Devintasis kasmetinis didžiausias pasaulyje studentų technologijų turnyras „Imagine Cup 2011“ finišavo rekordiniu finalu Niujorke, kuriame dalyvavo daugiau nei 400 studentų. Baigiamajame turnyro etape komandos grūmėsi pristatinėdamos savo projektus – kaip, naudodamiesi „Microsoft“ technologijomis studentai siūlo spręsti pasaulines problemas, tokias kaip badas, tarša ar švietimo trūkumas.
„Imagine Cup 2011“ turnyro finalo metu „Microsoft“ atskleidė, jog planuoja pradėti trijų metų 3 mln. JAV dolerių vertės stipendijų programą, kuri padės „Imagine Cup“ dalyviams realizuoti savo idėjas.
„Studentai, dalyvaujantys „Imagine Cup“ turnyre sukuria įkvėpiančius projektus ir kiekvienais metais pakelia kartelę vis aukščiau. Suteikiame jiems finansinę, technologinę bei vadybinę pagalbą ir manome, kad konkurso dalyvių idėjos gretai taps tikrove“, – sakė „Microsoft Developer Division“ vyresnysis viceprezidentas Sivaramakrishnan Somasegar.
Studentai iš Lietuvos „Imagine Cup“ aukštumas žada šturmuoti ir kitąmet
Nors šiemet „Imagine Cup 2011“ finale Lietuvos atstovų nebuvo, į antrąjį „Imagine Cup“ etapą pateko 11 studentų iš Lietuvos. Devyni iš jų dalyvavo IT iššūkio kategorijoje, o likę du suformavo komandą „Sparta“ ir dalyvavo skaitmeninės medijos – vaizdo filmukų kūrimo – kategorijoje.
Daugiausiai balų pirmajame etape, IT iššūkio kategorijoje tarp lietuvių surinkęs KTU studentas Tomas Dabašinskas nusiteikęs ir toliau dalyvauti „Imagine Cup“ turnyruose. „Nors šiemet dėl laiko trūkumo nepavyko pateikti užduoties sprendimo finalui, esu įsitikinęs, kad kitąmet dalyvausiu IT iššūkyje. „Imagine Cup“ – tai puikus būdas pasitikrinti savo IT žinias ir pasigalynėti su kolegomis iš viso pasaulio“, – sakė T. Dabašinskas.
Skaitmeninės medijos kategorijoje į antrą etapą pateko Lietuvos studentų komanda „Scientists of Art“. „Antrajam „Imagine Cup“ etapui naudodamiesi pieštinės animacijos technologijomis sukūrėme filmuką apie tai, kaip žmones kartu gali spręsti pasaulines problemas. Nors ir finalą patekti nepavyko, „Imagine Cup“ turnyro metu pasisėmėme vertingų žinių apie filmukų vaizdo ir garso montavimą, išmokome keletą rinkodaros triukų bei filmuko populiarinimo subtilybių“, – patirtį konkurse vertino „Scientists of Art“ komandos narys Martynas Petkevičius.
Lietuvos komandos prieš keletą metų yra laimėjusios aukščiausius apdovanojimus „Imagine Cup“ turnyre. 2005 metais komanda iš Lietuvos užėmė pirmą vietą Trimatės grafikos kategorijoje, o 2004 metais ta pati komanda buvo užėmusi antrąją vietą.
„Imagine Cup“ laimėtojai pasidalijo solidžius piniginius prizus savo idėjų įgyvendinimui
Programinės įrangos kategorijoje nugalėjusi studentų komanda „Hermes“ iš Airijos laimėjo 25 tūkst. JAV dolerių prizą, su kuriuo tikisi savo projektą paversti masinės gamybos įrenginiu. Airiai sukūrė prietaisą, kuris prijungtas prie automobilio renka vairavimo informaciją, kelią ją į „debesyje“ esantį serverį, susistemina ir pateikia vairuotojui ataskaitą arba rekomendacijas apie jo vairavimą.
