Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 7 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 7 d. 20:16
Kaip lietuvius susodinti į elektromobilius?
Lapkričio 7 d. 17:30
„Samsung Galaxy A16“ atkeliauja su ryškiais ekranais ir apsauga
Lapkričio 7 d. 14:37
Kokią bendrą ateitį gali turėti viešasis sektorius ir dirbtinis intelektas?
Lapkričio 7 d. 11:29
Su antrąja puse nesutariate, kur eiti vakarienės? Nuo šiol ginčuose tašką dės „Google Maps“
Lapkričio 7 d. 08:22
Mokėjimai monetomis ir banknotais artėja link išnykimo ribos. Ekspertai pateikia tris scenarijus, kaip bus toliau
Lapkričio 6 d. 20:11
Televizoriai, kurie jums suteiks išskirtinę vaizdo kokybę
Lapkričio 6 d. 17:38
KTU viešėjęs kibernetinio saugumo ekspertas Alessandro Guarino: Italijoje saugumo internete mokomi jau pradinukai
Lapkričio 6 d. 14:51
KTU mokslininkai siekia ištirti sunkiai apčiuopiamas žmonių emocijas medijose karo kontekste
Lapkričio 6 d. 11:37
Proveržis sąmoningo sapnavimo srityje: startuolis teigia, kad pirmą kartą pasaulyje sapnuose palaikomas abipusis ryšys
Lapkričio 6 d. 08:27
„Xiaomi“ oficialiai pristatė naująją „HyperOS 2.0“ platformą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Vilniui reikalinga nauja transporto priemonė – metro arba tramvajus

Publikuota: 2011-03-16 07:36
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Rasa Lukaitytė
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Lietuvos sostinės gatvės yra pergrūstos automobilių, kuriuos žmonės renkasi, nes jų netenkina viešojo transporto kokybė, trečdalis gyventojų į darbą važiuoja daugiau nei 50 min., todėl miestui reikalinga nauja transporto priemonės – greituminis tramvajus arba lengvasis metropolitenas.

 Rodyti komentarus (3)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Lietuvos sostinės gatvės yra pergrūstos automobilių, kuriuos žmonės renkasi, nes jų netenkina viešojo transporto kokybė, trečdalis gyventojų į darbą važiuoja daugiau nei 50 min., todėl miestui reikalinga nauja transporto priemonės – greituminis tramvajus arba lengvasis metropolitenas. Tokios nuomonės laikosi Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto vadybos katedros profesorius Jonas Butkevičius.

„Mūsų visuomeninio transporto greitis yra labai mažas – 14–20 km/val. O greitis yra mažas todėl, kad neturime naujos transporto rūšies, pavyzdžiui, greituminio tramvajaus arba lengvojo metropoliteno, kuris po miestų centrais važiuoja tuneliu, o priemiesčiuose iškyla į viršų. Kai persodinsime žmogų iš lengvojo automobilio į viešąjį transportą, tada ir grūstys gatvėse sumažės“, – DELFI sakė profesorius. Tačiau jis nesiėmė vertinti, kuri iš ne vienerius metus minimų alternatyvų būtų tinkamesnė sostinei.

Vilniui reikalinga nauja transporto priemonė – metro arba tramvajus „Į šį klausimą turėtų atsakyti speciali studija. Lietuvoje labai trūksta tyrimų, turėtų būti transportinių ryšių tyrimai, iš kur ir į kur važiuoja gyventojai, kokiu tikslu jie važiuoja, kokie keleivių srautai yra kokiu laiku. Visus keleivių srautus reikėtų ištirti ir padaryti sistemą. Taip pat reikėtų labai optimizuoti autobusų ir troleibusų eismo grafikus. Šiuo metu jie ir dubliuoja maršrutus, ir dažnai važiuoja karavano principu: iš Naujininkų rajono vienu metu išvažiuoja 10 ir 17 troleibusai bei 2 autobusas. Paskui būna tuščias tarpas, o po to vėl karavanas važiuoja“, – kalbėjo J. Butkevičius.

Tačiau mokslininkas pripažįsta, kad nauja transporto rūšis Vilniui kainuotų labai brangiai: pavyzdžiui, kilometras greituminio tramvajaus kainuoja apie 50 mln. Lt, o metropoliteno – apie 125 mln. Lt.

