Per ateinančius metus turėtų pasirodyti atnaujinti žaidimų kompiuteriai. Jų gamintojai renkasi skirtingas strategijas: vieni akcentuoja naujo lygio žaidimus, kiti kompiuterius bando paversti universaliais pramogų įrenginiais.
Po maždaug aštuonerių metų, gegužės 21-ąją, naują žaidimų kompiuterį „Xbox One“ pristatė paskutinė iš trijų didelių šių kompiuterių gamintojų „Microsoft“. Jos pagrindinė konkurentė „Sony“ apie savo kitos kartos žaidimų kompiuterį „Playstation 4“ paskelbė šių metų vasarį. Tiesa, nė viena iš jų dar nenurodė, kada naujieji įrenginiai pasirodys prekyboje. O kompiuterinių žaidimų pradininkės „Nintendo“ įrenginys „Nintendo Wii U“ parduotuvių lentynas pasiekė praėjusių metų pabaigoje.
Visi išvardyti gaminiai vadinami aštuntos kartos žaidimų kompiuteriais. Nuo tada, kai 1972 m. debiutavo pirmasis kompiuteriniams žaidimams skirtas įrenginys, labiau gamintojai juos atnaujindavo kas 6–7 metus.
Parduotų įrenginių skaičius nuolat augo, o tikrą persilaužimą rinkoje 1994-aisiais pavyko pasiekti „Sony“, kuri pirmoji savo žaidimų kompiuterių naudotojus matė ne tik vaikus, bet ir suaugusius vyriškosios lyties atstovus. O tūkstantmečių sandūroje pristatytas bendrovės kompiuteris „Playstation 2“, kurio buvo parduota daugiau kaip 155 mln. vienetų, pasiekė visų laikų rekordą.
Dabartinis „Playstation 3“ rinka turėjo dalytis su kitais dviem sustiprėjusiais konkurentais „Xbox 360“ ir „Nintendo Wii“. O per pastaruosius penkerius metus susiformavo visiškai nauja žaidimų rinkos niša socialiniuose tinkluose ir mobiliuosiuose įrenginiuose. Skaičiuojama, kad šiandien vaizdo žaidimus žaidžia daugiau kaip milijardas planetos gyventojų. Prie smarkiai išaugusio skaičiaus daugiausia prisidėjo internetas, išmanieji telefonai ir planšetiniai kompiuteriai.
Tai reiškia, kad tradicinių žaidimų kompiuterių gamintojams dėl pirkėjų dėmesio teks konkuruoti ne tik vieniems su kitais, bet ir su vis didėjančia mobiliųjų įrenginių armija. Tiesa, nors per pastaruosius kelerius metus žaidimų, skirtų kompiuteriams, pardavimas menko, rinkos tyrimų bendrovė IDC prognozuoja, kad ši statistika vėl pradės gerėti pasirodžius naujos kartos žaidimų kompiuteriams. Tikimasi, kad aštuntos kartos įrenginių bus parduota 28 proc. daugiau negu ankstesnės kartos.
„Microsoft“ pasistengė, kad naujas jos žaidimų kompiuteris „Xbox One“ būtų įdomus ne tik užkietėjusiems žaidimų mėgėjams. Kaip sufleruoja šio kompiuterio pavadinimas, kiekvienų namų svetainėje jis turėtų būti vienintelis ar pagrindinis pramogų įrenginys. Tokių užuominų netrūko ir per oficialų jo pristatymą – pagrindinis dėmesys buvo skirtas šio kompiuterio televizijos, muzikos ir interneto funkcijoms bei naujoviškoms valdymo galimybėms.
Pavyzdžiui, viena įdomesnių šio kompiuterio veikimo ypatybių yra veido atpažinimo funkcija. Kompiuteris pagal šeimos nario veidą gali „atsiminti“, ką jis veikė anksčiau, ir automatiškai paleisti žaidimą, pradėtą žiūrėti filmą ar mėgstamą televizijos kanalą.
Kiek anksčiau pristatytas ir kol kas viešai dar neparodytas naujasis „Sony“ žaidimų kompiuteris paremtas kitokia koncepcija. Jame pagrindinis dėmesys turėtų būti skiriamas žaidimams ir tam, kokios patirties jie geba suteikti.