Prieš savaitę „Facebook“ produkcijos direktorius Blake‘as Rossas pranešė, kad palieka kompaniją. Atsisveikinimo laiške jis minėjo, kad socialinio tinklo „Facebook“ populiarumas sparčiai mažėja tarp paauglių. Vėliau pateikiama ir tikroji išėjimo iš kompanijos priežastis – poreikis išbandyti naujus produktus ir projektus. Informacija apie blėstantį paauglių dėmesį socialiniam tinklui nebuvo priimta su humoru, kaip jis tikėjosi, informuoja theverge.com.
Kasmetiniame pranešime „Facebook“ patvirtino, kad pamažu praranda jaunesnių vartotojų susidomėjimą dėl kitų produktų ar paslaugų, kurie primena „Facebook“ arba gali jį pakeisti. Paaugliai dažnai yra labai tikslus barometras, nurodantis, kas yra madinga ir kas populiarės toliau, tad pastaroji tendencija įspėja, kad jaunajai auditorijai jau reikia kažko kito.
Paauglių nuomonė
„Branch“ įkūrėjo Josho Millerio 15-metė sesuo pareiškė, kad „Facebook“ darosi nebeįdomus.
Mergina stengiasi lankytis „Facebook“ kuo rečiau, nes nuo jo išsivysto priklausomybė ir jis ne toks įdomus kaip „Instagram“. Gali būti, kad tai ne paties prekės ženklo problema, bet besikeičiančio supratimo, kas patraukia ir yra įdomu internete, pasekmė. Galbūt keičiasi ir visa socialinio tinklo bendruomenė, o privatumas vėl tampa populiaresnis nei dalijimasis informacija.
Analitikė Laura Portwood-Stacer mano, kad paaugliai pirmiausia žiūri, kas jiems tuo momentu patogu ir priimtina. „Traukimasis iš „Facebook“, mano nuomone, yra ne sąmoningas kažko naujo ieškojimas, o sprendimo poreikis, kai esama situacija nebetenkina. Kai atsirado „Facebook“, informacijos apie save viešinimas – kokius filmus mėgsti, ką dabar veiki ir su kuo draugauji ir t. t., – buvo labai patrauklus, nes pirmą kartą tai buvo galima daryti be jokių pastangų ir programavimo. Tačiau pamažu tai virto pagyromis ir draugai vieni kitiems ėmė priverstinai teikti informaciją, kuri neberūpėjo. Taip nuolatinis savo paskyrų kūrimas ir pildymas iš malonumo virto pareiga.“
Naujos programos ir naujos tapatybės
Jaunimas ima rinktis tokias programas ir socialinius tinklus kaip „Tumblr“, „Snapchat“ ir „Instagram“. 15-metis Collinas Wisniewskis pasakoja, kad, pavyzdžiui, „Tumblr“ nėra skirtas pagyroms, bet labiau dalijimuisi. Adamas Rifkinas, rašantis „TechCrunch“, klausia: „Argi tai nieko neprimena? Paaugliai, smagus paveikslėliai ir dalijimasis tik su artimais, patikimais draugais? Daugeliu atveju „Tumblr“ yra antras „Facebook“. Kai kurie tyrimai rodo, kad „Tumblr“ jau aplenkė „Facebook“ ir tapo populiariausiu socialiniu tinklu tarp 13–25 metų amžiaus vartotojų. Dalį „Tumblr“ sėkmės paaiškina faktas, jog, priešingai nei „Facebook“, čia nebūtina susikurti vieną realistišką tapatybę – čia jų galima turėti bent kelias. Jaukas – gali rasti panašių į save ir jaustis mažiau vienišas bei kartu išvengti tėvų, kolegų, buvusių draugų ir žmonių, kurių beveik nepažįsti.
Nesiskiriantiems su mobiliaisiais telefonais būtinos tampa ir tokios programos kaip „Snapchat“. Jos yra tarsi privatus būdas dalytis nuotraukomis su draugais. Išskirtinai svarbu tai, kad čia galima komunikuoti nepaliekant nuolatinių žymių – nuotraukos čia užsilieka vos keliasdešimt sekundžių (priešingai nei „Facebook“).
Prisitaikyti ir išlikti
Kadangi pagyrų ir nuolatinio informacijos perkėlimo aukso amžius baigėsi, svarbiausia „Facebook“ yra sugebėjimas keistis ir prisitaikyti prie naujų tendencijų, tokių kaip dviejų asmenų susirašinėjimas. L. Portwood-Stacer teigimu, „Facebook“ nėra atgyvena. „Svarbiausia nuolat atsinaujinti atsižvelgiant į populiarias tendencijas“, – teigia ji.
Pasak „Wall Street Journal“, apie 40 procentų visos asmens pateikiamos informacijos yra skiriama papasakoti, ką jis/ji galvoja ir jaučia. Tikėtina, kad bendraujant internete šis skaičius gali būti dar didesnis.
Kadangi „Facebook“ padidino galimybes savo mintimis dalytis su kitais, reikia pasiruošti situacijai, kai žmonės, stebėdami kitų pateikiamą informaciją, suvokia, kiek atskleidžia patys ir nori tai pakeisti. Marko Zuckerbergo „kūdikis“ turi išlikti labai lankstus, jei nori būti svarbus ir naujajai kartai.