Kasdien automobiliu į darbą – 30 proc. vilniečių

Pagal europinį standartą, Kaune ir Vilniuje į darbą gyventojai turėtų važiuoti apie 50 min., Klaipėdoje – apie 35 min., Šiauliuose ir Panevėžyje – apie 25 min. Tiek turėtų trukti ėjimo iki stotelės, laukimo, važiavimo ir ėjimo į darbą laikas.

Anot pašnekovo, mokslininkų skaičiavimai rodo, kad daugiau nei 30–35 proc. žmonių viršija šį laiką.

Prieš kelerius metus atliktais skaičiavimais nustatyta, kad kasdien į darbą automobiliu Vilniuje važiuoja apie 30 proc., Kaune – apie 25 proc., o Klaipėdoje – apie 70 proc. žmonių.

Vakarų Europoje vidutiniškai 25–50 proc. žmonių važiuoja automobiliu. Šiuo metu tūkstančiui gyventojų tenka apie 470 automobilių, o miestuose šis skaičius yra dar didesnis. Tuo metu 1980 m. Lietuvoje buvo apie 130 automobiliai tūkstančiui gyventojų.

„Per šį laiką nei gatvės, nei sankryžos išplatėjo, taigi miestų gatvės yra perkrautos“, – teigė J. Butkevičius.

Jo nuomone, sėsti į nuosavus automobilius žmones skatina ir jų poreikių netenkinantis viešasis transportas.

„Žmonės automobiliais važiuoja dėl dviejų pagrindinių priežasčių: viešasis transportas yra gerokai atsilikęs ir nepatenkina poreikių, todėl žmogus yra priverstas važiuoti automobiliu. Taip pat mūsiškiai tik antra trečia karta turi automobilį ir nėra prie jo įpratęs, dar tik pratinasi, kokie amerikiečiai važinėja penkta šešta karta, tai tas automobilis jiems nėra toks svarbus“, – sakė pašnekovas.

Lietuvoje nėra ir tinkamos infrastruktūros dviračiams, kurie ypač populiarūs Skandinavijoje.

„Šiuo metu aš gyvenu už geležinkelio stoties, o dirbu už Saulėtekio Plytinės gatvėje. Man iki darbo yra 11 km, mielai važiuočiau dviračiu, tačiau per pusę metų mane, matyt, būtų partrenkę keliskart, todėl kad visiškai nėra infrastruktūros“, – pavyzdį pateikė profesorius

Autobusais ir troleibusais važiuoja pusė vilniečių

Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ skaičiuoja, kad per praėjusius metus viešuoju transportu pervežta per 275 mln. keleivių.

„Analizuojant šiuos skaičius, galime teigti, kad apie pusę Vilniaus miesto gyventojų kasdien naudojasi viešuoju transportu“, – DELFI sakė įmonės direktorius Gintas Bliuvas.

„Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, vidutiniškai keleiviai iki darbo nukanka per 32 minutes.

„Pagal paskutinius turimus duomenis, vidutinis kelionės į darbą laikas 32 minutės. Siekiant trumpinti kelionės laiką, yra daug būdų, kuriems įgyvendinti reikia daugiau ar mažiau investicijų ir politinės valios. Efektyviausias būdas yra specialių eismo juostų, skirtų tik viešajam transportui, plėtra. Šiuo metu Vilniaus mieste yra virš 20 km tokių juostų. Dar vienas būdas, galintis padėti sutrumpinti kelionės laiką – lankstesnė bilietų sistema. Atsiradus laikiniams bilietams, gyventojai galėtų greičiau pasiekti kelionės tikslą, netgi atlikdami kelis persėdimus“, – komentavo pašnekovas.

Šiuo metu daugiau žmonių važiuoja autobusais, o iki 2005 m. buvo atvirkščiai – daugiau keleivių perveždavo troleibusai.

„Pernai troleibusais pervežta apie 40 proc., o autobusais – apie 60 proc. visų keleivių. Tokį gyventojų pasirinkimą lėmė intensyvi naujų gyvenamųjų rajonų plėtra, darbo vietų iškėlimas iš centrinės miesto dalies, troleibusų tinklas aptarnauja pagrindinę ir centrinę miesto teritoriją, o autobusai važiuoja kur kas toliau“, – aiškino pašnekovas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama