Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kosminės technologijos Lietuvoje tampa vis svarbesnės

Publikuota: 2013-07-02 07:05
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Lietuvos kosmoso asociacija

Liepos 6 dieną Lietuvos kosmoso asociacija sukvies jaunimą į pirmą kartą Lietuvoje organizuojamą „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkursą. Tokie renginiai ir juose pristatomos technologijos „kosmosą“ priartina arčiau mūsų, tačiau ši sritis Lietuvoje vis dar nauja. Pavyzdžiui, šiai dienai dar nėra vieningo bepiločių orlaivių skrydžio taisyklių, o jos, anot Kosmoso mokslo ir technologijų instituto direktoriaus dr. Domanto Bručo, greitu metu bus reikalingos.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kosminės technologijos Lietuvoje tampa vis svarbesnėsLiepos 6 dieną Lietuvos kosmoso asociacija sukvies jaunimą į pirmą kartą Lietuvoje organizuojamą „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkursą. Tokie renginiai ir juose pristatomos technologijos „kosmosą“ priartina arčiau mūsų, tačiau ši sritis Lietuvoje vis dar nauja. Pavyzdžiui, šiai dienai dar nėra vieningo bepiločių orlaivių skrydžio taisyklių, o jos, anot Kosmoso mokslo ir technologijų instituto direktoriaus dr. Domanto Bručo, greitu metu bus reikalingos.

„Raketų skrydžiai taip pat yra naujovė Lietuvoje. Norint vykdyti tokius skrydžius būtinas laikinas oro erdvės aplink skrydžio vietą uždarymas“, – pasakojo dr. Domantas Bručas.

Ignalinos aerodrome vyksiantis konkurso finalas susidės iš dviejų dalių: mokomųjų palydovų „CanSat“ ir bepiločių orlaivių (BPO) konkursų, kurie vyks vienu metu.

Skardinė atveria kosmines technologijas

Palydovas „CanSat“ pirmiausiai atrodo lyg paprasta skardinė su mikroschemomis. Pasak pašnekovo, šio pavadinimo ir rūšies („Can“ angl. – skardinė) palydovo gimtadienis skaičiuojamas nuo 1998 metų, kuomet dėl paprastumo bei standartizavimo elektroninį įrenginį, atliekantį visas pagrindines palydovo funkcijas, buvo pasiūlyta sutalpinti į limonado skardinę.

„Skardinė – apvali ir gerai telpa į raketą. Kalbant apie paskirtį, svarbiausia šiuo atveju – mokomoji jo funkcija. Palydovai „CanSat“ skirti imituoti tikrų palydovų skrydį: perkrovas raketoje, ryšio įjungimą, trumpus ryšio seansus ir panašiai. Taip moksleiviai, studentai ir visi kiti pradedantieji kosmoso entuziastai gali realiai susipažinti su palydovų projektavimo ir konstravimo principais bei įranga, skirta dirbti ir ekstremaliomis sąlygomis – palydovuose, lėktuvuose“, – pasakojo dr. D. Bručas. Pašnekovas, šiuo metu vadovaujantis ir pirmajam skrydžiui ruošiamo lietuviško palydovo „LitSat-1“ techninei komandai, pridūrė, kad pastarasis projektas dar kartą įrodo, kad edukacija ir pratybos šioje srityje – perspektyvūs Lietuvoje. Tie, kurie šiandien kuria ir dirba su mokomaisiais „CanSat“ palydovais, netrukus turės galimybę imtis ambicingų projektų ir tikrajame kosmose.

„Lietuvai stojant į Europos kosmoso agentūrą, Lietuvos studentams ir specialistams atsivers galimybės dirbti Europos kosminės agentūros struktūrose, gamybinėse įmonėse ar kurti kosmoso technologijų verslą Lietuvoje. Todėl kosminių technologijų mokymas bus vis svarbesnis. „CanSat“ varžybos leidžia labai akivaizdžiai parodyti kosmines technologijas mokymo proceso metu, taip pat jas populiarinti tarp jaunimo“.

