Britai išleidžia daugiau nei 2 tūkst. svarų sterlingų (8 tūkst. 330 litų) per metus apsipirkimui internete. Tai reiškia, kad ši tauta yra didžiausi internetinių prekių pirkėjai Europoje.
Elektronikos prekės, maisto produktai, knygos, muzikos įrašai ir prekės, DVD yra populiariausios prekės, perkamos internetu. Kelionės taip pat sparčiai populiarėja tarp internetinių prekių, mat dauguma britų vis dažniau užsisako skrydžius, viešbučius ir keliones internetu.
Tyrimai parodė, kad Jungtinės Karalystės pirkėjai praleidžia dvigubai daugiau laiko internete nei jų kolegos likusioje Vakarų Europos dalyje. Tyrimai taip pat atskleidžia, kad vidutiniškai britai per mėnesį išleidžia po 172 svarus sterlingų (715 litų) vien apsipirkinėdami internete. Tuo metu prancūzai tuo pačiu tikslu išleidžia 99 svarus sterlingų (412 litų), o ispanai – 79 svarus sterlingų (328 litų).
Kompanijos „Ofcom“ rinkos tyrimų direktorius James Thickettas sakė: „Britai internetą mėgsta ne tik dėl socialinių tinklų. Jungtinė Karalystė buvo greičiausiai internetinę prekybą pamėgusi šalis visoje Europoje.“ Anot jo, būtent dėl to britai geriausiai yra įvaldę atsiskaitymą kredito kortelėmis, kai kiti europiečiai vis dar užsisako popierinius katalogus.
J. Thickettas taip pat pridėjo, kad esamai tendencijai, matyt, padėjo ir tai, kad dauguma didžiųjų internetinių parduotuvių, pavyzdžiui, „Amazon“ Didžiojoje Britanijoje prekiauti pradėjo kur kas anksčiau nei kitose Europos šalyse. Tarptautiniai ženklai dažniausiai visų pirma susikuria interneto svetaines anglų kalba, o tai reiškia, kad Didžioji Britanija tampa viena pirmųjų šalių, galinčių jį pasiekti.
J. Thickettas taip pat pastebi, kad Jungtinė Karalystė turi labai stiprią žiniasklaidą, kuri padeda stiprinti pasitikėjimą internetiniais pasiūlymais.
Naujausiais Jungtinės Karalystės statistikos departamento duomenimis, 60 proc. suaugusiųjų Jungtinėje Karalystėje kasdien prisijungia prie interneto, o 31 mln. šalies gyventojų teigia pirkę per pastaruosius metus prekių ar paslaugų internetu.
Populiariausios interneto parduotuvės Didžiojoje Britanijoje yra „Amazon“, „eBay“, „QVC“, „Freemans“, „Apple“, „Tesco“ ir „Argos“.
Kaip rodo naujausias tyrimas, britus pirkti internetu vilioja mažesnės prekių kainos ir galimybė pirkti bet kuriuo metu nesistumdant minioje žmonių.
BBC Radio Five Live interneto ekspertas Olly Mannas sakė: „Maisto prekės yra labiausiai auganti rinka. Internete kuriasi įvairūs klubai, pavyzdžiui, vyno, alyvuogių, aliejaus, taip pat knygų, muzikos.“
„Paskutiniais metais pasikeitė kelionių bilietų pirkimas. Manau kad šia sritimi naudojasi visi, net ir vyresnio amžiaus žmonės: užsisako skrydžių bilietus, viešbučius, keliones“, – mano O. Mannas.
Internetinė mados prekyba taip pat auga. Britai dažniausiai lankosi interneto parduotuvėse net-a-porter.com ir Cocosa.com, siūlančios dizainerių drabužius su nuolaidomis.
„The Shopaholics Top 1000 Websites“ autorė Patricia Davidson paaiškina: „Viena greičiausiai besivystančių internetinės prekybos sričių yra mada, ypač dizainerių drabužiai. Tai lengva, greita ir pigu.“
Prieškalėdinis metas ypač intensyvus – pirkėjai medžioja nuolaidų Kalėdinėms dovanoms.
Praėjusį mėnesį buvo skelbiama, kad internetas Didžiosios Britanijos ekonomikoje yra vertas 100 mlrd. svarų sterlingų (416 litų). Tai reiškia, kad interneto sektorius yra kur kas didesnis nei statybos, švietimo ar transporto.
Didžioji Britanija, kurios interneto kompanijose dirba 250 tūkst. žmonių, yra viena didžiausių elektronikos rinkų pasaulyje.