Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 30 d. 15:24
Atliekose baterijų daugėja, o aiškumo, kaip ir kas jas turi tvarkyti – ne
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Verslininkas: kelionė į Marsą ir atgal bus įperkama eiliniam piliečiui

Publikuota: 2012-03-25 07:09
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Kosmoso verslininkas Elonas Muskas įsitikinęs, kad sugebės sumažinti kelionės iki Marso ir atgal kainą iki maždaug pusės milijono dolerių. Bendrovės „SpaceX“ generalinis direktorius tvirtina, kad jis galų gale sugalvojo kaip tai būtų galima padaryti ir pareiškė, kad daugiau detalių pateiks vėliau šiais metais arba kitų metų pradžioje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Verslininkas: kelionė į Marsą ir atgal bus įperkama eiliniam piliečiuiKosmoso verslininkas Elonas Muskas įsitikinęs, kad sugebės sumažinti kelionės iki Marso ir atgal kainą iki maždaug pusės milijono dolerių, rašo bbc.co.uk.

Bendrovės „SpaceX“ generalinis direktorius tvirtina, kad jis galų gale sugalvojo kaip tai būtų galima padaryti ir pareiškė, kad daugiau detalių pateiks vėliau šiais metais arba kitų metų pradžioje.

E. Muskas yra vienas iš komercinių NASA partnerių, kuriančių krovinio ir įgulos gabenimo į Tarptautinę kosminę stotį sistemas.

Šiam tikslui jo bendrovė sukūrė savo raketą ir kapsulę.

Tikimasi, kad „Falcon 9“ raketa-nešėja ir „Dragon“ kapsulė visas savo galimybes pademonstruos kitą mėnesį, kuomet atliks trumpą nepilotuojamą skrydį iki objekto orbitoje.

Verslininkas iš Kalifornijos tvirtina, kad svarbūs technologiniai pasiekimai smarkiai mažina skrydžių į kosmosą kaštus – mažina taip, kad netrukus Raudonoji planeta taps finansiniu požiūriu realistišku kelionės tikslu.

„Turiu pilnai daugkartinio naudojimo raketinio transporto sistemos susisiekimui tarp Žemės ir Marso viziją. Labai svarbu tai, kad šioje vizijoje numatyta galimybė pasipildyti kuro atsargas Marse, kad nereikėtų grįžimui reikalingo kuro gabentis keliaujant į MarsąVisa sistema turi būti daugkartinio naudojimo – niekas neišmetama. Tai labai svarbu, nes tuomet kelionės kaštus sudaro tik kuras“, – sakė verslininkas.

„Visą strategiją tikriausiai atskleidime vėliau šiais metais, bet esu įsitikinęs, kad tai gali suveikti ir galų gale sugebėsime pasiūlyti vidutiniams žmonėms įperkamą kelionę iki Marso ir atgal – na, tarkime, tai būtų vidutinis žmogus, turintis šiokių tokių santaupų“, – tikino E. Muskas.

Verslininkas mano, kad tokiam „vidutiniam žmogui“ prieinama kelionės kaina būtų apie pusę milijono dolerių. Jis sutiko, kad tai nebus pradinė skrydžių kaina – greičiau tiek kainuotų skrydžio bilietas naudojant brandžią sistemą, kuri veikia jau maždaug dešimtmetį. E. Muskas įsitikinęs, kad tokia sistema galėtų pradėti veikti po dešimtmečio vėliausiai – po 15 metų.

„Nusileidimas Marse ir bilietas į abi puses už pusė milijono dolerių – tai įmanoma“, – tvirtina vienas iš kosmoso verslo pionierių. O tai yra gana drąsus pareiškimas netgi jei nekreiptume dėmesio į itin optimistišką „vidutinio žmogaus“ apibrėžimą.

Beje, NASA bendradarbiauja su privačiomis kosmoso verslo bendrovėmis, kurios galėtų kurti kosmines transporto priemones, o ateityje – galbūt ir nugabenti į Marsą.

Kol kas numatyta, kad ne vieną milijardą dolerių kainuosiančios sistemos kai kurios dalys bus daugkartinio naudojimo, o pirmasis pilotuojamas tokios sistemos skrydis – greičiausiai kilpa aplink Mėnulį – įvyks ne anksčiau 2020 metų. NASA vykdoma pilotuojama misija į Marsą tikriausiai nebus vykdoma iki 2030 metų – ir tai yra optimistinis vertinimas.

Daug kam gali pasirodyti, kad E. Musko žodžiai yra tiesiog pagyros be pagrindo. Mat „SpaceX“ dar turi įrodyti ką sugeba.

Kol kas ši bendrovė yra iškėlusi tik septynias raketas, o trys pirmieji pakilimai buvo nesėkmingi. Skeptikai tvirtina, kad bendrovė atsilieka ir nuo TKS atsargų papildymo programos. Kosmosas yra sunkiai užkariaujama erdvė ir „SpaceX“ kol kas dar neparodė, kad tai bus lengva.

Visgi NASA iš E. Musko komandos tikisi žygdarbių ir skatina JAV Kongresą skirti daugiau pinigų 2013 metais. Šie pinigai būtų skirti komercinių kosminio skrydžio sistemų – tokių kaip „SpaceX“ – kūrimui.

E. Muskas BBC papasakojo apie savo „Falcon 9-Heavy“ raketos-nešėjos svarbą. Ši raketa turėtų būti kur kas didesnė nei paprastasis variantas, kuris turėtų pakilti kitą mėnesį ir turėtų sugebėti į žemutinę Žemės orbitą iškelti daugiau nei 53 tonas krovinio – tai nebenaudojamų daugkartinių NASA erdvėlaivių gebėjimus viršytų daugiau nei dvigubai.

E. Muskas įsitikinęs, kad „Falcon 9-Heavy“ pakeis esamą skrydžių į kosmosą praktiką, nes gerokai sumažins masės vieneto iškėlimo į kosmosą kaštus: tikimasi, kad kaina bus sumažinta iki mažiau nei 1000 dolerių už svarą (453 gramus).

Verslininkas tikina, kad pažangus raketos struktūros, avionikos, variklių ir paleidimo veiksmų dizainas prisidės prie kaštų mažinimo. Tačiau labiausiai kainą mažins tai, kad keliančioji raketa bus daugkartinio naudojimo – ją po kiekvieno pakėlimo bus vėl galima grąžinti į pakilimo aikštelę.

„Jei norint kur nors nuskristi reikėtų kaskart pirkti vis naują lėktuvą, skrydžiai būtų be proto brangūs. „Boeing 747“ kainuoja apie 300 mln. dolerių, o norint nukeliauti pirmyn ir atgal jų reikėtų poros. Bet žmonėms nereikia mokėti pusės milijardo dolerių, kad iš Los Andželo nuskristų iki Londono, nes 747 galima naudoti dešimtis tūkstančių kartų. Tokios pačios pozicijos reikia ir kosmoso skrydžiuose. Tai yra be galo svarbu. Norint efektyvumą padidinti dviem eilėmis lyginant su „Falcon Heavy“ (kitaip tariant, sumažinti vieno svaro iškėlimo į orbitą kaštus iki 10–20 dolerių) reikia, kad viskas būtų daugkartinio naudojimo. Reikia, kad svarbiausias kainą lemiantis veiksnys būtų degalai, o ne raketos sukūrimas“, – aiškina E. Muskas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama