Šiais laikais žmonės daugiau nei pusę aktyvaus laiko praleidžia žiūrėdami televizorių, naršydami internete, kalbėdami mobiliuoju telefonu ar naudodamiesi kitomis ryšio priemonėmis, teigiama naujausiame tyrime, kurio išvadas cituoja „The Telegraph“.
Dabar nieko nestebina vaizdas, kai restorane prie vieno staliuko sėdinti pora rašo SMS žinutes kitiems asmenims.
Beveik pusę dienos žmonės praleidžia prie televizoriaus ar naudodamiesi kompiuteriais, mobiliaisiais telefonais ar kitomis ryšio priemonėmis, teigiama oficialiame tyrime.
Statistinis britas 45 proc. viso aktyvaus laiko praleidžia naudodamasis vienomis ar kitomis technologijų priemonėmis, pranešė nepriklausoma Jungtinės Karalystės ryšių reguliavimo tarnyba „Ofcom“, kuri pirmą kartą ištyrė, kiek laiko vartotojai praleidžia klausydami radijo, žiūrėdami televizorių, naršydami internete ar naudodamiesi įvairiomis ryšio priemonėmis darbe ir namie.
Šiuos rodiklius iš dalies didina populiarėjantys išmanieji telefonai, tokie kaip „iPhone“, kurie užtikrina vartotojams interneto prieigą kur jie bebūtų, taip pat kuriamos socialinio bendravimo svetainės, tokios kaip „Facebook“.
Centrinę vietą kasdieniame gyvenime vis dar užima tradicinės priemonės, tokios kaip televizija, ypač vakarais, rašoma metiniame „Ofcom“ komunikacijų rinkos pranešime.
Šiais metais 13,5 mln. žmonių pasakė, kad naršė internete mobiliuoju telefonu. Palyginimui, prieš dvejus metus šis rodiklis tebuvo 5,7 mln. „Facebook“ yra populiariausia svetainė daug judantiems žmonėms, prie jos prisijungia 45 proc. mobiliojo interneto vartotojų, o „Google“ renkasi 8 proc. vartotojų.
Vis daugiau žmonių įgunda naudotis keliomis ryšio priemonėmis vienu metu – naršo internete ir žiūri televizorių arba klausosi radijo rašydami elektroninius laiškus. Taip kai kuriems žmonėms tą, ką darant veiksmus atskirai reikėtų aštuonių valandų ir 48 min., pavyksta atlikti per septynias valandas.
Meistriškiausiai keliomis technologijų priemonėmis naudojasi jauni žmonės – informaciją, kuriai veiksmus atliekant atskirai prireiktų penkių valandų, jaunimas gali „sutalpinti“ į dvi valandas.
Nepaisant prognozių, tradicinė televizija neužleidžia savo pozicijų internetui. 2009 m. statistinis britas kasdien televizorių žiūrėdavo vidutiniškai tris valandas ir 45 minutes – 3 proc. daugiau, nei prieš penkerius metus. Šis rodiklis padidėjo išaugus naujų įrenginių ir paslaugų, tokių kaip didelės raiškos televizija ir asmeninio vaizdo įrašymo įrenginys, pavyzdžiui „Sky+“, populiarumui.
Daugiau nei 5 mln. šeimų gauna didelės raiškos paslaugas, ir dabar jau parduota daugiau nei 24 mln. didelės raiškos įrenginių. „Vis daugiau žmonių naudojasi mobiliojo ryšio priemonėmis, ypač išmaniaisiais telefonais, tačiau pagrindinis laisvalaikio leidimo būdas vis vien išlieka televizoriaus žiūrėjimas vakare“, – pasakė Peteris Phillipsas, „Ofcom“ strategijos vadovas.
Vertinant ir internetinės televizijos rodiklius, televizijos žiūrėjimo statistika dar išauga. Pirmus tris šių metų mėnesius internetinės televizijos programas žiūrėjo 31 proc. šeimų, turinčių interneto prieigą. Palyginimui, praėjusių metų rodiklis buvo 23 proc.
Statistika taip pat parodė, kad internetu vis dažniau naudojasi vyresnio amžiaus žmonės, ypač vyresni nei 55 metų.
„Interneto vartojimo srityje kartų skirtumas vis mažėja, nes vis daugiau pagyvenusių žmonių išmoksta naudotis internetu ir atranda tokias naujoves, kaip elektroninis paštas, kuris jiems tampa labai svarbus“, – sako P. Phillipsas. Daugiau nei 70 proc. vyresnių nei 55 m. amžiaus interneto vartotojų naudojasi elektroniniu paštu, tačiau nemažai jų taip pat lankosi socialinio bendravimo svetainėse, žaidžia žaidimus internete, siunčiasi filmus ar klausosi interneto radijo.