Ar tikslinga kiekvienam moksleiviui skirti po kompiuterį ir kaip organizuoti pamokas, kad vaikai mokytųsi entuziastingai? Šiais klausimais „Lietuvos novatoriško švietimo forume“ diskutavo 250 aktyviausių šalies pedagogų. Mokytojams buvo pademonstruota, kaip su „Microsoft Kinect“ moksleiviai rankų ir kojų judesiais gali matuoti kampus, kurti fizikos bangas, arba saugiai jungti cheminius elementus virtualioje laboratorijoje, kurioje net ir sukūrus pavojingą medžiagą sprogimo vaizdas ekrane žalos neatneš.
Kaip teigė tradiciškai forumą organizuojančios bendrovės „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas, moksleivių noras mokytis smarkiai išauga, jei pamokose jie gali daugiau žaisti, judėti ir pasitelkti laisvalaikiu įgytus įgūdžius. Naujausia apklausa parodė, kad didžioji jaunimo dalis nuolat naudojasi kompiuteriu ir internetu. M. Glodo teigimu, šiuolaikinės technologijos smarkiai išplėtė galimybes pažinti pasaulį, ir mokiniai savarankiškai domisi internete esančia informacija. „Microsoft“ investuoja didžiules lėšas į mokykloms skirtas priemones, padedančias moksleiviams įdomiau ir efektyviau pažinti matematiką, fiziką, chemiją, geografiją, astronomiją, mokytis gimtosios ir užsienio kalbų, taip pat piešti, muzikuoti ar sportuoti“, – sakė M. Glodas.
Forumo metu vykusioje diskusijoje Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius teigė, kad jau ateinančiais mokslo metais dalis Lietuvos moksleivių galės pradėti naudotis personaliniais kompiuteriais ne tik informatikos, bet ir kitose pamokose. Geriausiai galimybes panaudoti informacines technologijas geografijos, lietuvių ir anglų kalbos, biologijos, matematikos ir kitose pamokose parodė forumo metu apdovanoti konkurso „Virtuali kelionė klasėje“ mokytojai.
Judesius ir balsą atpažįstantis „Kinect“ įtraukia vaikus į mokymąsi
Pastaraisiais mėnesiais smarkiai išsiplėtė „Microsoft Kinect“ pritaikymo galimybės mokyklose. Judesio ir garso atpažinimą galima pritaikyti bet kurioje pamokoje: griežti ar skambinti virtualiais muzikiniais instrumentais, taisyklingai judėti atliekant fizinius pratimus, spręsti matematikos užduotis, jungti cheminius elementus, mokytis žmogaus kūno sandaros ar stebėti planetų judėjimą visatoje.
Lietuvių bendrovė „Gluk Media“ forume pademonstravo net penkis sprendimus, sukurtus naudojant „Kinect“ platformą. Įmonė pristatė, kaip su judesių sensoriumi ir specialiai sukurta programa kiekvieną klasę galima paversti chemijos laboratorija. Mokiniai ekrane savo rankomis gali jungti cheminius elementus, o programa vaizdžiai parodo, kaip šie elementai sureaguotų. Taip mokiniai gali ne tik judriai ir vaizdžiai eksperimentuoti, bet ir būti tikri, kad jų kūrinys nesprogs klasėje. „Kinect“ turi potencialo ir mokant humanitarinius bei socialinius mokslus. Kaip įsitikino forumo dalyviai, istorijos knygos su „Kinect“ gali atgyti ir žymiausius įvykius iliustruoti trimatėmis projekcijomis. Užsienio ir gimtųjų kalbų mokiniai gali mokytis dėliodami žodžius rankomis virtualioje lentoje, o su balso atpažinimo funkcija gali pasitikrinti teisingą žodžių tartį.
