Stovime ant degančios platformos ir bendrovei metas nuspręsti, kokį kelią pasirinkti, telefonų gamintojos darbuotojams skirtame laiške pareiškė „Nokia“ vadovas Stephenas Elopas. Degančiomis platformomis jis vadina „Nokia“ plėtojamas „Symbian“ bei „MeeGo“ mobiliąsias operacines sistemas.
Itin atvirame laiške S. Elopas pripažįsta, kad „Nokia“ padėtis šiuo metu nėra pavydėtina: per du metus „Apple“ užimama rinkos dalis daugiau kaip 300 JAV dolerių kainuojančių telefonų segmente nuo 25 proc. išaugo iki 61 proc. „Apple“ įrodė, kad pasiūlius gerą dizainą ir vartojimo patirtį, vartotojai pirks brangų telefoną, o programuotojai jam kurs programas. Jie pakeitė žaidimo taisykles, tad dabar „Apple“ priklauso brangesnių telefonų segmentas“, – rašo S. Elopas.
Negana to, visuose segmentuose įsitvirtina telefonai su „Google“ plėtojama „Android“ sistema. „Prieš maždaug 2 metus „Android“ sukūrė platformą, traukiančią programų plėtotojus, paslaugų teikėjus bei prietaisų gamintojus. „Android“ atėjo į brangių prietaisų segmentą, tačiau dabar jie laimi ir viduriniajame segmente bei sparčiai plečiasi pigesnių nei 100 eurų telefonų rinkoje. „Google“ tapo gravitacine jėga, traukiančia didelę dalį sektoriaus inovacijų“, – dėsto „Nokia“ generalinis direktorius.
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad prietaisų kova dabar tapo ekosistemų kova, o ekosistemas sudaro ne tik telefonai ir jiems skirta programinė įranga, bet ir programuotojai, programos, elektroninė prekyba, reklama, paieška, socialinių ryšių sprendimai, su buvimo vieta susijusios paslaugos ir daugelis kitų dalykų.
„Konkurentai mūsų rinkos dalį atima ne prietaisų, o ekosistemų dėka. Tai reiškia, kad mums reikia nuspręsti, kaip mes kursime, katalizuosime ar prisijungsime prie ekosistemos“, – teigia S. Elopas.
Be viso to, „Nokia“ ne kartą minėjo, kad pigiausių telefonų segmente jai itin kenkia pigių, dažniausiai – suklastotų telefonų iš Kinijos konkurencija.
Pasak „Nokia“ vadovo, bendrovės viduje yra nuostabių inovacijų šaltinių, tačiau „Nokia“ inovacijos rinkos nepasiekia pakankamai greitai.
„Nokia“, mūsų platforma dega“, – konstatuoja S. Elopas. Tačiau, pasak jo, dabar bendrovė turi geras galimybes keistis ir tobulėti.
Jau skelbta, kad paskutinį praėjusių metų ketvirtį Suomijos telefonų gamintojos „Nokia“ pajamos siekė 12,7 mlrd. eurų ir buvo 6 proc. didesnės nei prieš metus. Visų 2010 m. pajamos sudarė 42,5 mlrd. eurų ir 2009 m. rezultatą pranoko 4 proc. O trečiadienį paskelbtais naujausiais rinkos tyrimų bendrovės „Gartner“ duomenimis, pernai suomių bendrovės pasaulinė rinkos dalis (skaičiuojant parduotais aparatų vienetais) siekė 28,9 proc., nors 2009 m. šis skaičius buvo 36,4 proc.
Taip pat jau minėta, kad, šaltinių teigimu, S. Elopo vadovaujama „Nokia“ šią savaitę turėtų pranešti apie nemažus pokyčius bendrovės valdyboje.