„Microsoft“ sukurtas interneto paieškų variklis per ketvirtį praranda beveik 1 mlrd. JAV dolerių (2,4 mlrd. litų) ir nepanašu, kad artimiausioje ateityje nuostoliai mažės.
Nuo „Bing“ paslaugos pristatymo 2009 metų birželį „Microsoft“ dėl jos jau prarado 5,5 mlrd. dolerių, nors iš tikrųjų „Microsoft“ nuostoliai dėl interneto paslaugų prasidėjo kur kas anksčiau. Tiesą sakant, „Microsoft“ veikla teikiant šias paslaugas apskritai dar niekada nebuvo pelninga. Nuo 2007 metų, kai buvo interneto paslaugų skyriaus finansai buvo atskirti nuo pagrindinės bendrovės, apskaičiuoti bendri nuostoliai yra 9 mlrd. dolerių, skelbia kitv.com.
Ir netgi geros naujienos apie „Bing“ nėra labai džiuginančios. „Microsoft“ išdidžiai skelbia, kad per pastaruosius 27 mėnesius iš „Google“ atkovojo rinkos dalį. Tačiau nutylima, kad „Google“ interneto paieškų rinkos jie iš esmės nesugebėjo sumažinti. Dabar „Bing“ priklauso 14,7 proc. interneto paieškų rinkos – tikrai daugiau nei 8,4 proc., kai „Bing“ pradėjo teikti paslaugas. Tuo tarpu „Google“ interneto paieškų rinkos dalis dabar yra 64,8 proc., o „Bing“ debiuto metu buvo 65 proc. – taigi, rinkos dalies sumažėjimas yra minimalus.
Didžiąją dalį savo rinkos „Bing“ iškovojo „Yahoo“ sąskaita (šis paieškų variklis yra trečias pagal populiarumą), kita rinkos dalis atimta iš nišinių variklių ask.com ir AOL. Paprastai nebūna tokio dalyko, kaip „blogas“ rinkos augimas, tačiau „Yahoo“ interneto paieškos paslaugą teikia tas pats „Bing“, taigi, tai reiškia, kad daugiau nei pusę „Microsoft“ paieškos variklio rinkos augimo sudaro jų pačių partnerių kanibalizavimo sąskaita.
Ar „Bing“ gali išsiveržti iš stagnacijos rato ir pradėti uždirbinėti pinigus? „Microsoft“ skelbia, kad turi sprendimą.
Bendrovės finansų analitikų susitikime „Microsoft“ interneto paslaugų padalinio prezidentas Qi Lu aistringai pasakojo, kaip „Bing“ pagerins paieškos paslaugą „reorganizuojant internetą“. Tam „Microsoft“ panaudos savo produktų ir partnerysčių tinklą, per kurį aiškinsis ko labiausiai nori vartotojai, įrašantys užklausas į paieškos langelį. Be to, „Microsoft“ atstovas įsitikinęs, kad jų „slaptas ginklas“ padės „Bing“ išplėsti ieškomos informacijos ribas ir vartotojams pateiks geresnius rezultatus nei bet kuris konkurentas.
Q. Lu teigimu, „Microsoft“ neturėtų ir nebandys aplenkti „Google“ galiojant pastarųjų žaidimo taisyklėms. Pasak jo, „Bing“ turi „fundamentaliai pakeisti žaidimą“.
Pirmieji „Bing“ pokyčiai jau pastebimi. Pavyzdžiui, pradėjus draugauti su įvairiomis bilietų prekybos bendrovėmis, dabar į paieškos laukelį įvedus „Mariners tickets“ bus pateikiamos nuorodos į artimiausias rungtynes ir Sietlo „Safeco“ stadiono žemėlapį su nurodytomis bilietų prekybos vietomis. Ieškant informacijos apie skrydžius, bus nurodoma kokią dieną labiausiai apsimoka pirkti bilietą. Ieškant skaitmeninių fotoaparatų. bus pateikiamos fotoaparatų nuotraukos, pagal kurias aparatus galima filtruoti, rūšiuoti ir lyginti.
Lyginant su neiškalbingu mėlynų eilučių sąrašu, tai iš tiesų yra žingsnis pirmyn. Palaikant partnerystę su „Facebook“, „Nokia“ bei kitomis įmonėmis ir susiejant paieškų variklį su įvairiais „Microsoft“ produktais, „Bing“ pamažu įgys semantinį interneto supratimą, tvirtina Q. Lu. Dėl to interneto paieška iš dabartinės „urvinio žmogaus kalbos“, grindžiamos vien daiktavardžiais, transformuosis ir po kurio laiko „Bing“ galės suprasti normalia žmonių kalba suformuluotus klausimus.
Skamba gražiai. Tačiau kaip visa tai uždirbs pinigus?
„Bing“ direktorius Stefanas Weitzas įsitikinęs, kad jeigu „Bing“ pavyks pakeisti žmonių suvokimą apie interneto paiešką, galų gale jie pereis iš „Google“. Tačiau vartotojų perviliojimas iš „Google“ yra labai sudėtinga užduotis, nes „Microsoft“ teks konkuruoti ne tik su paieškų varikliu, bet ir su jau įsišaknijusiu veiksmažodžiu. Dabar žmonės sako: „Reikia praguglinti tą ir aną“.
Ir net jeigu „Microsoft“ pavyktų atkovoti nemažą „Google“ rinkos dalį, iki pelningumo jų dar laukia ilgas kelias. Interneto paieškų versle esminis dalykas yra rinkos dalis. Ją turint reklamos pirkėjai plūsta savaime, o už reklamas iš jų galima užsiprašyti nemažai pinigų. Be rinkos dalies tai – tiesiog labai brangus verslas. Daugelis analitikų mano, kad norint užsitikrinti pelningumą „Bing“ turės užimti bent 25–30 proc. rinkos. Tai yra dukart daugiau nei dabartinė rinkos dalis.
Bet „Google“ vietoje taip pat nestovi, jie nori suteikti galimybę vartotojams „su paieška nuveikti daugiau“: pasiūlė socialinį tinklą, į paieškos rezultatus integravo pažangią skrydžių informaciją, keičia paieškos variklius taip, kad pirmenybė būtų teikiama pirminiams informacijos šaltiniams.
S. Weitzas mano, kad „Microsoft“ konkuruojant su „Google“ turi vieną didelį pranašumą: eksperimentuojant su paieškų algoritmais nieko neprarandama. Tuo tarpu bendrovės, kurių sėkmingą verslą užtikrina aukšti reitingai „Google“ paieškoje, pradeda drebėti paskelbus net apie menkiausius paieškų algoritmo pakeitimus.
„Turėdami lankstumo galime eksperimentuoti. Jeigu suklysime, bendrovės tai nepaskandins“, – sakė S. Weitzas.
Tuo tarpu analitikai laikosi skeptiškos pozicijos. „Begant laikui „Bing“ gali tapti geresniu nei „Google“, bet net ir tokiu atveju jiems reikės pritraukti vartotojus ir reklamos pirkėjus. Manau, tam prireiks labai daug laiko. Tai yra produktas, dėl kurio „Microsoft“ dar ilgai praradinės pinigus“, – mano bendrovės „McAdams Wright Ragen“ analitikas Sidar Parakhas.
Kai kurie analitikai spėja, kad „Bing“ paslaugos pamažu gerės ir didins savo rinkos dalį, o po trejų ar ketverių metų galbūt netgi taps pelningomis.