Kaip ir buvo tikėtasi, japonų kompanija „Sony“ pristatė naujos kartos žaidimų konsolę „PlayStation 4“ (PS4). Kompanijos „Sony Computer Entertainment“ generalinis direktorius Andrew House pristatė kiek daugiau nei logotipą ir konceptus: renginio metu, kuris vyko ne vieną valandą, buvo galima pamatyti praktiškai viską, ką gali šis žaidimų ir apskritai pramogų centras – būtent taip galima pavadinti naująjį „PlayStation 4“, kuris savo funkcionalumu lenkia savo pirmtaką „PlayStation 3“.
„Sony Computer Entertainment“ sistemų architektas Markas Cerny teigė, kad naujos kartos konsolės kūrimas prasidėjo prieš penkerius metus. Buvo papasakota, kaip jo komanda ieškojo „PlayStation“ ekosistemos plėtros galimybių, o šiam procesui padėjo dabartinės „PlayStation 3“ konsolės apribojimai, kuriuos buvo nuspręsta pašalinti. Renginio metu buvo pademonstruotas paveiksliukas su žaidimo herojumi, šaudančiu į iš dangaus besileidžiančius priešus, kol galiausiai pridūrė, jog su „PlayStation 4“ nereikės imti į rankas plastikinių ginklų ir šaudyti pikselių danguje.
„Sony Computer Entertainment“ – Markas Cerny (kairėje) ir Andrew House
Marko Cerny pasirodymas buvo įdomus ir tiems, kurie norėjo išgirsti ko nors konkretesnio apie „PlayStation 4“ technines charakteristikas. Deja, konkretumą buvo ne per daugiausia, tačiau iš bendrų frazių galima susidaryti įspūdį, kad pasakymas „PlayStation 4“ yra sistema, sukurta žaidimų kūrėjų, žaidimų kūrėjams“: naujos kartos konsolė gavo x86 architektūros procesorių, beveik 2 TFLOPs produktyvumo lygį galinčią pasiekti grafikos posistemę (maždaug per viduriuką tarp „Radeon HD 7870“ ir „HD 7850“, arba tarp „GeForce GTX 660“ ir „GTX 660 Ti“) su 8 GB GDDR5 atminties, apie kieto disko talpa, deja, nutylėta, taigi galima tikėtis, kad bus išleista ne viena modifikacija. Taip pat buvo pristatytas naujos kartos valdiklis „DualShock 4“, kuris atrodo kaip „DualShock 3“, tačiau šiek tiek patobulintas.
Naujos kartos „PlayStation 4“ valdiklis „SonyDualShock 4“
„PlayStation 4“ leidžia sustabdyti žaidimą proceso eigoje bei suteikia galimybę atlikti kitas užduotis. Taip pat yra įdiegta antroji mikroschema, kuri atsakinga už atsisiuntimų ir išsiuntimų valdymą, o tai reiškia, kad žaidimus galite atsisiųsti foniniu režimu, kai žaidžiate, arba kai sistema yra išjungta. Dar daugiau, žaisti galite pradėti netgi kai žaidimas dar nėra pilnai atsisiųstas – savotiškas „online“ žaidimo analogas. Taip pat nepamiršta ir socialinių funkcijų, o tam padės socialinis tinklas, kurio galės pasinaudoti ne tik PS4, tačiau ir mobilios konsolės „PS Vita“ savininkai, kurie galės pasinaudoti įvairiomis programėlėmis, pavyzdžiui, „Pinterest“, kuri leis pasidalinti su draugais ekrano nuotraukomis ir vaizdine medžiaga.
Taip pat buvo skirta nemažai dėmesio ir „debesų“ žaidimų tarnybai „Gaikai“, kurią „Sony“ įsigijo tikrai ne veltui – „PlayStation 3“ žaidimai dėl architektūrinių skirtumų nebus suderinami su naujos kartos konsole, taigi teks pasinaudoti „online“ tarnyba. Aišku, tam reikės greito ir stabilaus interneto ryšio. Be to, PS4 vartotojai galės pasinaudoti „Facebook“ ir „uStream“ – tam reikalui valdiklyje „DualShock 4“ bus specialus mygtukas „Share“. O kur dar nauja „debesų“ tarnyba „PlayStation Cloud“, kuria galės pasinaudoti visi „Sony“ konsolių savininkai… PS4 žaidimus galės žaisti ir „PS Vita“ savininkai, pasinaudodami „Remote Play“ režimu. Negana to, bus galima pasinaudoti integruotomis online vaizdų tarnybomis, tokiomis kaip „Netflix“, „Hulu“, „Crackle“ ir kitomis.
Per „PlayStation 4“ prezentaciją buvo rodomi tokie projektai, kaip „Unreal Engine 4 demo“ „Samarietis“, žaidimai „Knack“ (matyt, tai bus pirmasis PS4 projektas, anksčiau debiutuosiantis rinkoje), „Killzone: Shadow Fall“, „Driveclub“, „inFamous: Second Son“, „The Witness“, projektas kodiniu pavadinimu „Deep Down“ („Capcom“), studijos „Sqaure Enix“ parodė demo „Luminous Engine“, „Ubisoft“ prezidentas pristatė „Watch Dogs“, pasirodė netgi „Blizzard“ atstovai, kurie pranešė, kad PS4 (o kartu ir PS3) galės žaisti „Diablo III“, „Activision“ parodė „Destiny“…
3 val. nakties Lietuvos laiku pasibaigęs renginys tikrai paliko gerą įspūdį apie naująją „Sony“ žaidimų konsolę ir jai skirtus projektus. Dabar belieka sulaukti vasaros, kada „Sony“ žada parodyti dar daugiau (matyt, nemažai naujovių paruošta „E3 2013“), tuo tarpu prekyboje, jei tikėti japonų kompanija, PS4 pasirodys 2013 metų pabaigoje. Ar daug laukiančių šios konsolės?