Piniginius 25 tūkst. JAV dolerių prizus taip pat išsidalijo komandos iš Lenkijos, Prancūzijos ir Brazilijos, kūrusios internetinius žaidimus, mobiliųjų telefonų bei „Windows/Xbox“ platformų žaidimus.
10 tūkst. dolerių prizą ir „Publikos pasirinkimo“ apdovanojimą iš aktorės Evos Longoria rankų atsėmė „Team Rapture“ iš Bangladešo. Šis apdovanojimas yra vienintelis, įteikiamas publikos sprendimu.
Šiemet „Imagine Cup 2011“ turnyre dalyvavo 350 tūkst. dalyvių iš viso pasaulio. Finale Niujorke susirinko daugiau nei 400 studentų iš 70 šalių.
Finalo metu simbolinė „Imagine Cup“ vėliava buvo perduota „Microsoft Australia“ vadovui Pip Marlow, todėl kitąmet didžiausio technologijų turnyro finalas vyks Sidnėjuje. Jau dabar „Imagine Cup“ tinklalapyje imaginecup.com studentai iš viso pasaulio gali registruotis „Imagine Cup 2012“ metų turnyrui.
„Imagine Cup 2011“ turnyro finalo rezultatai
Programinės įrangos kūrimas
- Pirma vieta: komanda „Hermes“, Airija
- Antra vieta: komanda „Note–Taker“, JAV
- Trečia vieta: komanda OaSys, Jordanija
Pirma vieta: komanda „Hermes“, Airija
Įdėtinių sistemų kūrimas
- Pirma vieta: komanda „NTHUCS“, Taivanas
- Antra vieta: komanda „Harmonicare“, Kinija
- Trečia vieta: komanda „Endeavour_Design“, Rumunija
Žaidimo kūrimas mobiliesiems įrenginiams
- Pirma vieta: komanda „Geekologic“, Prancūzija
- Antra vieta: komanda „Close World Mobile“, Prancūzija
- Trečia vieta: komanda „Dragon“, JAV
Žaidimo kūrimas internetui
- Pirma vieta: komanda „Cellardoor“, Lenkija
- Antra vieta: komanda „Signum Fidei“, Filipinai
- Trečia vieta: komanda „Quegee Team“, Slovakija
Pirma vieta: komanda „Cellardoor“, Lenkija
Žaidimo kūrimas „Windows/Xbox“ platformoms
- Pirma vieta: komanda „Signum Games“, Brazilija
- Antra vieta: komanda „JubJub“, Tailandas
- Trečia vieta: komanda „WickedTeam“, Čekijos respublika
Pirma vieta: komanda „Signum Games“, Brazilija
Skaitmeninė medija
- Pirma vieta: komanda „M.N.A.“, Rumunija
- Antra vieta: komanda „Brothers Forever“, Omanas
- Trečia vieta: komanda „CottonCandy“, Taivanas
„Windows Phone 7“
- Pirma vieta: komanda „HOMERUN“, Korėja
- Antra vieta: komanda „Zipi Zigi“, Korėja
- Trečia vieta: komanda „The LifeLens Project“, JAV
Sąveikos programų iššūkis
- Pirma vieta: komanda „alaniarides“, Graikija
- Antra vieta: komanda „Bells Team“, Brazilija
- Trečia vieta: komanda „DemosceneSpirit“, Lenkija
IT iššūkis
- Pirma vieta: Jean–Sébastien Duchene, Prancūzija
- Antra vieta: Błażej Matuszyk, Lenkija
- Trečia vieta: Yunheng Mong, Singapūras
„Orchard“ programavimo platformos iššūkis
- Pirma vieta: komanda „MP Brun“, Danija
- Antra vieta: komanda „Virtual Dreams – Orchard“, Brazilija
- Trečia vieta: komanda „Zveen Zveen Team“, Serbija
„Windows 7 Touch“ iššūkis
- Pirma vieta: komanda „India Rose“, Prancūzija
- Antra vieta: komanda „_dreambender_“, Indonezija
- Trečia vieta: komanda „IUVO“, Japonija
Publikos pasirinkimas
- Komanda „Team rapture“, Bangladešas