„Facebook“ keičiasi. Socialinis tinklas, kuris turi daugiau kaip 1 mlrd. vartotojų visame pasaulyje nebėra tiesiog vieta, kur žmonės gali paspausti „patinka“ ar pasidalinti nuotrauka iš savaitgalį vykusio vakarėlio.
„Facebook“ yra interneto ir mobiliojo verslo kompanija, kuri dabar konkuruoja su tokiais interneto bei mobiliojo verslo gigantais kaip „Google“, „Microsoft“ ar „Yahoo“.
Socialinio tinklo atstovai ir patys pripažįsta, jog jų verslo planas keičiasi. Paskutinius kelis ketvirčius „Facebook“ savo akcininkams kartojo, jog kompanija šiuo metu orientuojasi į mobilųjį verslą ir taip dar bus gana ilgai. O be to, „Facebook“ galvoja įsitraukti ir į paieškos sistemų verslą. Taigi, kaip ir kodėl „Facebook“ keičia savo verslo strategiją?
Mobiliųjų telefonų metas
„Facebook“ įrodė, jog dabar mobilieji telefonai yra pagrindinis šios kompanijos tikslas. Visų pirma, „Facebook“ tobulina savo mobiliąsias programėles, o neseniai buvo išleistas ir „Facebook Home“ bei „Facebook“ telefonas – „HTC First“. Tokiu būdu kompanija bando užkariauti ir mobiliąsias platformas.
Mobiliosios reklamos jiems yra viskas
Mobiliosios reklamos „Facebook“ šiuo metu reiškia viską. Buvo paskelbta, jog kompanijos pajamos paskutinį ketvirtį padidėjo 38 proc., t. y. iki 1,46 mlrd. JAV dolerių, ir visa tai – dėka mobiliųjų reklamų. Pajamos už mobiliąsias reklamas sudaro 30 proc. „Facebook“ bendrų pajamų.
„Facebook“ taikosi į „Android“
Svarbu pažymėti, jog „Facebook Home“ nėra tiesiog bandymas padidinti „Facebook“ naudojimą „Android“ platformoje, tačiau, tai yra bandymas perimti „Google“ dominavimą mobiliojoje rinkoje. „Facebook“ bando bendradarbiauti su gamintojais ir padaryti taip, kad „Facebook Home“ naudotų kuo daugiau įrenginių – tokiu būdu bandoma sumažinti „Android“ ir „Google+“ įtaką mobiliojoje rinkoje.
„Facebook“ stengiasi būti visur
„Facebook“ pateko į nuotraukų verslą, nusipirkusi „Instagram“, „Facebook“ yra ir žaidimų platforma, „Facebook“ pardavinėjami įvairūs virtualūs daiktai. „Facebook“ yra tarsi milžiniškas turgus, o socialinis tinklas tik padeda tam „turgui“ augti.
„Microsoft“ panaudojimas
Taip, taip – „Facebook“ tikrai naudoja „Microsoft“ tam, kad padidintų savo įtaką. Prieš kelis metus „Microsoft“ investavo į „Facebook“ ir rezultatai matosi iki šiol. Pavyzdžiui, „Facebook“ dar kuriamas „Graph Search“ naudoja „Microsoft Bing“ varikliuką. Tačiau ar tai naudos atneš abiem pusėms?
„Facebook“ nėra nepriklausomi
Iki tol, kol „Facebook“ nepradėjo pardavinėti savo akcijų, visi žinojo – ši kompanija galėjo daryti ką ir kaip nori. Tačiau dabar „Facebook“ yra priklausoma nuo savo akcininkų, todėl „Facebook“ vadovas, Markas Zuckerbergas, nebeturi tokios galios, kokią turėjo anksčiau. Būtent tai ir nulėmė „Facebook“ verslo strategijos pakeitimą, būtent tai ir lems tolimesnius „Facebook“ žingsnius.