„Apple“ pristatė šūsnį naujovių ir dar kartą patvirtino, kad vis labiau orientuojasi į mobiliuosius vartotojus.
Praėjusią savaitę San Fransiske įvyko pirmoji kasmetinė „Apple“ konferencija WWDC (angl. „Worldwide Developers Conference“) be praėjusiais metais mirusio Steve’o Jobso. Dabartinis bendrovės vadovas Timas Cookas pirmą kartą perėmė šio stulbinamai populiaraus renginio vairą. Renginys toks populiarus, kad 5 tūkst. bilietų, kainuojančių beveik 1,6 tūkst. JAV dolerių, buvo išparduoti per mažiau nei 2 valandas.
Pirmenybė mobilumui
Per WWDC „Apple“ nubrėžė aiškią bendrovės kryptį – orientaciją į mobiliuosius vartotojus. Buvo pristatytos atnaujintos bendrovės nešiojamųjų kompiuterių serijos „Pro“ ir „Air“, rudenį pasirodysianti „Apple“ mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „iOS 6“ bei kitą mėnesį startuojanti atnaujinta operacinės sistemos (OS) „OS X“ versija „Mountain Lion“.
„OS X“ pradėjo vis labiau panašėti į „iOS“ pasirodžius dabartinei pirmosios versijai „Lion“ – „Mountain Lion“ toliau žengia šiuo keliu. Naujoje OS atsirado jau kurį laiką „Apple“ mobiliuosiuose įrenginiuose veikiantis „Notification Centre“, susirašinėjimo programėlę „iChat“ pakeitė „iMessage“, taip pat atkeliavusi iš „iOS“. WWDC lankytojus sužavėjo atsirandanti galimybė balsu valdyti savo kompiuterius, tai jau seniai gali atlikti „iOS“ naudotojai.
„Apple“ bando vartotojus atpratinti nuo nuolatinio žymeklio vedžiojimo, naršymo po katalogus – nemažą dalį darbų galima atlikti tik braukant pirštais per kompiuterio jutiklinį kilimėlį (angl. Touchpad).
Liko nepatenkinti
Faktas, kad buvo atnaujinti tik nešiojamieji „Apple“ kompiuteriai, taip pat patvirtina šią tendenciją. „Mac Mini“, „iMac“ ir „Mac Pro“ stacionarių kompiuterių naudotojai liko šiek tiek nusivylę.
Labiausiai pasipiktino „Mac Pro“ – galingiausio bendrovės kompiuterio – savininkai. Jie sulaukė tik šiek tiek spartesnio procesoriaus. Likus mėnesiui iki WWDC „Facebook“ tinkle buvo sukurtas puslapis „Mes norime naujo „Mac Pro“ (angl. „We Want New Macpro“) – praėjusios savaitės pabaigoje jis jau turėjo per 18 tūkst. gerbėjų.
Po renginio Timas Cookas suskubo juos raminti – asmeniškai parašė atsakymą į vieno nusivylusio kliento el. laišką, ir teigė, kad šiuo metu „Apple“ kuria „kai ką labai puikaus kitiems metams“. Ir paragino iki to laiko atkreipti į WWDC įvykiu tapusį „Macbook Pro“ su „Retina“ ekranu, užtikrinančiu itin didelę skiriamąją gebą.
Mobilumas atsiperka
„Apple“ norą orientuotis į mobiliuosius vartotojus galima paaiškinti paprastai, žvelgiant į kompiuterių pardavimo duomeninis. Tyrimų bendrovės „Canalys“ surinkta statistika rodo, kad pernai pasaulyje buvo parduota 209,6 mln. nešiojamųjų ir 112,4 mln. stalinių kompiuterių. Pirmųjų pardavimas per metus didėjo 7,5 proc., o antrųjų – tik 2,3 proc. Paskutinį praėjusių metų ketvirtį, palyginti su paskutiniu 2010 metų ketvirčiu, stalinių kompiuterių buvo parduota 3,6 proc. mažiau, o nešiojamųjų – 7,3 proc. daugiau.
Nešiojamieji kompiuteriai – ne vienininteliai mobilūs įrenginiai. Tos pačios bendrovės duomenys rodo, kad išmaniųjų telefonų 2011 metais buvo parduota 62,7 proc. daugiau (487,7 mln. vienetų), o planšetinių kompiuterių – net 274,2 proc. daugiau (63,2 mln.).
Pažvelkime į „Apple“ finansines ataskaitas. Antrąjį šių metų ketvirtį bendrovė pardavė 2,8 mln. nešiojamųjų ir 1,19 mln. stalinių kompiuterių. Dar pridėkime 35 mln. „iPhone“ telefonų ir 11,7 mln. „iPad“ – svarstyklės vienareikšmiškai nusvyra į nešiojamųjų įrenginių pusę.
Atsisakė „Google“
Dar viena įdomi žinia iš WWDC – „Apple“ nusisuko nuo „Google“ ir sukūrė nuosavą „Google Maps“ analogą. Taigi iš keliasdešimties milijonų „iOS“ naudotojų ekranų rudenį dings „Google Maps“ programėlė, kuri iki šiol juos pasiekdavo kiekviename naujame įrenginyje su „iOS“. Tiesa, dabartinė bandomoji „Apple Maps“ programėlė dar atsilieka nuo „Google“, tačiau „Apple“ iki rudens dar turi keletą mėnesių.
Žemėlapiai – ne vienintelė vieta, kur „Apple“ smūgiuoja „Google“. Naujoje „iOS“ versijoje dar daugiau „Facebook“ – pagrindinio „Google+“ konkurento – integracijos. Be to, „Apple“ su virtualia asistente „Siri“ iš dalies bando pakeisti „Google“ paieškos sistemą.
Kaip tai veikia „Google“? Pajamomis iš reklamos. „Opus Research“ skaičiuoja, kad šiemet reklamai mobiliuosiuose įrenginiuose bus išleista – 2,5 mlrd. JAV dolerių (6,9 mlrd. litų). Ketvirtadalis jų atiteks žemėlapiais ir buvimo vieta paremtai reklamai. Potencialios reklamos auditorijos sumažėjimas keliasdešimčia milijonų – skaudus smūgis net milžinui „Google“.
FAKTAI
Nauja „OS X“ versija – „Mountain Lion“. Prekyboje pasirodys liepą ir kainuos 19,99 JAV dolerių (apie 55,17 litų).
Šeštasis „iOS“ atnaujinimas. Galutiniams naudotojams bus pristatytas šių metų rudenį.
Atnaujinti „Macbook Air“ kompiuteriai. 11 ir 13 colių modeliai, kaina nuo 999 iki 1499 JAV dolerių (2,7–4,1 tūkst. litų).
Atnaujinti „Macbook Pro“ kompiuteriai. 13 ir 15 colių modeliai, kaina nuo 1199–2199 JAV dolerių (3,3–6 tūkst. litų).
Pristatyti „Macbook Pro“ su „Retina“ ekranu. Šio modelio kaina svyruos nuo 2199 iki 2799 JAV dolerių (6–7,7 tūkst. litų).