Lygiai prieš šešerius metus Steve'as Jobsas stovėjo sausakimšoje San Franciske įkurtoje „Moscone Center“ konferencijų salėje ir rankoje laikė prietaisą, kuris netrukus pakeitė visą mobiliųjų telefonų pasaulį. Sunku suvokti, kaip viskas pasikeitė per tuos metus. S. Jobso, deja, jau nebėra tarp mūsų, tačiau jo kūriniai ir toliau garbinami milijonų „Apple“ gerbėjų.
Tą ketvirtadienio rytą, kai „Apple“ pristatė pirmąjį „iPhone“, kompanijos akcijos siekė 87 JAV dolerius už vienetą, vakare kaina jau artėjo 100 dolerių (92 doleriai už vienetą) link. Po šešerių metų akcijų vertė šoktelėjo beveik šešis kartus – iki 517 JAV dolerių.
Vienas keisčiausių nutikimų tądien, kai buvo pristatytas „iPhone“ telefonas, dabar atrodo „Google“ generalinio direktoriaus Erico Schmidto užlipimas ant scenos ir pasiūlymas S. Jobsui sujungti judviejų kompanijas ir pavadinti jas „AppleGoo“. Dabar šis pareiškimas kelia šypseną, nes „iOS“ ir „Android“ operacinės sistemos – didžiausios konkurentės. Tiesa, Ericui Schmidtui pasiūlius šį variantą, „Google“ jau dvejus metus vystė „Android“ idėją, tačiau pirmasis telefonas su šia operacine sistema pasirodė tik 2008-ųjų spalį.
„Negalite įsivaizduoti interneto be „Google“ – S. Jobsas tądien sakė pristatydamas „Safari“ ir „Maps“ programėles, kurias šios dvi kompanijos pristatė bendromis pastangomis. Tuomet niekas nė nenutuokė, kad po ketverių metų abi įmonės viena kitai paskelbs karą, o E. Schmidtas bus apkaltintas idėjų vogimu.
Pristatant pirmąjį „iPhone“ publika aikčiojo išgirdusi apibūdinant kiekvieną telefono funkciją. Prasidėjus pristatymui visi tikėjosi išvysti kažką panašaus į plačiaekranį „iPod“ grotuvą, tačiau gavo kur kas daugiau. Tiesa, netrūko ir skeptikų, kurie nesuprato, kodėl maksimali „iPhone“ telefono atmintis – tik 8 GB, kai tuo metu „iPod“ galėjo talpinti iki 160 GB muzikos.
Vis dėlto, po to vakaro kiti rinkoje buvę išmanieji telefonai tiesiog nublanko prieš „iPhone“ spindesį ir galimybes. Papildomų programėlių diegimas tiesiai ant darbalaukio, patogus vaizdo priartinimas tiesiog dviem pirštais ir solidus dizainas – štai ko reikėjo žmonėms. Šiandien sunku suvokti, kaip „iPhone“ sugebėjo vos per šešerius metus tapti prietaisu, kurį nori turėti ne tik kiekvienas paauglys, bet ir didelės kompanijos vadovas. Kyla tik vienas klausimas – ar „Apple“ vardas dar ilgai bus linksniuojamas kaip autoritetas išmaniųjų telefonų rinkoje? Po S. Jobso pasitraukimo susidaro įspūdis, kad kompanijai ima trūkti inovatyvių idėjų.
Visas pristatymo renginys: