Rinkodarą socialinėje medijoje vykdo beveik visos bendrovės – tarptautiniai prekės ženklai ir vietiniai smulkūs verslininkai. Kiekvienas nori pristatyti savo prekės ženklą interneto auditorijai.
To priežastis paprasta – čia yra visi. Tačiau žengiant į socialinę mediją galima padaryti klaidų. Kodėl ne visos bendrovės čia savo veiklą vykdo sėkmingai? Kodėl jūsų konkurentai „Facebook“ tinkle turi daugiau fanų?
Šie ir panašūs klausimai gali ir turi būti atsakyti. Pateikiame dešimt dažniausių rinkodaros socialinėje medijoje klaidų.
Plano neturėjimas. Daugelis kompanijų tai patyrė ir jūs galite tapti vienu iš jų. Jūs nusprendžiate prisijungti prie socialinio tinklo, susikuriate savo profilį, įkeliate daug informacijos ir stuff’o, o tada dingstate. Po kurio laiko jūsų „fanai“ ima svarstyti ką čia veikia.
Pirmasis žingsnis yra susikurti rinkodaros socialinėje medijoje planą. Svarbiausia planuoti ilgalaikėje perspektyvoje. Geras planas apima: laiko investicijas; strategiją ir tikslus; žmones, kurie tuo rūpinsis. Paskirkite išteklius šio plano įgyvendinimui.
Brukalų (SPAM) siuntinėjimas. Kita dažnai daroma klaida yra savo nuorodos siuntinėjimas visuose socialiniuose tinkluose, svetainių komentaruose ir pan. Kodėl pateikti su kontekstu nesusijusią nuorodą? Tai niekuomet neveikia.
Daugiau nei vieno profilio turėjimas. Tai dar viena „mada“, kurią perima kai kurios bendrovės – turėti daugiau nei vieną profilį socialiniuose tinkluose, pvz. „Facebook“. Visų pirma, tai nėra teisėta. Antra, viena vieta patogiau ir jums, ir jūsų vartotojams.
Mažas vartotojų įsitraukimas. Svarbu ne tai, kiek turinio pateikiate savo vartotojams, o tai, koks procentas vartotojų susidomi jūsų turiniu. Net ir 1 proc. socialiniuose tinkluose yra daug. Pasiekus tokį procentą galima teigti, jog mezgasi ilgalaikiai ryšiai.
Netikri vartotojai. Galite pastebėti, jog Lietuvoje yra nemažai „Facebook“ puslapių, kuriuose fanų skaičius viršija 50 tūkst. Neapsigaukite. Yra technologijos, kurios akimirksniu padidina fanų skaičių „botais“, t. y. netikrais vartotojais. Nesiimkite tokių priemonių. Jos niekur neveda.
Atsitiktinis socialinis žymėjimas (angl. social bookmarking). Nuorodos siuntimas į socialinio žymėjimo portalus gali būti naudingas, tačiau pasirinkite tikslinius portalus ir tematikas. Nuorodos siuntimas betkur dažniausiai reiškia niekur.
Automatinis įrašų įkėlimas. Šiuo metu vis daugiau bendrovių ima naudotis internetines paslaugas, kurių dėka jūsų svetainėje pasirodysiantis naujas straipsnis automatiškai publikuojamas „Facebook“ ant „sienos“ ar „Twitter“ profilyje.
Mūsų nuomone, tai nėra efektyvu, kadangi įrašų talpinimas tampa mechanišku ir moksliniu darbu. Dalyvavimas socialinėje medijoje labiau yra menas. Stenkitės sekti vartotojų skaičių tam tikru dienos metu – tuomet ir įkelkite naują įrašą.
Mažas matomumas. Socialiniai tinklai yra bendruomenė, tad privalote joje dalyvauti – aktyviai ir agresyviai. Bendradarbiaukite su kitais puslapiais, keiskitės nuorodomis, įtraukite savo vartotojus, užduokite jiems klausimus, kelkite diskusijas! Tik tokiu būdu tapsite labiau matomi.
Neišmintingas išlaidavimas. Socialinė medija yra puiki platforma vykdyti rinkodarą, į kurią gali tekti investuoti. Tarkim, jūs galite per daug išleisti reklamai socialiniuose tinkluose, bet pamiršti optimizavimą paieškos sistemoms (SEO). Ar tai geras sprendimas? Kodėl jums nepaskirsčius biudžeto protingiau?
Savo segmento nežinojimas. Pati pavojingiausia klaida yra nežinoti, kas yra jūsų potencialūs vartotojai. Šaudant iš lanko tamsoje gerų rezultatų nepasieksite. Tad, apsišvieskite – išsiaiškinkite, kas yra jūsų vartotojai ir pasiųskite rinkodaros žinutę būtent jiems!