Praėjusį mėnesį „Vintage Camera“ programėlės kūrėjas Antonie Morcos gavo netikėtą laišką, kuriame „Facebook“ rašė, kad nebenori bendradarbiauti su programėlę kūrusiais atstovais.
A. Morcos iš karto prarado beveik pusę milijono registruotų naudotojų, kurie prie programėlės jungėsi naudodami „Facebook“ prisijungimus. Tokios žinios vyrą šokiravo, tačiau socialinio tinklo atstovai į tai nekreipė dėmesio ir teigė, kad nutraukė bendradarbiavimą dėl to, kad naudotojai skundėsi programėlės teikiamomis funkcijomis.
„Buvau šokiruotas, naudotojai per dieną pasidalydavo daugiau kaip 6 tūkst. nuotraukų, naudodami „Facebook“. Dabar nebeturime tokios prieigos“, – teigė programėlės kūrėjas.
Tiesa, A. Morcos nėra pirmas nuo „Facebook“ vykdomos politikos nukentėjęs asmuo. Socialinio tinklo atstovai jau anksčiau buvo kritikuojami ir nesutarė su programėlių kūrėjais. Įvairiuose pranešimuose buvo teigiama, kad drausdami prieigą prie tam tikrų programėlių „Facebook“ nori apriboti nereikalingų programų pasiekiamumą.
Socialiniame tinkle jau neveikia „Voxer“ ir „Yandex NV's“ programėlės. Sausį buvo apribota ir „Vine“ prieiga prie tinkle esančių naudotojų sąrašų. Vėliau „Facebook“ savo tinklalapyje parašė, kad vykdo politiką nukreipta prieš mažai naudos teikiančius kūrėjus. „Twitter“ apie tai nenorėjo kalbėti.
Penktadienį „Facebook“ užblokavo „MessageMe“ programėlę. Programos kūrėjai sakė, kad buvo užklupti netikėtai.
„Kyla klausimas ar galėsime sukurti tvarų produktą naudojantį „Facebook“ platformą? Manau, kad tai daryti bus sunkiau“, – kalbėjo programėlės kūrėjas Arjun Sethis.
„Facebook“ plėtros skyriaus vadovas Dougas Purdy nenorėjo komentuoti savo veiksmų.
„Mes keičiame privatumo politiką dėl įvairių priežasčių ir siekiame užkirsti kelią brukalams taip pat norime, kad socialinio tinklo lankytojai būtų apsaugoti nuo kitos nereikalingos informacijos“, – pridūrė „Facebook“ atstovas.
Kūrėjai į tokį socialinio tinklo atstovų pasirinkimą žvelgia skeptiškai ir teigia, kad jų turinys sudaro didžiąją dalį tinkle publikuojamų pranešimų. Taip pat padeda pritraukti naujus narius bei išlaikyti senų naudotojų smalsumą.
Pavyzdžiui, „Zynga“ žaidimų atstovai pritraukė milijonus žmonių ir privertė juos pamėgti tam tikrą socialiniame tinkle skelbiama informaciją.
Toks „Facebook“ ėjimas suprantamas dėl kelių dalykų. Augant socialinio tinklo populiarumui didėja ir poreikiai, tad tenka derinti kūrėjų ir reklamos atstovų interesus. Be to, reikia patenkinti ir savo asmeninius poreikius: diegti naujas funkcijas ir konkuruoti su kitų šalių kūrėjais.
Programėlių kūrėjus nustebino ir kiek supykdė dar vienas pokytis. Tinklo atstovai uždraudė ant naudotojų laiko juostos automatiškai skelbti žmonių poreikiams pritaikytus pranešimus ir apribojo įspėjimų paštu siuntimus. Visi šie ribojimai suvaržė verslininkus ir dabar jiems sunkiau pasiekti naudotoją.
Viename pranešime, kuris viešumą pasiekė dar sausį, buvo rašoma, kad pasikeitė visa socialinio tinklo strategija, o kūrėjai už informacijos talpinimą turi mokėti.
Neigiami ne pokyčiai, o kūrėjų požiūris į juos
Kai kurie kūrėjai teigia, kad nauji iššūkiai nėra blogi, jie tiesiog truputį blaško. Pavyzdžiui, žaidimų kompanijos „Kixeye“ generalinis direktorius teigė, kad „Facebook“ daromi pokyčiai gali trikdyti, tačiau tai parodo, kad yra tobulėjama, o ne stovima vietoje.
Jau kurį laiką socialinio tinklo vidaus sistema „Stripe“ stebi pranešimus, kuriuos publikuoja kūrėjai, jeigu labai daug naudotojų praneša, kad programėlės informacija yra niekinė „Facebook“ apriboja jos išplitimą. Tad nuo praėjusių metų brukalų skaičius sumažėjo 90 proc.
„Mums atrodo, kad talpinama per daug šlamšto, o verslininkai nori, kad visa informaciją pasiektų naudotoją“, – teigė „Facebook“ viceprezidentas Chrisas Coxas. Pašnekovas pridūrė, kad prieštaringi interesai yra nesuderinami, dėl to ir kyla konfliktai.