„Toyota“ ir „Audi“ konstruktoriai 2013 m. „Consumer Electronics“ parodoje ketina pristatyti automobilius, galinčius važiuoti be vairuotojo. „Google“ ties analogišku projektu dirba jau ne vienerius metus, o pastaruoju metu į šią technologiją itin rimtai pradėjo žiūrėti ir minėti stambūs automobilių gamintojai, skelbia CSmonitor.com.
Bendraus su kitais automobiliais
Kitą savaitę Las Vegase vyksiančioje elektronikos parodoje „Toyota“ ketina pristatyti autonominę prabangaus LS serijos „Lexus“ sedano versiją, kuri turės ant stogo įrengtą besisukantį radarą ir visą komplektą vaizdo kamerų automobilio priekyje.
Modelyje taip pat bus įrengta technologija, kurią japonai pavadino „sumania transporto sistema“. Ji padės automobiliui bendrauti su kitomis transporto priemonėmis, taip pat ir su magistralės „tinklu“ (tai būtų decentralizuotas kompiuterių tinklas, kuris galiausiai planuotų eismą ir koordinuotų kiekvienos transporto priemonės maršrutą).
Prieš oficialų pranešimą, kuris buvo išplatintas sausio 7 d., „Toyota“ nutekino trumpą, vos 6 sekundžių vaizdo įrašą, kuriame aiškiai matyti, kaip autonominio važiavimo technologijomis aprūpintas „Lexus LS“ skrieja magistrale.
Vokiečiai išlaiko paslaptį
„Audi“ apie savo rengiamą informacijos nepateikia, tačiau, kaip skelbia „The Wall Street Journal“, vokiečiai ketina pristatyti automobilį, kuris gali pats susirasti laisvą stovėjimo vietą ir įvažiuoti be vairuotojo pagalbos. „Audi“ ties autonominio automobilio projektu, kaip ir „Ford“ bei „Mercedes-Benz“, dirba jau kurį laiką.
Daugybė be vairuotojo važiuojančių automobilių, kuriuos jau yra sukūrę didieji gamintojai, tiksliau gali būti apibūdinti kaip „pusiau autonominiai“. Jie turi įrangą, kuri sumažina vairuotojo indėlį į automobilio valdymą, tačiau žmogaus prisilietimo galutinai kol kas neatsisakoma. Tarkime, „Toyota“ oficialiame pranešime spaudai pažymi, kad jų „aukšto lygio pagalbinės vairavimo sistemos“ sukurtos tam, kad pagerintų automobilio vairuotojo, o tuo pačiu ir kitų eismo dalyvių saugumą.
Daugybė automobilių šiais laikais turi „adaptyvią greičio palaikymo sistemą“, kuri greitį priderina prie supančios aplinkos greičio. Kai kurie automobiliai taip pat patys grįžta į eismo juostą, jei jiems atrodo, kad vairuotojas iš jos išvažiavo to nenorėdamas.
Ko siekia „Toyota“ ir „Audi“, yra suprantama – su besisukančiu radaru ir visa ryšių matrica „Lexus LS“ siekia tapti visiškai autonominiu automobiliu, kuris gali važiuoti saugiai ir be vairuotojo įsikišimo.
Įdomu ir tai, kad nors „Google“ inžinieriai, kurdami savarankiškai važiuojančius modelius, linkę naudoti „Toyota“ automobilius, abi kompanijos autonominio valdymo sistemas kuria atskirai.
Autonominių automobilių ateitis yra arčiau nei jūs manote.