Tobulėjant informacinėms technologijoms, kartu evoliucionuoja ir jų panaudojimo galimybės. Šiandien neįsivaizduojame dienos biure be kompiuterio ar interneto, be duomenų bazių prieinamų keliais pelės spragtelėjimais. Be to, net nereikia šnekėti apie laisvalaikį, kurio tikrai nemažą dalį praleidžiame naudodamiesi informacinių technologijų teikiamais malonumais.
Kartu su technologijų raida atsiranda vis naujos galimybės atlikti darbą greičiau, našiau bei įdėjus mažiau pastangų. Viena iš tokių naujovių, kurias mums suteikia technologijų pažanga yra nuotolinis darbas.
Kas yra nuotolinis darbas?
Nuotolinis darbas, tai darbas atliekamas iš darbuotojui patogios vietos. Šiuo atveju atsiranda galimybė dirbti iš namų, sodybos ar kitų vietų. Reikia pastebėti, jog dabar galimybė lanksčiai organizuoti darbą yra įtvirtinta ir įstatymiškai. LR Darbo kodeksas numato tokią galimybę ,išskirdamas atskirą sutarčių rūšį – nuotolinę darbo sutartį (LR DK 108 str. 1d. 4p.).
LR Darbo kodeksas numato:
„115 straipsnis. Nuotolinio darbo sutartis Nuotolinio darbo sutartyje gali būti nustatyta, kad sutartyje sulygtą darbo funkciją arba dalį sulygtų darbo funkcijų darbuotojas atliks kitose negu darbovietė darbuotojui priimtinose vietose. Nuotolinio darbo sutarties ypatumus nustato Vyriausybė ir kolektyvinės sutartys.“
Technologijos suteikia visas galimybes
Techninės galimybės šiuo atveju suteikia prieigą prie reikiamų dokumentų, sudaro sąlygas bendrauti ir bendradarbiauti su kolegomis, leidžia pasiekti klientų bazę. Atkreipiant dėmesį į naujausias galimybes, reikia išskirti kai kurių įmonių jau siūlomą nuotoliniam darbui skirtą paslaugą „nuotolinis darbastalis“. Šiuo atveju darbuotojas gali prisijungti iš jam patogios vietos prie virtualaus kompiuterio, sukurto paslaugų teikėjo serveryje. Kitaip tariant, jis jungiasi ne prie fizinio įrenginio, o prie virtualaus.
Nuotolinis prisijungimas nėra nauja idėja. Juolab, kad nuotolinis prisijungimas prie savo darbo kompiuterio kai kuriose srityse yra įprastas dalykas. Tokiu atveju reikia, kad kompiuteris būtų įjungtas ir jame būtų įdiegta atitinkama programinė įranga (pavyzdžiui, „team viewer“) ir tik tada iš kito įrenginio galima prisijungti prie konkretaus kompiuterio.
Kalbant apie prisijungimą prie virtualaus kompiuterio paslaugų teikėjo serveryje, reikia pasakyti, kad šiuo atveju fizinis įrenginys yra paslaugų teikėjo serveris. Ši paslauga veikia debesų kompiuterijos pagrindu. Iš fizinio kompiuterio galima pasijungti prie virtualaus savo kompiuterio, esančio serveryje ir vartotojui yra perduodami tik vaizdai, visi veiksmai yra atliekami pačiame serveryje. Tokiam nuotoliniam darbui reikia minimalių programinių ir techninių reikalavimų bei interneto ryšio. Verta pastebėti, kad kaip ir debesų kompiuterijos atveju, vartotojas yra apsaugotas nuo duomenų praradimo sugedus jo kompiuteriui.
Kituose įrašuose apie nuotolinį darbą aptarsiu saugumo, darbo laiko apskaitos ir saugių darbo sąlygų užtikrinimo klausimus.