Tarptautinio banko „ING Direct“ mobiliosios bankininkystės padalinio vadovas Kjellis Hegstadas teigia, kad mobilieji mokėjimai yra privalomi visiems bankams ir finansinėms institucijoms, nesvarbu koks jų dydis. Mat žmonėms jau reikia šių paslaugų.
K. Hegstadas kitą savaitę atvyks į Lietuvą ir dalyvaus lapkričio 9–11 dienomis vyksiančiose mobiliųjų programėlių dirbtuvėse „AppCamp“. Mūsų šalyje viešėsiantis svečias iš JAV žada atkreipti dėmesį ir į Lietuvos specialistų sugebėjimus.
– Lietuva dar tik pradeda atrasti mobiliąją bankininkystę. Kokia situacija pasaulyje? Ar žmonės aktyviai naudojasi mobiliosiomis paslaugomis?
– Vartotojams skirtus mobiliosios bankininkystės sprendimus būtina turėti bet kokiam bankui ar finansinei institucijai, nesvarbu, ar ji yra maža, vidutinė ar didelė. Nemanau, kad tai priklauso nuo to, ar esi išsivysčiusioje ar besivystančioje šalyje. Net ūkininkai Afrikoje yra priklausomi nuo mobiliaisiais telefonais teikiamų paslaugų, tokių kaip orų prognozės ar mobilieji atsiskaitymai.
„ING Direct“ JAV turi beveik 8 mln. interneto bankininkystės klientų, o mobiliųjų paslaugų naudojimas auga ypač smarkiai. Dažniausiai telefonu atliekamos įprastos operacijos – tikrinamas sąskaitos balansas, pervedami pinigai, apmokamos sąskaitos. Tačiau inovatyvios funkcijos, tokios kaip nuotoliniai NFC mokėjimai (atliekami pridėjus telefoną prie specialaus įrenginio – aut. past.) ar čekių apmokėjimas (telefonu nufotografuojamas čekis ir pervedami pinigai) didina klientų susidomėjimą ir poreikius.
– Kokios šios srities perspektyvos? Kada tai taps įprasta, kasdiene paslauga pasaulyje, ir kada šios tendencijos ateis į Lietuvą?
– „ING Direct“ į bankininkystę žiūrima kiek kitaip – tai yra nauda. Prieš keletą metų JAV buvo per 8,4 tūkst. bankų, tačiau nei vienas jų nebuvo tiesiogiai orientuotas į naudą vartotojui. Mes tai pakeitėme! Mūsų misija buvo – ir tebėra – „vesti amerikiečius atgal prie taupymo“. Tai darome padėdami savo klientams taupyti arba laiką, arba pinigus. Taigi vienas iš mūsų tikslų yra suteikti aukščiausios klasės interneto ir mobiliosios bankininkystės paslaugas.
Lietuvoje šiuo metu yra maždaug 23 finansines paslaugas teikiančios institucijos. Tikiuosi, jos gali suteikti puikias mobiliosios bankininkystės paslaugas, tačiau tai dar tikiuosi išsiaiškinti ir sužinoti kuomet lankysiuosi jūsų šalyje.
– Dažnai tenka girdėti, kad lietuviai turi vienas patogiausių interneto bankininkysčių programų pasaulyje. Ar „ING Direct“ domėjosi Lietuvos specialistais? Ar mes galime būti įdomūs kuriant, tobulinant mobiliosios bankininkystės sprendimus?
– Gyvename globaliame pasaulyje. Vien dėl to Lietuva yra visos šios didelės dėlionės dalis.
Asmeniškai aš, gavęs pasiūlymą skaityti pranešimą „AppCamp“, labai apsidžiaugiau, kad galėsiu atvykti į Vilnių ir pasidalinti patirtimi mobiliosiose inovacijose. Tuo pačiu pasinaudosiu šiame renginyje dalyvausiančiais talentais ir pasilinksminsiu! Aš atsivešiu piniginių prizų, kurie bus įteikti už kelis puikius mobiliuosius projektus, su kuriais šiuo metu dirbu. Esu įsitikinęs, kad talentingi „AppCamp“ dizaineriai ir programuotojai sugalvos nuostabių idėjų.
– Mobilioji bankininkystė ir saugumas: kaip derinate šias dvi sritis? Ar jums kelia nerimą dažnėjantys pranešimai apie saugumo spragas mobiliosiose operacinėse sistemose? Kaip informuojate klientus rūpintis saugumu, o gal turite papildomų apsaugos priemonių?
– Saugumas yra mūsų svarbiausias prioritetas. Pagalvokite – mes dirbame tik virtualioje erdvėje ir turime tiesioginį ryšį su 8 mln. klientų. Jei turėsime bent vieną saugumo spragą, būsime išspirti iš verslo. Taigi mūsų aukščiausios klasės vidinė saugumo politika, kartu su labai griežtu reguliavimu, leidžia mums jaustis ramiai. Ar mes esame atsparūs saugumo pažeidimams? Ne, nesame.
Mūsų klientai nori prieigos prie bankininkystės internetu, mobiliojoje naršyklėje, mobiliojoje programėlėje, o ateityje dar velniažin iš kur – šaldytuvo, „Xbox“ kompiuterio ar televizoriaus. Dėl to mes turime skirti daugiau lėšų ir pajėgų saugumui užtikrinti, o taip pat turime toliau investuoti į saugumo įvertinimą naujoms technologijoms.
Vienas būdas informuoti klientus ir užtikrinti jų saugumą yra kelių pakopų autentiškumo nustatymas. Pvz., kai mūsų klientas parduotuvėje pasinaudoja „Electric Orange“ debetine kortele, jam iškart išsiunčiamas el. laiškas įspėjantis apie atliktą pavedimą. Taip pat internete mes turime „Saugumo zoną“, kur pateikiame klientams patarimus, informuojame apie naujus įrankius.
Kalbant apie mobiliąsias antivirusines programas, jos svarbesnės naršant internete nei naudojant „Apple AppStore“ programėles. „Apple“ neblogai „nukenksmina“ programėles prieš jas paskelbdama parduotuvėje. Visgi mes rekomenduojame klientams apsvarstyti galimybę įsidiegti mobiliąją antivirusinę programą.