Kosminės technologijos Lietuvoje tampa vis svarbesnės
„CanSat“ palydovas

Valdo autopilotas ir žmogus

Bepiločių orlaivių finalinio konkurso metu, komandos savo orlaivius galės valdyti tik šiems pakylant ir nusileidžiant. Skrydžio metu turės būti įjungtos bepiločio orlaivio sistemos, kurios apie 20 minučių valdys skrydį pagal įvestus parametrus. Orlaiviai turės pasiekti 150–200 m aukštį, nuskristi reikiamą atstumą, aptikti horizontalius ir vertikalius taikinius, nuskaityti informaciją, įrašyti skrydžio duomenis ir saugiai nusileisti.

Pasak dr. D. Bručo, priimta skirti dvi sąvokas – bepiločių orlaivių ir distanciškai valdomų RC modelių. „Dažniausiai pasaulyje naudojamas skirstymas: RC modelis, tai lėktuvas, nuolatos valdomas nuo žemės, dažniausiai naudojamas mėgėjų ir paprastai skrendantis matomumo zonoje. Tuomet bepilotis orlaivis (BPO) – lėktuvas, kurio skrydį pilnai ar iš dalies kontroliuoja automatinės valdymo sistemos (autopilotas). Operatorius (žmogus) šiuo atveju gali tik užduoti skrydžio maršrutą ir iš dalies kontroliuoti jį iš žemės. Nutrūkus ryšiui su žeme, bepilotis orlaivis tęsia skrydį pagal numatytą scenarijų“, – tęsė pašnekovas.

Bepiločiai orlaiviai išstums pilotus

Bepiločių orlaivių paskirtis labai įvairi – jie gali būti naudojami daugelyje sričių. Pasak dr. D. Bručo, šiuo metu BPO daugiausiai naudojami stebėjimams iš oro atlikti, taip pat įvairiausioms užduotims – pradedant aplinkos stebėjimu, bevielio ryšio užtikrinimu, baigiant krovinių ar net keleivių vežimu.

„Manoma, kad per artimiausius 5–10 metų vyks labai spartus BPO panaudojimo augimas, atsiras dideli komerciniai BPO, kurie ims stumti iš rinkos pilotuojamus orlaivius. O po 15–20 metų didžiąją dalį skrydžių vykdys BPO. Pilotai kabinose sėdės tik keleiviniuose orlaiviuose, ir tai tik dėl keleivių ramybės“, – svarstė dr. D. Bručas.

Panašią nuomonę pateikia pasauliniu mastu kompleksines lėktuvų techninės priežiūros ir remonto paslaugas teikiančios kompanijos „FL Technics“ vadovas Jonas Butautis.

„Per ateinančius dešimt metų BPO rinkoje bus išleista beveik 90 milijardų JAV dolerių. Jau šiandien mažieji ir vidutinio dydžio BPO naudojami itin populiarios civilinės aviacijos segmente: priešgaisrinėje miškų apsaugoje, žiniasklaidos tikslams, žmonių gelbėjimo operacijose, geologinėje žvalgyboje ir kitose srityse“, – pasakojo J. Butautis.

„FL Technics“ vadovas taip pat pabrėžia, kad jau 2018–2019-aisias metais pasaulyje skraidys maždaug 7500 skirtingų BPO. Šiuo metų sparčiausiai augantis civilinių bepiločių orlaivių segmentas yra BPO iki 50 kilogramų, kurie turi galimybę skraidyti kelias valandas iki 5 kilometrų spinduliu.

„Mes džiaugiamės, kad Lietuvos jaunimas turi galimybė prisidėti prie šios sparčiai augančios pasaulinės industrijos. Esame įsitikinę, kad reikia nuolat skatinti ir remti tokius renginius ir iniciatyvas kaip „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkursas, kurių dėka mūsų šalyje bręsta naujos technologijos ir inovacijos. Mes tikimės, kad visų šio renginio dalyvių darbas ir idėjos taps naujos Lietuvos aviacijos bei kosmoso pramonės plėtros pagrindu“, – tikino „FL Technics“ vadovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama