Populiarių grupinio pirkimo svetainių Dyl.lt ir LabaiNoriu.lt partneriai skundžiasi, kad portalus valdanti kompanija jau kone mėnesį su jais neatsiskaito. Kantrybės netekę žmonės skolas ketina išieškoti paskelbę bendrą ieškinį.
15min.lt kalbinti šių svetainių partneriai, jose skelbę įvairias akcijas ir nuolaidas savo prekėms ar paslaugoms įsigyti, teigia buvę apgauti. Tinklalapius valdanti kompanija „Hardus“ vengia atsiskaityti, o jos direktorius neatsako nei į skambučius, nei į el. laiškus.
„Per Dyl.lt skelbėme keturias akcijas, per Labainoriu.lt – vieną, tačiau iki šiol nesugebame atgauti pinigų, skola siekia apie 2 tūkst. litų. Prekės žmonėms išsiųstos, o mes pinigų negavę. Jų vadybininkai nieko nežino, su direktoriumi susisiekti neįmanoma. Paskutiniams užsisakiusiems žmonėms prekių jau nebesiuntėme ir patarėme aiškintis su šiais portalais“, – sakė svetainės Mersea-moterims.eu atstovė.
Panašiai kalbėjo ir kitų bendrovių darbuotojai. Skolos jiems svyruoja tarp 1–2 tūkst. Lt. Žmonės piktinasi, kad šios grupinio pirkimo svetainės ne tik apgauna klientus, bet ir daro žalą jų įmonių reputacijai.
15min.lt žiniomis, problemų dėl atsiskaitymų su „Hardus“ turi mažiausiai šešios kompanijos. Jos ketina rengti bendrą ieškinį ir kviečia prisijungti kitas bendroves, susidūrusias su panašiomis problemomis šiuo el. paštu.
Planuoja parduoti?
Naujienų portalui 15min.lt nepavyko susisiekti su „Hardus“ direktoriumi – į skambučius mobiliuoju telefonu jis neatsiliepė. Tačiau viena bendrovės darbuotoja, neseniai pasiprašiusi atleidžiama iš užimamų pareigų, sutiko paaiškinti situaciją. Anot jos, problemos prasidėjo maždaug prieš mėnesį, kai Dyl.lt susijungė su svetaine Labainoriu.lt.
„Manėme, kad darbuotojams ir partneriams bus labai gera proga dirbti per du portalus, turėsime daugiau pirkėjų ir panašiai. Tačiau paaiškėjo, kad ten ne viskas buvo gerai tame portale, ir pas mus prasidėjo tos problemos. Iš pradžių buvo daugiau investuojama į reklamą, taigi nesklandumai dėl pervedimų nesukėlė didelio įtarimo. Bet ilgainiui mes patys, darbuotojai, supratome, kad viskas negalėjo taip ilgai užstrigti, arba turėjo daug greičiau pasitaisyti“, – sakė norėjusi likti anonime darbuotoja.
Šiuo metu iš penkių įmonės darbuotojų trys prašo atleisti juos iš užimamų pareigų, tarp jų – ir pašnekovė: „Aš nesuprantu, kas vyksta įmonėje, ir man tai nepatinka. Direktorius neprivalo man pasakoti savo sprendimų, bet kai mes klausiame konkretaus klausimo ir negauname atsakymo nei po savaitės, nei po dviejų, o vietoje to dalijami pažadai ir raginama palaukti, aiškinama, kad viskas susitvarkys. Tad iš pradžių ir mes raminome partnerius palaukti, tačiau galiausiai supratome, kad meluojame partneriams ir nusprendėme išeiti iš darbo.“
Jos žiniomis, portalą Dyl.lt planuojama parduoti. Kol kas neaišku nei kada, nei kam jis gali būti parduotas.
Skundų antplūdžio nejaučia
Praėjusią savaitę akcijos svetainėse Dyl.lt ir Labainoriu.lt buvo skelbiamos įprastu ritmu, tačiau šią savaitę jų skaičius sumažėjo. Ko laukti ateityje, lieka neaišku. Klientams, kurie įsigijo prekių ar paslaugų pasinaudodami Dyl.lt ar Labainoriu.lt svetainių pasiūlymais, tačiau nesugeba jų gauti, patariama pirmiausia raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei jis nepateikia atsakymo per 10 dienų, arba jei atsakymas vartotojo netenkina, patariama raštu kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). Prašymo formą galite rasti tarnybos tinklalapyje.
VVTAT informuoja šįmet išnagrinėjusi dviejų vartotojų skundus dėl portalo Labainoriu.lt nepristatytų prekių. Abiem atvejais už nepristatytas prekes sumokėti pinigai vartotojams buvo grąžinti ir ginčai buvo išspręsti taikiai.
Vartotojų skundų tarnyba gauna ir dėl grupinio apsipirkimo portalų Prekiupasaulis.lt ir Kasdienpoakcija.lt, taip pat žmonės skundžiasi dėl svetainėse Beta.lt, Grupinis.lt, Gigi.lt skleidžiamos neišsamios informacijos.
„Pastaruoju metu tarnyba gauna vartotojų prašymų dėl prekių ir paslaugų, įsigytų su nuolaidų kuponais. Dažniausios skundų priežastys: vartotojai negauna užsakytų paslaugų (grožio salonuose, žirgyne, kitų laisvalaikio paslaugų), kadangi paslaugų teikėjai nepajėgia suteikti paslaugų išplatinus per didelį kiekį nuolaidų kuponų, o galiojimo terminas paprastai nėra pratęsiamas. Gaunama ir skundų dėl internetu užsisakytų prekių nepristatymo ar vėlavimo jas pristatyti, netinkamo, neišsamaus informacijos suteikimo, ir panašiai“, – teigė VVTAT atstovas spaudai Vitas Jonas Ūsas.
Tai jau ne pirmas kartas, kai grupinio pirkimo svetainės susiduria su problemomis. Anksčiau šįmet veiklą nutraukė Jamam.lt, užsidarė ir kitos aktyviai reklamuotos svetainės – Delta24.lt, Blink.lt, Urbanspot.lt, Bendrai.lt, TauIrMan.lt, RealDeal.lt, MyBest.lt.