Kodėl „Groupon“, „Skype“, „Facebook“ ir „Amazon.com“ nebėra technologijų kompanijos? Portalas „Quartz“ rašo, kad nei viena iš šių kompanijų nebekonkuruoja toje pačioje rinkoje ir pačios technologijos nebėra jų pagrindinis produktas. Kiekviena iš jų turi savo tinklapį ir per jį vykdo veiklą. Bet ar taip nedaro visos didžiosios kompanijos?
Bet kurio atveju prekės ženklas išlieka.
Atėjo laikai, kai reikia nustoti bet ką vadinti „technoligijų kompanijomis“. Tai buvo patogus terminas apibūdinantis verslą, kuris veikė tvarkydamas duomenis, programinę įrangą ir skaitmeninę infrastruktūrą. Taip nebėra.
Galbūt technologijų kompanija samdo programinės įrangos inžinierius, kad padidintų produkto paklausą ir suteiktų vartotojams naujų patirčių. Komunikacijų bendrovė AT&T metų metus samdė programuotojus, kurie prižiūrėtų telekomunikacijų tinklo infrastruktūrą, atsakingą už skambučių nukreipimą visame pasaulyje. Pastaroji bendrovė nėra vadinama technologijų kompanija, bet „Skype“ – vadinama.
Galbūt technologijų kompanijos naudoja technologijas keisdamos mūsų elgesį. „Amazon.com“ verslas siūlo pirkti begales daiktų, bet kuriuo metu, bet kurioje vietoje ir atsiunčia į visus pasaulio kampus, taigi patenka į pastarąją kategoriją. Vis dėlto, realybėje tai niekuo nesiskiria nuo „Sears Roebuck“ prekių katalogo. „Groupon“ buvo technologijų pramonės numylėtinė, sukaupusi milijardinę vertę greičiau nei bet kuri kompanija. Nors to ji pasiekė programuotojų, sukūrusių duomenų bazes ir serverius, tačiau verslo modelis yra toks pat kaip geltonuosiuose puslapiuose spausdinami nuolaidų kuponai. Abiem atvejais pardavėjams siūloma platforma, kuri leidžia prisivilioti naujų klientų.
Pardavimų milžinę „Target“ tik keletas palaikytų technologijų kompanija, tačiau ji duomenis apie klientus renka tuo pačiu būdu kaip „Facebook“ ir „Google“. Tai daro tokiu tikslumu, kad net gali nuspėti kada klientė yra nėščia. Taip pat niekas siuntų tarnybų „FedEx“ ir „UPS“ nevadina technologijų kompanijomis, nors pasatarųjų infrastruktūra ir pasalaugos atspindi technologijų kompanijos „Netflix“ veiklą.
Vadinti bendroves „technologijų kompanijomis“ yra gudrybė pritraukianti klientus ir investuotojus, tačiau nereiškia nieko daugiau. Šis pseudonimas pasako tik tai, kad kompanija naudoja daugiau nei vieną technologiją siūlydama savo prekę ar paslaugą.
Toks požiūris apie kompanijas, naudojančias XXI amžiaus metodus, sujaukia kompanijų vertinimą rinkose, kadangi jos yra lyginamos su netapačiais konkurentais. Taip verslas išsikreipia nuo savo konkurentų ir gaminamų produktų. Inovatyvūs sprendimai technologijų pagalba jau esamoje rinkoje nedaro kompanijų technologinėmis. Tai daro jas išmaniomis. Tai galima padaryti naudojant GPS, kai taksi klientai gali matyti artimiausius automobilius ar „Coca-Cola“ vartojai – artimiausius pardavimo punktus. Arba duomenų rinkimo ir analizės būdu, kaip tai daro „Google“ – spartindama paiešką ir siūlydama tiesiogiai susijusius raktažodžius.
Technologijų kompanijų era pasibaigė. Norint išlikti konkurencingai šiandieninėje rinkoje, kiekviena kompanija dabartiniais standartais gali būti vadinama technologijų kompanija.