Paprastai mūsų portalas mėgsta „nuskalpuoti“ tam tikrą IT rinkos bendrovę ir argumentuotai įrodyti, kodėl praeityje garsi bendrovė atsidūrė ant nuopolio slenksčio („MySpace“ mirtis, „Nokia“ mirtis). Tačiau artėjančių švenčių proga, nutarėme pabūti pozityvūs ir vienai žinomai bendrovei nupiešti ne tokią jau jau ir tamsią ateitį.
„Microsoft“. Su kuo jums asocijuojasi šis pavadinimas? Spėju, jog daugelis mūsų jau buvo „nurašę“ šią galingą korporaciją, bet vis dėlto intuityviai po truputį jaučiame, kad padarėme skubotas išvadas. „Microsoft“ kažkokiu būdu sugebėjo prisikelti ir adaptuotis naujoje, itin pasikeitusioje informacinių technologijų rinkoje.
„Microsoft“ praeitis
Įsigijus DOS 1981-iais metais, bendrovė įžengė į operacinių sistemų rinką, spyrė IBM’ui ir atitrūko nuo „Apple“ bendrovės. To pasekoje, „Microsoft“ tapo neginčijamu kompiuterių operacinių sistemų lyderiu. Žengiant šiuo keliu, strategas, vardu Bilas Geitsas imitavo ir baugino konkurentus, tuo pat metu inovavo produktus. Turėdami pinigų, puikiai išvystytą rinkodarą ir lyderės poziciją, „Microsoft“ lygino visus su žeme.
Negaliu įvardyti bendrovės strategijos bei veiklos taktikų, tačiau galiu konstatuoti faktą – „Microsoft“ buvo sėkminga bendrovė. „Windows“ opearcinė sistema „nužudė“ IBM OS/2, „Office“ nokautavo „WordPerfect“ ir „Lotus 1-2-3“, o „Internet Explorer“ galiausiai pribaigė „Netscape“. Bilo Geitso ir Polo Aleno įkurta bendrovė tapo technologijų pasaulio milžine, tūkstantmetį užbaigusi būdama vertingiausia pasaulio bendrove.
O tuomet viskas ėmė griūti. Iš pradžių RIM, po to „Apple“ ir „Google“ pradėjo kurti fantastiškus įrankius mobiliesiems įrenginiams. Pastarosios bendrovės pakeitė žaidimo taisykles ir tapo mobiliųjų telefonų operacinės sistemos pionieriais. Tuo tarpu „Microsoft“ neturėjo kuo atremti puolimo.
Patrauklioje paieškos sistemų internetu rinkoje „Microsoft“ taip ir neįsigijo „Yahoo“ bendrovės, o „Bing“ vargiai priešinasi „Google“ varikliui. „Linux“ operacinė sistema tapo patikima alternatyva „Microsoft“ produktams. Tik žaidimų konsolė „XBox“ tapo naujos rinkos lydere. Rinkos stebėtojai jau buvo nurašę Bilą Geitsą kaip verslo dinozaurą, nesugebantį atlaikyti aršios konkurencijos. Atrodo, „Microsoft“ ėmė šlubuoti.
„Microsoft“ dabartis
Bet ekspertai klydo, „Microsoft“ vadovas nepasidavė. Norit to ar ne, naujoji „Windows 8“ operacinė sistema yra visur, pradedant stacionariais kompiuteriais, baigiant mobiliaisiais telefonais. Ir, rodos, žmonės į tai žiūri rimtai. Dar anksti daryti išvadas, tačiau „Microsoft“ sukūrė patrauklų produktą.
Net ir žaidimų rinkoje pozicijas pavyko išlaikyti. Žiniasklaidoje pasirodė pranešimai, jog „Halo 4“ pasiekė 220 mln. JAV dolerių apyvartą pačią pirmą žaidimo išleidimo dieną, o vartotojai naują versiją įvertino teigiamai. „Microsoft“ sukūrė „SmartGlass“ programėlę, o dabar jau sklinda gandai apie naują „Xbox Surface“ planšetinį kompiuterį. Ar aš kažką praleidau?
Bendrovė atnaujino visą produktų liniją. Tekstų redagavimo programa „Office“ persikėlė į debesis, visiškai perkurtas „Internet Explorer“ (išleista jau 10-oji versija!), o „Bing.com“ pamažu atranda savo auditoriją – pranešta apie partnerystes su „Facebook“, „Amazon“, „Yahoo“ ir kitomis bendrovėmis. Net logotipas atnaujintas po 25-erių metų pertraukos (!).
Ar „Microsoft“ sugebėjo atsitiesti? Tikrai, ne. Kol kas. Tačiau paskutinių metų signalai rodo, jog bendrovė po truputį atsigauna. Iš suklibusio senuko, „Microsoft“ vėl po truputį tampa vikriu jaunuoliu. Ir visa tai per rekordiškai trumpą laiką – metus. Jeigu paklaustumėte amerikiečio, ką šis mano apie „Microsoft“, tikėtina išgirstumėte: kind of cool, man.
„Microsoft“ ateitis
Tam tikra prasme, „Microsoft“ sugrįžo darydama tai, ką jai geriausiai ir sekasi – įžengdama į perspektyvias ir tendenciją turinčias rinkas. Pagaliau Styvas Ballmeris suprato, jog mobiliųjų įrenginių, prisilietimams jautrių ekranų ir duomenų laikymo debesyse ignoruoti negalima. Tai labai panašu į 1997-ųjų metų suvokimą, jog internetas vieną dieną taps kasdieniu reiškiniu. Po galais, net ir „Microsoft“ reklamos tapo patrauklesnės:
Geriausia tai, kad „Microsoft“ išmoko adaptuotis. Bendrovė sumažino „Windows“ operacinės sistemos kainas tiek, jog galėtų konkuruoti su „Apple“, pasiūlė gerą alternatyvą „Google Docs“ perkeldama „Office“ į debesis ir atliko begalę kitų gudrių manevrų. Taigi, klausimas vienas – ar „Microsoft“ atsities?