Prieš beveik dvi savaites „Apple“ bendrovė atskleidė kaip ketina panaudoti savo turimą grynųjų pinigų rezervą – 100 mlrd. JAV dolerių. Dalis pinigų bus išmokėta akcininkams kaip dividendai, dar šiek tiek – superkant savo pačios akcijas. Nepaisant to, pinigų dar liko daug.
Garsus finansų analitikas ir tinklaraštininkas Baris Ritholcas (Barry Ritholtz) teigia, jog „Apple“ turėtų įsigyti „Twitter“, nes bendrovė dar neturi didelių aktyvų socialinių tinklų rinkoje, o būtent ji šiuo metu yra „ant bangos“. Kaip vertintumėte tokias Bario idėjas?
Didelis žaidėjas socialinių tinklų rinkoje?
Nors „Twitter“ rinkos vertė siekia ~9 mlrd. JAV dolerių, „Apple“ galėtų lengvai ją nusipirkti, įskaitant kitas bendroves, pvz., „Research in Motion“ („Blackberry“ gamintojas) ar patį „Facebook“. Anot patikimų šaltinių, „Apple“ grynųjų rezervai auga toliau.
Didžiausia tokio sandorio kliūtis yra ne finansinė, o kultūrinė. Elektronikos įrenginių gamintoja „Apple“ nėra išleidusi daugiau nei 0,5 mlrd. JAV dolerių jokiam pirkiniui. Dauguma jų buvo nedideli, taktiniai pirkiniai, kur svarbiausia buvo turima technologija.
Taigi, pirkinys už beveik 10 mlrd. JAV dolerių būtų iš serijos „Galvok kitaip“ (angl. „Think different“). Kita vertus, 15 mlrd. JAV dolerių dydžio dividendai kiekvienais metais taip pat yra netradicinis ėjimas technologijų versle.
Kokia būtų didžiausia įsigijimo nauda? Anot Riholco, bendrovė puikiai gamina kompiuterinę ir kuria programinę įrangą, tačiau rizikuoja neturėdama jokių aktyvų socialinių tinklų rinkoje. Įsigydama „Twitter“, ji iš karto tampa viena svarbiausių žaidėjų.
„Didžiausi „Apple“ konkurentai tolimesnėje ateityje bus ne HP, „Dell“ ir net ne „Microsoft“. Veikiau tai bus „Google“ ar „Facebook“, – teigia tinklaraštininkas kovo 19-ąją dieną paskelbtame įraše.
Šiais laikais kiekviena bendrovė siekia tapti „socialia“, kad išlaikytų turimą rinkos dalį. Tuo tarpu „Apple“ šioje srityje sekasi prastai: „iTunes“ nėra socialinis tinklas, o „Ping“ yra prastas socialinis tinklas. Tą pripažįsta pati bendrovė.
„Twitter“ integravimas į „Apple“ OS
Bendrovė „Apple“ į savo gaminamus „iPhone“ bei „iPad“ įrenginius integravo „Twitter“ programinę įrangą. Dar niekada ankščiau taip stipriai nebuvo integruota jokia trečiųjų šalių pagaminta įranga – tai ir paskatino gandus apie „Apple“ susidomėjimą „Twitter’iu“.
Prisiminus „Apple“ polinkį kontroliuoti visą gamybos procesą, kodėl kompanijai tiesiog neįsigijus „Twitter“? Tuomet ją bus galima integruoti kiek tik norima. Kita vertus, jei ji integruota, tai kam pirkti?
Įsigijusi „Twitter“, bendrovė tampa tiesiogine kitų socialinių tinklų, antai „Facebook“, konkurente ir tai gali užkirsti kelią galimai partnerystei su ja. Yra žinoma, kad bendrovės ne kartą norėjo sudaryti bendradarbiavimo sutartį, tačiau vis dėl ko nors nesusitardavo.
Pats Riholcas pripažįsta, kad „Google“ atrodo daug rimtesnis kandidatas siekiant įsigyti „Twitter“. Kompanija jau turi įdirbį socialinių tinklų rinkoje, tad ieško būdų kaip dar labiau įtvirtinti savo pozicijas. Bet tai jau kito straipsnio tema.