Kalbos apie aktyvų Kauno jaunimą jau seniai yra patvirtintos. Kartu su didesniais žmonių srautais miesto centre ir senamiestyje padaugėjo kavinių, barų ir restoranų tam, kad žingeidūs ir jauni žmonės atrastų naujas susibūrimo, pramogų vietas. Tiesa, bendrauti su draugais vienoje iš miesto erdvių anaiptol yra ne vienintelis būdas linksmai ir įdomiai leisti laisvalaikį. Kaip suderinti madą, laisvalaikį ir keliones mieste?
Vieną šiltą ir gražią rudens dieną buvo galima įsitikinti, jog tai nėra sunku. Dėmesį patraukė fantastinių filmų scenarijų primenantis vaizdas – išskirtinį dizainą bei žibintų šviesas pasitelkęs prietaisas vikriai judėjo Laisvės alėjos grindiniu. Kaip paaiškėjo vėliau, interviu metu, savo pirmuosius nuvažiuotus kilometrus skaičiavo vienas iš smagiausių išradimų istorijoje – mažiausias pasaulyje sulankstomas elektrinis dviratis.
Vienas pirmųjų šios transporto priemonės gerbėjų Lietuvoje – Ramūnas Bartulis – mielai sutiko pristatyti jo naują aistrą.
Naujojoje Zelandijoje sukurtas ir pristatytas elektrinis dviratis pagaliau atkeliavo ir į Lietuvą. „Kai išbandžiau elektrinį dviratį pirmą kartą, maniau, jog tai tikrai ne man, tačiau kuo toliau, tuo labiau šis prietaisas mane traukė“, – stebisi jaunuolis. Pasak studento, unikalaus dizaino daiktas itin traukia aplinkinių dėmesį, todėl su juo važinėtis yra dar smagiau. Mažiausiu sulankstomu elektriniu dviračiu pasaulyje vadinama priemonė tesveria tik 11,5 kg, todėl yra pritaikyta nešiotis kartu. Nebereikia baimintis dėl pagausėjusių dviračių vagysčių – „YikeBike“ galima pasiimti su savimi į pastato vidų, laikyti šalia darbo metu ar tiesiog pietaujant vienoje iš miesto kavinių. Nors gamintojai teigia, jog dviračio sulankstymas trunka vos 20 sekundžių, Ramūnui dar trūksta įgūdžių, todėl prireikia šiek tiek daugiau laiko.
Paklaustas, ar atsisakys įprasto dviračio, studentas nepritariamai kraipė galvą. „Kelionė į universitetą viešuoju transportu dažnai nėra patogi, anksti ryte tenka stumdytis su kitais keleiviais, todėl jau anksčiau pirmenybę teikiau dviračiui. Kai atsirado elektrinis, galiu taip pat nebrangiai ir greitai judėti miesto centre, tačiau nežadu atsisakyti ir įprasto. Įsigijau šį ne kaip alternatyvą savo senam dviračiui. „YikeBike“ man yra kaip stiliaus detalė, kuri mane išskiria iš aplinkinių. Juk puiku, kai būdamas madingas tuo pačiu gali patogiai keliauti po miestą.“
Kaip teigia Grantas Ryanas, vienas iš elektrinio dviračio kūrėjų, jie nesistengė konkuruoti su tradiciniais dviračiais. Projektuojama transporto priemonė turėjo būti lengva, patogi ir neverčianti kelionės metu prakaituoti. Vertinant visas „YikeBike“ charakteristikas, galima teigti, jog šis prietaisas yra idealiai pritaikytas susisiekimui mieste. „Saugu, nes maksimalus greitis yra 23 km/h. Ir patogu, nes nereikia eiti iki autobusų stotelės ar automobilio.“ Dviratis pagamintas taip, jog kelionės metu nereikia baimintis išsitepti – visi mechanizmai kruopščiai paslėpti.
Ramūnas sutiko, jog Kaunas bei kiti Lietuvos miestai dar nėra taip gerai pritaikyti tokioms transporto priemonės kaip elektrinis dviratis. „Vokietijoje dviračių takų ir kelių susikirtimuose įrengti šviesoforai, kurie reguliuoja eismą. Tikiuosi, kad tai tik laiko klausimas ir Kaune bus taip pat.“ Pasak jaunuolio, Kaune geriausia važinėtis Laisvės alėja, Neries krantine. Nors didelis priekinis ratas leidžia nesudėtingai įveikti smulkias kliūtis, tačiau geriau rinktis lygią kelio dangą. „Vieną vakarą važinėjome Šilainiuose. Mus pamatę žmonės kuriam laikui sustingo vietoje. Sunku atspėti, kas dėjosi jų galvose“, – neslėpdamas šypsenos studentas dalinosi įspūdžiais apie pirmuosius elektrinio dviračio ir miestiečių kontaktus.
Pasak Ramūno, vėžinimasis vakare dar labiau traukia aplinkinių dėmesį. Šis elektrinis dviratis turi įmontuotus LED žibintus, kurie tamsiu paros metu paryškina unikalų dizainą. „Susipažįstu su naujais žmonėmis, jie klausinėja apie elektrinį dviratį, taip po truputį plečiasi pažįstamų ratas“. Šią transporto priemonę galima be baimės naudoti ir esant slidžiai kelio dangai – dviračio stabdymo sistema sukurta taip, jog būtų maksimaliai apsaugoma nuo padangų praslydimo. Be kita ko, „YikeBike“ – tai ir dar vienas žingsnis ekologijos link. Pakrovus dviračio bateriją vos per porą valandų – galima nuvažiuoti iki 30 km. Taigi, vieno kilometro atstumo kelionė su elektriniu dviračiu kainuoja tik kelis centus.
Oficialaus „YikeBike“ atstovo Lietuvoje UAB „Interversija“ direktorius Vykintas Šukys, paklaustas apie elektrinių dviračių pardavimus, buvo atviras. „Tokio susidomėjimo nesitikėjome. Nepaisant aukštos kainos apie 8 tūkst. litų gaminys rado savo klientą Lietuvoje – tai šiuolaikiško mastymo, ekologijos idėjas palaikantys žmonės, kuriems reikia daug keliauti mieste iš vienos vietos į kitą, taip pat jaunimas, vertinantis stilių ir išskirtinumą. Su tokiu prietaisu sunku likti nepastebėtam. Elektrinis dviratis taip pat įdomus ir šeimoms, mėgstančios laisvalaikį leisti aktyviai.“