„Google“ praeitą savaitę turėjo atsakyti į ilgą Europos kaltinimų sąrašą didžiausiai interneto paieškos sistemai. Nesvarbu, ar šie kaltinimai pagrįsti, ar ne, tačiau jie jau nebeaktualūs. „Google“ vis mažiau yra tik paieškos sistema, rašo „Bloomberg“.
Žinoma, „Google“ atsako už 80 proc. visų paieškų internete Europoje. Įmonė yra kaltinama už tai, kad teikia pirmenybę savo pačios specialiems paieškoms produktams – kelionių, finansų, viešbučių, restoranų, žemėlapių tinklalapiams – kas atima iš jos varžovių konkurencingumą. Jungtinėse Valstijose Federalinė prekybos komisija irgi pastaruosius metus tiria „Google“.
Tačiau nėra aišku, ar priežiūros tarnybos užduoda tinkamus klausimus „Google“ įmonei. Nors Europos Komisijos pareigūnai kreipia dėmesį į „Google“ tinklalapius ir „Google“ produktų kiekį šiuose tinklalapiuose, „Google“ žengia visai į kitą pusę. Ji nori į prietaisus įdiegti personalizuotą „Google“ įrangą.
Ar konkurencijos įstatymas gali kažką šiuo klausimu pasakyti, dar neaišku. Mat, pavyzdžiui, niekas nereikalauja „Chevrolet“ leisti visiems automobilių radijų gamintojams įdiegti savo įrangą įmonės automobiliuose.
Tobula paieška
2009 m. lapkritį „Google“ paieškos produktų viceprezidentė Marissa Mayer taip apibūdino tobulą paieškos sistemą: „Ji galėtų suprasti kalbą, klausimus, frazes, subjektus, apie kuriuos kalbame, sąvokas, ir grąžinti juos atgal taip, kad jie tikrai būtų informatyvūs ir sklandūs.“
Po dviejų metų „Apple“ pristatė balsą atpažįstančią programinę įrangą „Siri“. Ji atrodė atitinkanti tobulos paieškos apbrėžimą. Išskyrus vieną detalę: „Siri“ yra netiksli beveik trečdalį atvejų.
Praėjusį mėnesį „Google“ padarė kelis intriguojančius pranešimus, užsimenančius apie tai, kad kontekstualizuota, personalizuota informacijos sistema, nutaikyta tiesiai į „Siri“, bus pristatyta šį mėnesį atnaujintuose „Android“ telefonuose. Naudotojai neturės klausti specifinių klausimų, nes jų prietaisai jau žinos klausimus ir netgi žinos, ką vartotojai kada veikia, nes bus susipažinę su jų kalendoriais. „Google Now“ rodys transporto informaciją, orus, sporto rezultatus, restoranų vietas ir tikriausiai bet kokią kitą kontekstą atitinkančią informaciją. Raminantis, į „Siri“ panašus balsas atsakys ir į sušnabždėtą paklausimą, jei tik „Google Now“ nebus iškart supratęs vartotojų poreikių.
Kaip „karietą be arklių“ pakeitė automobilis, taip ir „paieškos sistema“ greitai skambės pernelyg primityviai mūsų XXI amžiaus ausims. Vietoj to, turėsime skaitmeninį pavaduotoją, kuris keliaus kartu ir bus paprastesnis naudoti bei atitinkantis mūsų poreikius.
Kadangi „Android“ telefonai jau valdo daugiau nei 50 proc. JAV rinkos, „Google” tiesiog turi laikytis įsikibusi savo „Android“ vartotojų tam, kad pasiektų mastą, reikalingą produkto sėkmei.
Be to, jei „Google“ bandomasis optinio pluošto įrenginys Kanzase ir Misūryje suveiks ir bus pradėtas gaminti, „Google“ taip pat galės tapti nepriklausoma nuo bevielio interneto tiekėjų. Nelicencijuoti bevielio interneto taškai prijungti prie pluošto mazgų užtikrins vartotojams prisijungimą ir „Google“ neturės prašyti interneto įmonių leidimo įvesti naują prietaisą ar paslaugą.
Vertikali integracija
„Google“ ne viena kopia vertikalios integracijos laiptais. „Apple“ ir „Facebook“ dirba vis glaudžiau, „Apple“ paskutinėje operacinėje sistemoje integruotos „Facebook“ kontaktų ir kalendoriaus programėlės. Bei kalbama, kad „Facebook“ planuoja išleisti savo telefoną.
Ką konkurencijos įstatymas gali pasakyti apie personalizuotas, vertikaliai integruotas ekosistemas, kurias šiuo metu kurią „Apple“, „Facebook“ ir „Google“, nėra aišku. Vartotojai turės pasirinkimą tarp telefonų, tačiau tolimesnis jų pasirinkimas bus griežtai apribotas.
Kaip atsaką į Europos ir JAV konkurencijos pareigūnų skundus, „Google“ tikriausiai sutiks paieškos rezultatuose aiškiau įvardinti „Google“ komercinius santykius su tam tikrais tinklalapiais. Tai gali tapti išeitimi iš blėstančios problemos. „Paieškai“ tampant anachronizmu ir augant personalizacijai, mes susidursime su rimtesnėmis problemomis nei ši.