Internetinė rinkodara tapo svarbia verslo dalimi. Norėdami pasiekti vartotojus ir plėsti verslą, galite pasitelkti gausybę taktikų bei įrankių – pradedant internetine reklama bei socialinių tinklų rinkodara, baigiant lokalizuota reklama paieškos sistemoje bei reputacijos vadyba.
Sukontroliuoti visus šiuos įrankius yra sudėtinga, nes jų valdymas reikalauja skirtingų gebėjimų ir atsakomybės. Sprendimas – išsiaiškinti kokios klaidos internetinėje rinkodaroje yra daromos dažniausiai ir jų nedaryti. Mes suskaičiavome penkias tokias klaidas.
Internetinės reklamos efekto matavimo nebuvimas
Vienas iš geriausių dalykų kalbant apie internetinę reklama yra gebėjimas matuoti jos efektą. Svarbu žinoti ne tik skaičių žmonių, kurie ateina į jūsų svetainę, bet ir tai, ką jie daro atėję. Kokias rubrikas jie peržiūri? Galbūt užpildo tam tikrą formą? Gal peržiūri kontaktinę informaciją? O galbūt iš karto palieka jūsų puslapį?
Jei nežinosite šios informacijos, tuomet nežinosite kaip dar labiau padidinti reklamos efektyvumą. Daugybė internetinių įrankių (tarkim, „Google Analytics“) gali padėti jums išsiaiškinti šią informaciją, tačiau nei viena negali pateikti individualių atsakymų ką jums reikia daryti su šia informacija – kiekviena strategija yra unikali.
Lokalaus reklamos segmentavimo nebuvimas
Tarkim, jūs užsiimate smulkiuoju verslu. Tokiu atveju, tikėtina, kad didžioji dalis jūsų klientų yra vietiniai vartotojai. Jei tai tiesa, lokalaus segmentavimo nebuvimas gali jums brangiai kainuoti. Ne tik sumokėsite daugiau už bendrinius raktažodžius, tačiau ir prarasite tuos klientus, kurie kaip tik ieško jūsų savo mieste.
Lokalizuojant internetinę rinkodarą galite gauti didesnę investicinę grąžą ir efektyviau pasiekti savo vartotojus. Net jei norite reklamuotis nacionaliniu mastu, geriau sukurkite daug mažų reklaminių kampanijų skirtingoms vietoms, negu vieną didelę nacionalinę reklaminę kampaniją. Pirmosios efektyvumas didesnis.
Nesugebėjimas išlaikyti vartotojo jį patraukus
Didžioji dalis internetinės rinkodaros apsiriboja klausimu kaip pritraukti daugiau lankytojų į jūsų internetinę svetainę. Toks požiūris yra ribotas, kadangi pritraukus vartotoją šis turi atlikti keletą svarbių funkcijų, pvz., užsisakyti jūsų paslaugą ar užsiprenumeruoti RSS srautą. Vartotoją reikia ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti.
Ar jūsų kontaktinė informacija pateikta aiškiai ir suprantamai? Ar svetainėje yra tiesioginis raginimas vartotoją atlikti tam tikrą veiksmą, tarkim, užpildyti svarbią formą? Ar svarbiausia informacija pateikta aiškiai, ar vartotojui lengva ją pasiekti?
Prastas klientų aptarnavimas
Rinkodara gali būti geniali ir pritraukti daug vartotojų, tačiau iš jos nėra jokios naudos, jei nepasirūpinate tinkamu klientų aptarnavimu. Kai kurie vartotojai prašys daugiau informacijos – telefonu, el. paštu, atėję į biurą – tad pasirūpinkite, jog būtų žmogus, kuris galėtų pateikti aiškius atsakymus į klientų klausimus.
Dar viena priežastis, kodėl klientų aptarnavimas yra svarbu – nuomonė „iš lūpų į lūpas“. Šiandieniniame skaitmeniniame pasaulyje žodis apie jūsų įmonės paslaugas ir aptarnavimą sklinda dar greičiau. Jei jūsų klientų aptarnavimas prastas, tai stipriai pakenks bendrovei, tad surenkite klientų aptarnavimo mokymus savo darbuotojams!
Nesirūpinimas bendrovės reputacija internete
Ką žmonės kalba apie jūsų įmonę ir teikiamas paslaugas internete? Tikėtina, jog anksčiau ar vėliau žmonės pareikš savo nuomonę internetiniuose forumuose ar specializuotuose portaluose (pvz., www.skundai.lt). Reaguokite į klientų atsiliepimus. Neigiama nuomonė internete apie jus gali kainuoti labai brangiai.
Tad, užuot tuščiai spėlioję ką vartotojai mano apie jus, reguliariai atlikite reputacijos internete analizę. Tarkim, galite į paieškos sistemas įrašyti savo bendrovės ar paslaugų vardą. Taip surasite žmonių nuomonę, o taip pat galėsite pateikti atsakymą. Taip pat egzistuoja daugybė įrankių, padedančių saugoti reputaciją internete.