Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 5 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 5 d. 11:11
„Metų automobilio 2025“ elektromobilių testas: 200 km įveikė visi
Lapkričio 5 d. 08:22
Kaip su vaikais kalbėti apie saugumą virtualioje erdvėje?
Lapkričio 4 d. 20:23
„Hyundai“ pristato „Initium“ – naujos kartos vandenilio kuro visureigį
Lapkričio 4 d. 17:23
KTU mokslininkas apie DI ir automatizacijos paradoksą: pakeisdamos žmogų, jos kuria naujas darbo vietas
Lapkričio 4 d. 14:55
Rizikos zona ar galimybės verslui? Kokios grėsmės tyko naudojančių dirbtinį intelektą
Lapkričio 4 d. 11:33
„NanoAvionics“ palydovas nufotografavo Lietuvą iš kosmoso – skriejo aukščiau nei Tarptautinė kosminė stotis
Lapkričio 4 d. 08:23
„Volvo Trucks“ pristato naujos kartos saugumo sistemas pėstiesiems ir dviratininkams apsaugoti
Lapkričio 3 d. 17:23
Žaliasis vandenilis pramonėje: Lietuvos ir Vokietijos mokslininkai siūlo aplinkai nekenksmingą technologiją
Lapkričio 3 d. 11:29
Patarė, kaip išsirinkti EV įkrovimo stotelę: efektyvumą garantuoja tinkama elektromobilio ir įkroviklio kombinacija
Lapkričio 2 d. 17:35
Lietuvos ateities transportas: nuo skraidančių automobilių iki 240 km/h lekiančių traukinių
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Informacinių technologijų vystymo mokyklose sociologinis tyrimas

Publikuota: 2005-11-30 07:03
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Microsoft Lietuva

Lietuvoje atliktas tyrimas rodo, kad požiūris į IT taikymą švietimo įstaigose yra gan ribotas, o platesnis kompiuterių naudojimas paprastai baigiasi už informatikos kabineto durų slenksčio. Tyrime, kurį atliko KTU mokslininkai, apklausta daugiau nei 1800 švietimo įstaigų atstovų iš visų Lietuvos regionų.

 Rodyti komentarus (3)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Lietuvoje atliktas informacinių technologijų (IT) vystymo mokyklose sociologinis tyrimas rodo, kad požiūris į IT taikymą švietimo įstaigose yra gan ribotas, o platesnis kompiuterių naudojimas paprastai baigiasi už informatikos kabineto durų slenksčio. Bendrovės „Microsoft“ užsakytame tyrime, kurį atliko Kauno technologijos universiteto mokslininkai, apklausta daugiau nei 1800 švietimo įstaigų atstovų iš visų Lietuvos regionų.

Tyrime iš viso dalyvavo 64 Lietuvos mokyklų atstovai: 1133 mokiniai, 528 pedagogai ir 142 mokyklų vadovai ar jų pavaduotojai. Taip pat apklausti 42 švietimo sistemoje dirbantys ekspertai – Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai, savivaldybių bei apskričių administracijų pareigūnai, IT specialistai. Tyrime taikyta kiekybinė ir kokybinė apklausa bei statistinės medžiagos analizė.

Viena svarbiausių tyrimo išvadų – Lietuvos mokyklose besimokantiems vaikams ir jaunimui šiuo metu nėra užtikrinamos lygios galimybės naudotis informacinėmis technologijomis. Jų pasiskirstymas Lietuvos mokyklose netolygus, egzistuoja aiškūs skirtumai tarp kompiuterių, interneto ir kitų technologijų paplitimo skirtingo tipo gyvenvietėse – didžiuosiuose šalies miestuose, mažesniuose miesteliuose ir kaimo vietovėse. Pavyzdžiui, urbanizuotose teritorijose esančiose mokyklose nuo 40 iki 55 proc. (priklausomai nuo miesto dydžio) pedagogų turi prieigą prie interneto – tai yra dvigubai daugiau nei kaimiškose vietovėse, kur tokią galimybę turi tik apie 23 proc. mokytojų.

Galimybė naudotis IT taip pat priklauso nuo mokyklos tipo – gimnazijų mokytojams ir mokiniams užtikrinamos palankesnės sąlygos naudotis IT nei vidurinėse ar kito tipo mokyklose. Pavyzdžiui, vidutinis kompiuterių skaičius gimnazijose siekia 47 – tai yra virš trečdalio daugiau nei vidurinėse (29,8 kompiuteriai) ir 3,5 karto daugiau nei jaunimo mokyklose (13,2 kompiuteriai).

