Suomijos bendrovė viešai atsiprašė už trečiadienį viešai pristatytų naujų išmaniųjų telefonų reklamą, neva demonstravusią telefonų filmavimo galimybes, mat paaiškėjo, kad reklama buvo kuriama toli gražu ne su telefonu, o su kita įranga, rašo bbc.co.uk.
„The Verge“ technologijų naujienų svetainės specialistai pastebėjo, kad reklamoje trumpai akimirkai blyksteli atspindys, kuriame matosi, jog operatorius laiko visai ne naująjį telefoną, o veidrodinį fotoaparatą.
Telefonų gamintojai savo tinklaraštyje paskelbė, jog kartu su reklama turėjo publikuoti ir paneigimą.
Toks ne visai sąžiningas „Nokia“ žaidimas gali gerokai smogti per pristatyto, bet lentynų dar nepasiekusio „Lumia 920“ patrauklumą.
Investuotojai jai parodė, kad jie abejoja, jog „Windows Phone 8“ gali kaip nors padėti Suomijos bendrovei – po telefonų pristatymo trečiadienį „Nokia“ akcijų vertė smuko 8 procentais.
Ketvirtadienį tų pačių akcijų vertė nusirito dar 6 procentais.
„Padirbta“ reklama
Reklamoje matoma, kaip dviračiu važiuojantis jaunuolis, naudodamasis nauju išmaniuoju telefonu, filmuoja greta tokia pačia transporto priemone važiuojančią panelę.
Vaizdo įrašas paimtas iš profesionalia įranga filmuotos medžiagos. Jame matomi abu aktoriai, bet skatinama manyti, kad nufilmuota vyriškio „Nokia“ telefonu. Vėliau pusiau perskirtame ekrane pademonstruota kaip skiriasi filmavimas su optinio vaizdo stabilizavimo funkcija ir be jos.
Įrašo tikslas buvo parodyti, jog „Nokia“ technologijos pagerina filmuojamo vaizdo kokybę. Ši reklama buvo pademonstruota per spaudos konferenciją, kurios tikslas – įrodyti žurnalistams, jog „Lumia 920“ sugeba fiksuoti vaizdus geriau nei bet kuris kitas telefonas pasaulyje.
Bet „The Verge“ žurnalistai nebuvo gailestingi. „Gaila, kad įrašas padirbtas“, rašė jie.
„Nokia“ tinklaraštyje, įraše, pavadintame „Turime atsiprašyti“, pripažino, kad taip yra iš tiesų.
„Sukūrėme vaizdo klipą, kuris modeliuoja tai, ką vartotojai galės gauti su optiniu vaizdo stabilizavimu“, – rašė tinklaraščio redaktorė Heidi Lemmetyinen.
„Be abejo, visi gudrūs po laiko, tačiau turėjome kartu publikuoti ir paneigimą, kuris paaiškintų, jog tai yra tik optinio vaizdo stabilizavimo sistemos galimybių reprezentacija. Tai nebuvo filmuota su „Lumia 920“... atsiprašome už suklaidinimą“. „Nokia“ taip pat publikavo ir tai, kas buvo iš tiesų nufilmuota telefonu.
Jungtinės Karalystės Verslo etikos instituto direktorė sakė, kad šis įvykis yra labai labai įdomus, žinant, kad Suomijos bendrovė yra nustačiusi taisykles, kokia medžiaga gali būti naudojama rinkodaros tikslais.
„Gerai, kad „Nokia“ pripažįsta, kad jų reklama buvo klaidinanti ir už tai atsiprašė. Bandymas išlaikyti pasitikėjimą yra labai svarbus veiklos elementas. Bendrovė turi savo elgsenos kodeksą, kuris nurodo, jog „griežtas etikos laikymasis neša sėkmę“ ir teigia, kad įmonę „rinkodaros veiksmus vykdo atsakingai“. Nepriklausomai nuo to, ar tai buvo sąmoningas sprendimas, ar taip įvyko netyčia ir nepriklausomai nuo to, kad skeptikai visuomet rinksis pirmąjį variantą, „Nokia“ patys save nuvylė. Dabar produktas turės dar garsiau pats apie save kalbėti“, – aiškino instituto vadovė Philippa Foster Back.