Kovo 17 d. Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultete penkioliktą kartą įvyko baigiamasis dr. J. P. Kazicko moksleivių kompiuterininkų forumas, kurio metu išaiškinti geriausiai išmanantys programavimą, informacines technologijas, multimediją ir sukurtas programas jaunuoliai. Renginio svečiams ir dalyviams fakulteto studentai pristatė įgyvendinamus projektus.
Informatikos fakulteto studentai pristatė savo kūrinius
„Fakultetas siekia parengti specialistus, kurie ne tik gebėtų kūrybiškai įgyvendinti suformuluotas užduotis, bet ir galėtų steigti naujas, konkurencingas ir modernias informacinių technologijų įmones“, – akcentavo KTU Informatikos fakulteto dekanas prof. Eduardas Bareiša. Šiuos dekano žodžius patvirtino studentų įgyvendinami projektai.
Studentai jauniesiems kolegoms pristatė inovatyvią reklamą, kurios veikimas paremtas įrenginio „Kinect“ funkcionalumu ir praturtintąją realybe. „Interaktyvus reklamos plakatas kvietė renginio dalyvius žaisti edukacinį žaidimą, kurio metu per nustatytą laiką reikėjo atsakyti į kuo daugiau su kompiuterija ir kitomis sritimis susijusių klausimų“, – naująjį žaidimą apibūdino Informatikos fakulteto Programų inžinerijos katedros vedėjas doc. Tomas Blažauskas. Šeši geriausieji žaidėjai buvo apdovanoti mokslo ir žinių populiarinimo svetainės Arzinai.lt ir KTU Informatikos fakulteto suvenyrais.
Moksleiviai taip pat išgirdo apie trimatę kompiuterinę animaciją: kaip kuriami ir animuojami veikėjai, kaip jie išmokomi kalbėti, kaip galima sukurti įspūdingus trimatės grafikos efektus.
Jaunuoliai taip pat išbandė studentų sukurtus žaidimus mobiliesiems įrenginiams „Fighting Game“, „HexArena“, „SoulMaster“. „Pristatėme, kaip kuriami žaidimai ir programos išmaniesiems telefonams, pasidalinome turimais įrankiais, nuorodomis ir failais, kad moksleiviai patys galėtų susikurti panašius žaidimus namuose“, – teigė fakulteto studentas Aurimas Slapšys.
Organizatorių teigimu, studentų darbai turėtų padėti moksleiviams suprasti, kiek daug galimybių turi kurti ir įgyvendinti savo idėjas, tie, kurie išmano programavimą, informacines sistemas, multimediją ir kitas informatikos sritis.
Apdovanoti Forumo laureatai
Penkioliktąjį kartą vykusiame forume Dr. J. P. Kazicko moksleivių kompiuterininkų forume dalyvavo beveik 160 moksleivių. Kiekvieno konkurso laureatai apdovanoti Dr. J. P. Kazicko fondo piniginiais prizais ir Kauno technologijos universiteto diplomais.
Programavimo konkurse geriausiai pasirodė ir pirmąją vietą iškovojo Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos moksleivis Lukas Dapkus. Antrosiomis vietomis džiaugėsi Liudas Štrimaitis iš Lukšių Vinco Grybo gimnazijos, Ringaudas Kalinauskas iš Kauno „Saulės“ gimnazijos ir Rokas Grikietis iš Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos. Trečiosios vietos atiteko šiems moksleiviams: Edgarui Liberiui iš Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos, Mariui Latiniui iš Vilniaus licėjus, Kęstučiui Vilčinskui iš Vilniaus licėjaus, Sauliui Kazokui iš Lukšių Vinco Grybo gimnazijos ir Vyteniui Narušiui iš Marijampolės Sūduvos gimnazijos.
Informacinių technologių taikymo konkurse nepralenkiamas buvo Arvydas Kozlovskis iš Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos. Antrosios vietos atiteko Marijui Silūnui iš Ariogalos gimnazijos ir Džiugui Antului iš VšĮ Pranciškonų gimnazijos. Trečiąsias vietas IT taikymo konkurse pelnė Gerda Monkevičiūtė iš Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos, Paulius Šereiva iš Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos, Ieva Paškauskaitė iš Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos.
5-8 klasių informacinių technologijų taikymo konkurse pirmąją vietą iškovojo Andrejus Kostarevas iš Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos, antrąją – Ieva Matijošaitytė iš Kauno Senamiesčio pagrindinės mokyklos, trečiąją – Deividas Laucius iš Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos.
Multimedijos ir sukurtų programų konkurse geriausiai pasirodė Edgaras Liberis iš Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos.
Penkiolika metų vykstančiais konkursais, augančiais kūrėjais, itin sėkmingu bendradarbiavimu tarp Fondo ir Informatikos fakultetu džiaugiasi dr. J. P. Kazicko fondo administracijos direktorius Zenonas Bedalis: „Dr. J. P. Kazickui patiko Informatikos fakulteto dėstytojų iniciatyva organizuojami informacinių technologijų ir programavimo konkursai, kuriuos nusprendė remti įsteigdamas piniginius prizus. Šia paskata jis norėjo ir nori motyvuoti Lietuvos moksleivius tobulinti savo žinias informacinių technologijų srityje ir rinktis perspektyvias profesijas.“