Vykstant sparčiai mokyklų kompiuterizacijai, vis didesne problema tampa ne kompiuterių ar kitos įrangos trūkumas, o išryškėjęs netolygus technologijų panaudojimas pačių mokyklų viduje. Apklausos rezultatai rodo, kad IT mokinių ugdymo procese reguliariai ir sistemingai taiko tik informatiką dėstantys mokytojai. Kitų disciplinų pedagogai tai daro kur kas rečiau. Ne informatikos dalyko pamokose bent kartą per savaitę kompiuteriu pasinaudoja 18 proc. mokytojų. 67 proc. tą daro ne dažniau nei kartą per mėnesį ar apskritai niekada.

„Šiandieninėje Lietuvos mokykloje susiformavo dvi skirtingos IT kultūros: viena – informatikos kabinete, kur daugeliu atvejų jau įrengti neblogi kompiuteriai, yra interneto ryšys, kita – likusioje mokyklos erdvėje, t. y. klasėse, bibliotekoje, laboratorijose. Pastarojoje informacinės technologijos dar nesuvokiamos kaip kasdieninė mokymo bei darbo priemonė“, – sako Kauno technologijos universiteto socialinių tyrimų laboratorijos vadovas prof. habil. dr. Gediminas Merkys.

Pasak jo, tokiai padėčiai įtakos turi ne tik kompiuterinių žinių trūkumas tarp pedagogų, bet ir mokyklų infrastruktūra. Didžioji dalis – beveik 60 proc. – kompiuterių yra sutelkta informatikos klasėje, tad pedagogams sudėtinga jais reguliariai naudotis ar taikyti pamokų metu. Tuo tarpu kitų dalykų kabinetuose esančios kompiuterinės įrangos dalis nesiekia nė 10 proc. (2827 vnt.), dar mažiau jos yra mokytojams skirtose patalpose – 3,5 proc. (1146 vnt). G. Merkio teigimu, nedidelėse mokyklų administracijose kompiuterių paprastai yra daugiau nei jų bibliotekose.

Apklausoje dalyvavusių švietimo ekspertų – mokyklų atstovų, įvairių lygių politikų, specialistų – buvo paprašyta išvardinti svarbiausius pastarųjų metų mokyklų pasiekimus ir problemas, susijusias su IT. Pagrindiniu švietimo įstaigų laimėjimu paprastai nurodytas išaugęs mokyklų kompiuterizavimo lygis bei tinklo sukūrimas (interneto ryšys, intranetas) – juos išskyrė atitinkamai 95 ir 83 proc. apklaustųjų.

Tarp svarbiausių problemų, su kuriomis tenka susidurti diegiant informacines technologijas mokyklose, buvo minimos naujos legalios programinės įrangos trūkumas (68 proc.), lėšų stoka (63 proc.), nepakankamas kompiuterių skaičius (32 proc.). Kur kas mažiau respondentų kaip problemą įvardija kompiuterinio raštingumo ir kompetentingų IT specialistų trūkumą – 27 ir 24 proc.

„Iki šiol daugiausia dėmesio visuose valstybės lygiuose buvo skiriama kompiuterinio raštingumo ugdymui per informatikos arba informacinių technologijų pamokas. Tačiau efektyvus IT naudojimas mokymo ir mokymosi procese, kūrybiškumo ugdyme yra primirštas. Šiandien, atsižvelgiant į tyrimo rezultatus, reikalingas didesnis dėmesys visapusiam IT taikymui mokyklų bendruomenių gyvenime, lygiateisiškumo principų įgyvendinimas“, – teigia Švietimo informacinių technologijų centro direktorius Vainas Brazdeikis.

Tyrimo metu taip pat teirautasi, kokių veiksmų turėtų imtis valstybės institucijos bei privatus verslas, kad prisidėtų prie IT taikymo švietimo įstaigose efektyvumo. Absoliuti dauguma – 80 proc. – atsakiusiųjų nurodė didesnių lėšų poreikį, trečdalis paminėjo, kad jos turėtų padėti mokykloms diegti legalias kompiuterių programas.

„Šis tyrimas turėtų tapti gairėmis ne tik švietimo politiką įgyvendinančioms valstybės institucijoms, bet ir privačiam sektoriui. Lietuvoje veikiančios įmonės turi investuoti į mokyklą, nes būtent nuo jos modernumo priklauso būsimų specialistų kompetencija, valstybės ekonomikos augimas ir kiti mums visiems svarbūs dalykai“, – teigia bendrovės „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas.

Pasak jo, kompanija „Microsoft“ stengiasi prisidėti prie švietimo vystymo įvairiomis vykdomomis programomis: mokykloms nemokamai teikiama bendrovės sukurta programinė įranga, kartu su Švietimo ir mokslo ministerija vykdoma „Partneriai mokyme“ programa, kasmet rengiamas „Mokytojų novatorių“ konkursas ir t. t.





Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama