„Laimėk 100 Lt kasdien!“, „Papildomas prizas kiekvieną savaitės darbo dieną perkantiems loterijos bilietus!“. Tai momentinės loterijos „Taip arba ne“ reklama, drauge informuojanti, kad bilieto kaina, be paslaugos mokesčio, siekia 3 Lt. Tačiau laimėjimu susigundžiusi moteris nemaloniai nustebo, kai vienąkart telefonu nusipirkusi bilietą, ėmė gauti reklamines žinutes, kurios padidino jos telefono sąskaitą.
Loterijas organizuojanti bendrovė „Žalgirio loto“ aiškina, kad žaidėjams siunčiamas žinutes apmoka ji pati, tuo tarpu pasipiktinusių gyventojų skundų sulaukianti Valstybinės lošimų priežiūros komisija padėti negali.
Ji tik pataria gyventojams domėtis loterijų taisyklėmis ir platina pranešimus, kaip atsisakyti siunčiamos informacijos, kurios žmonės nebuvo užsisakę ir kuri pagal taisykles yra nemokama.
Apie SMS kainą pasufleravo telefono sąskaita
Apie tai, kad loterijos organizatoriaus siunčiama informacija apie loteriją gali būti apmokama iš trumposios žinutės gavėjo sąskaitos, Jolanta Launikonienė sužinojo, kai išaugo jos telefono sąskaita. Gavusi telefono operatoriaus ataskaitą, moteris sužinojo, kad bendrovės „Žalgirio loto“ trumposiomis žinutėmis siunčiama informacija kiekvienąkart jai kainuoja 3 Lt, nors ji jokios paslaugos neužsisakė.
„Iš pradžių aš tą bilietą vieną kartą pirkau. Tiesiog per televizorių žiūrėjome, ten paskambini numeriu 1606 ir viskas – gauni bilietą. Gali siųsti žinute, gali pirkti skambučiu. Ir paskui kiekvieną kartą, kaip matyti ataskaitose, žinutė ateina, o man nuskaito po 3 Lt. Vieną mėnesį kažkaip nekreipiau dėmesio, kitą mėnesį lygiai taip pat. Vidutiniškai taip gavosi po 15 Lt su PVM per mėnesį. Bet aš nieko nebepirkau, žinutę siunčiau tik tą vieną kartą“, – DELFI pasakojo J. Launikonienė.
Tuomet moteris pasakoja kreipusis į savo telefono operatorių, kur jai patvirtino, jog loteriją organizuojanti bendrovė „Žalgirio loto“ pagal sutartį su operatoriumi už siunčiamą informaciją nuskaičiuoja tam tikrą mokestį. Mobiliojo telefono operatoriaus darbuotojas taip pat informavo, kad moteris minėtos paslaugos gali atsisakyti siųsdama trumpąją žinutę, kurioje būtų įrašyta „ATS INFOS“.
„Bet aš gaunu tas žinutes lygiai taip pat“, – pasakojo J. Launikonienė. Pasak pašnekovės, žinutę, kuria atsisakoma bet kokios informacijos, ji išsiuntė kovo 4 d., tačiau jos siunčiamos iki šiol ir kiekviena kainuoja po 3 Lt.
Komisija siūlo skaityti taisykles, bet pati neskaito?
Valstybinės lošimų priežiūros komisijos pirmininkas Edmundas Tiesnesis DELFI sakė, kad jo vadovaujama komisija tvirtina tik loterijos taisykles, kuriose nurodoma, kaip loterijos bilietas įsigyjamas bei kiti dalykai, tačiau esą tuo komisijos misija ir pasibaigia.
„Paskui loterijos organizatorius ieškosi mobiliojo ryšio operatoriaus ar ko nors, tvarkančio interneto svetainę, ir tai, kokiomis sąlygomis jie sudaro sutartį, jau yra ne mūsų priežiūros objektas. Nors nusiskundimų ir mes daug gauname“, – sakė E. Tiesnesis.
Tačiau jis sako, kad patys gyventojai turėtų pasidomėti loterijos taisyklėmis ir nesusigundyti reklama, matoma per televiziją ar prekybos centruose. „Ten yra numatyta, kaip atsisakyti žinučių siuntimo, nors, aišku, aš sutinku, kad ta reklama arba žinučių siuntinėjimas neturėtų būti toks įkyrus“, – svarstė Valstybinės lošimų priežiūros komisijos pirmininkas.
Jis taip pat paminėjo, kad šiuo metu yra paruoštas naujas Loterijų įstatymas, kuriame loterijos organizatoriui numatoma pareiga plačiai išaiškinti loterijos taisykles, tuo tarpu esą dabar galiojančiame teisės akte tokia pareiga nenumatyta, tad taisykles bendrovės rengia kaip išmano.
Tačiau „Žalgirio loto“ loterijai „Taip arba ne“ parengtose ir Valstybinės lošimų priežiūros komisijos patvirtintose taisyklėse rašoma, kad žaidėjui bilietą pirkus skambinant iš mobiliojo telefono, į jį vėliau gali būti siunčiama su loterija susijusi informacija. Tačiau žemiau aiškiai pasakoma, kad „žaidėjui siunčiamas žinutes apmoka bendrovė“.
Tokia pat informacija pateikiama ir bendrovės tinklapyje paspaudus loterijos „Taip arba ne“ nuorodą. „Pirkdami bilietą telefonu ar internetu, pagal loterijos taisykles, pareiškiate, kad sutinkate gauti informaciją, susijusią su loterija. Jūsų gaunamos informacinės SMS žinutės apie loteriją yra apmokamos UAB „Lotto Baltica“.
„Žalgirio loto“: galbūt žaidėjai painioja loterijas?
Atsakydama į DELFI klausimą, bendrovės „Žalgirio loto“ atstovė Evelina Grobovaitė paaiškino, jog laikoma, kad visi vartotojai, nors kartą pirkę loterijos bilietą telefonu, sutinka gauti informacines žinutes. Apie tai jie yra informuojami jau pirmojoje žinutėje. Ji taip pat patikino, kad visas informacines žinutes, siunčiamas žaidėjams, apmoka loterija.
Pasak E. Grobovaitės, gali būti, kad žaidėjai tiesiog painioja loterijų pavadinimus.
„Mūsų manymu, galbūt žmonės išrašytose sąskaitose painiojasi tarp loterijų tokių kaip „Pinigų virusas", „1634", „Sporto loterijos" ir kitos, nes, pavyzdžiui, „Pinigų virusas" loterija yra prenumeruojama, ir netyčia žmogus paspaudęs gali užsisakyti prenumeratą neaišku kokiam laikotarpiui. Tačiau mes to mes kategoriškai teigti negalime, nes nežinome konkrečios situacijos“, – aiškino E. Grobovaitė.
Anot bendrovės atstovės, kilus „šiam nesveikam kažkieno kerštui“, dabar žaidėjams siunčiamose trumposiose žinutėse aiškiai nurodoma, kad jas apmoka loterijos organizatorius.
„Kaip matote, mes skelbiame pakankamai daug informacijos, kad mūsų žaidėjai galėtų su viskuo susipažinti. Ir šis šmeižtas yra sukeltas tam, kad būtų gąsdinami gyventojai ir kad jie nedalyvautų „Taip arba Ne" bei „Švarūs pinigai" loterijose“, – teigė bendrovės atstovė.