pralaidumą galės nesunkiai apdoroti nemenkus informacijos kiekius, nes duomenų apdorojimas vyks socialinio tinklo serveriuose.
Internetas tapatu „Facebook“
„Facebook“ kiekvienam telefonui“ paslauga šiuo metu naudojasi jau 100 mln. vartotojų visame pasaulyje. Tai reiškia, kad maždaug dešimtadalis visų socialinio tinklo naudotojų naudojasi „Facebook“ paslaugomis prietaisuose, kuriuose šio išvis neturėtų būti.
Antras kompanijos plėtros strategijos tikslas – skatinti mobiliųjų telefonų naudotojus naršyti interneto platybėse. „Dar visai neseniai vos 2 proc. įprasto tipo telefono savininkų naudojosi internetu, o dabar tokių jau turime 25 procentus“, – dienraščiui „The New York Times“ sakė „Facebook“ kiekvienam telefonui“ iniciatyvos vadovas Ranas Makavy. Pastarasis pridūrė, kad nors stebimos tendencijos teikia optimizmo, tobulėti tikrai yra kur.
Viliojanti rinka
Kitaip tariant, milijardai žmonių visame pasaulyje tik pradeda naudotis mobiliojo interneto paslaugomis, o šioje rinkoje kol kas tvyro pasiūlos vakuumas, rašo qz.com. Visai nekeista, kad būtent „Facebook“ mielai užpildytų šią rinkos nišą. Qz.com priduria, kad apie besivystančių rinkų potencialą vertėtų susimąstyti ir kitoms kompanijos, kaip „Jana“, kurios siūloma apmokėjimų platforma gali pasiekti 2 mlrd. vartotojų neištyrinėtose rinkose.
Tačiau besivystančios rinkos turi vieną esminį minusą – tokių valstybių gyventojai negali pasigirti dideliu pramogoms skirtų lėšų kiekiu. Ir nors nėra aišku ar didžiausio socialinio tinklo iniciatyva įdiegti „Facebook“ kiekviename telefone bus pelninga, pati idėja, kad socialinis tinklas ir internetas yra neatskiriami dalykai, padės kompanijai ateityje, kuomet besivystančių šalių vartotojai pakeis senuosius telefonus išmaniaisiais.
Į rinką taikosi ir lietuviai
Auganti mobiliųjų paslaugų paklausa kylančiose rinkose ten vilioja ir lietuviškas įmones.
Afrika, Azija, Lotynų Amerika – čia koją jau įkėlė lietuvių įmonės „ActiveSec“ 2010 metais sukurtas mobilusis socialinis tinklas „Eskimi“.
Sausio pradžioje tinklas turėjo apie 5 mln. aktyvių vartotojų, o jų skaičius kasdien didėjo apie 30 tūkst.
Afrikoje ir Azijoje mobilusis telefonas yra pirminis interneto naršymo įrankis, todėl ten „Eskimi“ populiarumas yra ypač didelis.