Artimiausiu metu pirkti naują kompiuterį, vaizdo arba garso technikos planuoja kas ketvirtas Lietuvos gyventojas, o svarbiausia kliūtis, sulaikanti nuo tokio tipo investicijų, yra per menka žmonių perkamoji galia, rodo rinkos tyrimų bendrovės „GfK CR Baltic“ apklausos, atliktos 2011 metų sausio mėnesį, rezultatai.
Įsigyti naujos kompiuterinės, vaizdo arba garso technikos per artimiausius tris mėnesius planuoja 28 proc. apklausos dalyvių, nieko pirkti neketina 31 proc., o neapsisprendusiųjų yra kur kas daugiau – 41 procentas.
„Didelis nežinančiųjų skaičius neturėtų stebinti – juk technika dažniausiai nėra pigus pirkinys, be to, gana retos situacijos, kai įrenginiai, kuriuos žmogus dabar naudoja, sugenda nepataisomai. Apskritai, tokio tipo investicijas retai kada lemia momentinis impulsas: dauguma žmonių yra linkę išnagrinėti įvairius variantus ir tik po to daryti sprendimą“, – teigė tyrimą užsakiusio prekybos kompiuterine technika ir elektronika tinklo SOHOS vadovas Giedrius Senkus.
Apklausa atskleidė, kad nuolaidos nėra esminis motyvas, lemiantis pirkėjų apsisprendimą, daug akivaizdžiau žmones stabdo per mažos pajamos. Iš visų apklaustųjų, kurie artimiausiu metu neketina nieko įsigyti, tik 5 proc. nurodė laukiantys nukainavimo akcijų ir net kas penktas teigė, kad norimas pirkinys yra ne pagal kišenę. Absoliuti dauguma (75 proc.) investuoti į techniką neketina dėl to, kad mano visą reikiamą įrangą jau turintys.
Iš apsisprendusiųjų artimiausiu metu įsigyti technikos 37 proc. ketina pirkti vaizdo aparatūros, o 32 proc. – nešiojamą kompiuterį. Dar beveik penktadalis apklaustųjų norėtų įsigyti papildomos kompiuterinės įrangos. Beje, stacionarių kompiuterių poreikis, apklausos duomenimis, yra kur kas menkesnis: jų planuoja pirkti tik kas dešimtas respondentas.
Kita vertus, beveik pusė apklausos dalyvių teigė per pastaruosius tris mėnesius įsigiję kompiuterinės, garso arba vaizdo technikos. Populiariausi pirkiniai buvo nešiojamieji kompiuteriai, vaizdo aparatūra ir kompiuterių priedai.
Tyrimas taip pat leidžia daryti išvadą, kad absoliuti dauguma Lietuvos gyventojų savo šalyje randa jiems reikalingos technikos: vos 1 procentas iš neketinančiųjų nieko įsigyti nurodė, jog juos stabdo tai, kad norimo įrenginio jie negali gauti Lietuvoje.
„Iš šio fakto galima daryti prielaidą, kad mūsų šalies rinkoje įvairios technikos pasiūla yra pakankama. Žinoma, visuomet yra žmonių, pageidaujančių retų produktų. Tokiems klientams, kaip taisyklė, pasiūlome specifinius aptarnavimo modelius“, – komentavo SOHOS vadovas G. Senkus.
Vykdydama tyrimą bendrovė „GfK CR Baltic“ internetu apklausė beveik 1500 Lietuvos gyventojų, įtrauktų į grupę, kuri reprezentuoja visus šalies žmones pagal amžių, išsilavinimą, pajamas, lytį, gyvenamąją vietą ir kitus svarbiausius statistinius aspektus. Apklausa buvo vykdoma 2011 metų sausio pabaigoje.