Dažnai įmonės nesiryžta išbandyti pakankamai naujos darbo formos – nuotolinio darbo. Nepaisant to, kad tokia galimybė yra įtvirtinta įstatymais, kompanijos nepasitiki tuo, ko nevaldo fiziškai.
Šis nepasitikėjimas iš dalies yra suprantamas, kadangi visuomet turėti daiktą savo žinioje atrodo yra saugiau negu jį kažkur palikti. Šiuo atveju galioja tas pats – kodėl įmonė turi palikti savo elektroninius dokumentus ir pakeisti fizines darbo vietas kažkuo neapčiuopiamu. Ar tai saugu?
Jau ne kartą rašiau apie debesų kompiuterijos keliamas problemas ir duomenų saugumą. Taip pat privalumus ir trūkumus, renkantis pereiti iš įprastos IT infrastruktūros į „debesis“. Jeigu organizuojant darbą nuotoliniu būdu naudojamasi paslaugų teikėjo serveriu, galioja tie patys principai kaip ir pereinant į debesų kompiuteriją. Su kiekvienu paslaugų teikėju galima tartis dėl duomenų apsaugos ir laikymo vietos bei atsakomybės už prarastus duomenis. Taigi, jeigu įmonė perkėlė savo IT infrastruktūrą į „debesis“, tai bijoti nuotolinio darbo formos saugumo atžvilgiu yra neverta.
Tačiau nuotolinis darbas nėra vien tik technologijų galimybėms išbandyti sukurta aplinka darbo santykiuose. Iš tiesų, tokia darbo forma turi privalumų ir įneša įvairovės.
Pirma, kai darbuotojas dirba nuotoliniu būdu darbdavys sutaupo, kadangi nereikia pirkti įrangos – kompiuterio (jeigu su darbuotoju sutariama, kad šis dirbs su savo asmeniniu kompiuteriu). Tokiu atveju, galima tartis dėl kompiuterio nuomos arba įrenginio remonto išlaidų, kad nebūtų tokios situacijos, kai darbdavys nesuteikia darbui būtinų priemonių. Darbo kodekso 191 straipsnyje numatytas įpareigojimas darbdaviui darbuotojui sudaryti tinkamas darbui sąlygas.
Jeigu nuotolinio darbo galimybėmis rūpinasi debesų paslaugų teikėjas, įmonei atkrenta išlaidos programinei įrangai ir jos licencijavimui. Programinės įrangos atnaujinimais ir licencijomis rūpinasi paslaugos teikėjas.
Kaip minėjau visas veiksmas vyksta paslaugos teikėjo serveryje, o vartotojas gauna tik vaizdinę medžiagą. Prie programinės įrangos reikėtų paminėti ir tai, kad vartotojui nereikia diegti papildomų apsaugos priemonių kaip antivirusai, ugniasienės ir pan.
Organizuojant darbą nuotoliniu būdu yra taikomi debesų kompiuterijos paslaugų apsaugos ir patikimumo kriterijai – apsaugotas duomenų centras, dubliuoti serveriai, atsarginės linijos prisijungimui bei duomenų archyvavimas. Prie finansinės naudos galima priskirti ir darbo vietos sąnaudas (stalas, įrankiai), o iš darbuotojo pusės sutaupomas transporto išlaidas.