Pasak Mindaugo Glodo, taikliai ir vaizdžiai pritaikytos technologijos daugelį mokslo šakų gali padaryti ne tik privalomu, bet ir geidžiamu dalyku. „Turime visas reikalingas technologijas ir idėjas, kaip į pamokas atnešti daugiau veiksmo ir gyvybės“, – teigė M.Glodas. Jam pritarė ir technologinius sprendimus mokykloms kuriančios bendrovės atstovas. „Technologijos sparčiai progresuoja ir mokymąsi gali pakeisti į gerąją pusę. Pristatytos idėjos rodo, kad į mokomus dalykus galime pažvelgti kitu kampu, labiau sudominti moksleivius ir įtraukti į pasaulio pažinimą“, – sakė „Gluk Media“ produktų vystymo vadovas Bogdan Karpovič. Jo teigimu, esant palaikymui pristatytas idėjas mokyklose galima būtų įgyvendinti jau ateinančiais mokslo metais.
Nemokamos programos kūrybai, mokymui ir komandiniam darbui
Be „Kinect“ žaidimų kūrimo įrankių Lietuvos mokykloms pagal tarptautinę „Microsoft“ programą „Partneriai Mokyme“ suteikiama daugiau nei dvidešimt programinės įrangos produktų. „Microsoft“ pedagogų bendruomenei pristatė „Microsoft Learning Suite“ programą, kuri visus mokslui reikalingus sprendimus pateikia vienoje vietoje – mokytojas su klase gali tuojau pat vizualizuoti sudėtinius matematinius sprendinius, tapti filmukų režisieriais ir dirbti komandomis bei įsivertinti žinias. Viskas, ko reikia net vykdant sudėtingiausius projektus, mokytojams bus pasiekiama vienoje vietoje.
Pagal programą „Partneriai mokyme“ moksleiviai klasėje taip pat gali išbandyti kompiuterių ateitimi vadinamas planšetes su „Windows“ operacine sistema. Jas šiuo metu fizikos pamokose bando Vilniaus „Žemynos“ gimnazijos moksleiviai. Gimnazijos mokytojai pastebėjo, kad toks mokymosi būdas labiau domina moksleivius, nei tradicinės pamokos vien su spausdintais vadovėliais.
„Džiugu, kad informacinės technologijos vis plačiau naudojamos ir Lietuvos mokyklose. Labai naudinga, kad susitikdami su pedagogais iš kitų mokyklų galime pasidalinti geriausia patirtimi, o technologijų atstovai pristato naujus ir išradingus būdus, kaip efektyviau perteikti moksleiviams mokomus dalykus“, – sakė Prienų „Žiburio“ gimnazijos direktorė Irma Šneiderienė.
Geriausi Lietuvos mokytojai savo darbus pristatys kolegoms iš visos Europos
„Microsoft“ organizuojamas „Lietuvos Novatoriško švietimo forumas“ rengiamas jau aštuntus metus. Forumo metu LR Švietimo ir mokslo ministerija ir „Microsoft“ apdovanojo novatoriškiausius mokytojus tradiciniame konkurse „Virtuali kelionė klasėje“. Šiemet iš 186 pateiktų darbų iš visos Lietuvos geriausiu buvo išrinktas Klaipėdos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos mokytojos Sigitos Koroliovės projektas „Laiškai iš gamtos“. Aplinkosaugai skirtame projekte vaikai su bendraamžiais iš Estijos, Lenkijos, Italijos ir Turkijos gamtoje ieškojo raidžių, jas fiksavo ir pasinaudodami įvairiomis kompiuterinėmis priemonėmis patys maketavo kalendorius, pristatančius gimtąją šalį ir kviečiančius susirūpinti nykstančia gamta, taip pat parengė interaktyvių užduočių rinkinį, supažindinantį su projekte dalyvaujančiomis šalimis ir paįvairinantį geografijos bei anglų kalbos mokymąsi. Geriausio darbo, pateikto konkursui „Virtuali kelionė klasėje“ autorė šių metų kovą keliaus į Lisabonoje vyksiantį Europinį novatoriško švietimo forumą.